han vil ikke spise..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.147 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. november 2012

Mariajny

det har nu i en lang periode stået på, at min kærestes dreng på 6 ikke spiser hele dagen, mens han er i skole og sfo... han spiser tit kun ½ rugbrød hele dagen...

hmm hvad gør vi??? vi har prøvet at han selv smørre madpakke, det hjælper heller ikke.. har i nogen ide ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

SussieThyssen

Mariajny skriver:

det har nu i en lang periode stået på, at min kærestes dreng på 6 ikke spiser hele dagen, mens han er i skole og sfo... han spiser tit kun ½ rugbrød hele dagen...

hmm hvad gør vi??? vi har prøvet at han selv smørre madpakke, det hjælper heller ikke.. har i nogen ide ??

Har I prøvet at sætte jer ned og virkeligt tage snakken med ham om, hvorfor han ikke vil spise om dagen?
Det er jo ikke bare nok at acceptere et: Det ved jeg ikke, eller..jeg er ikke sulten!
Som regel ligger der nogle dybere følelser bag, som ikke altid er lige til at få ud af sådan en størrelse...ofte fordi de ikke selv kan forklare det så let eller har ordene at sætte på, og så skal de hjælpes lidt på vej.

Ellers kan I måske bede klasselæreren tage et tema op omkring det at spise..altså et ernæringsemne.

Tit er det folk udefra, der skal påvirke børnene så de ændrer en dårlig vane.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Mariajny skriver:

hvad med de andre måltider og alm trivsel?

De siger jo at så længe barnet har 1 hovedmåltid om dagen, er det okay at de ikke spiser så meget på andre tider..

Anmeld

15. november 2012

Mariajny

SussieThyssen skriver:

Har I prøvet at sætte jer ned og virkeligt tage snakken med ham om, hvorfor han ikke vil spise om dagen?
Det er jo ikke bare nok at acceptere et: Det ved jeg ikke, eller..jeg er ikke sulten!
Som regel ligger der nogle dybere følelser bag, som ikke altid er lige til at få ud af sådan en størrelse...ofte fordi de ikke selv kan forklare det så let eller har ordene at sætte på, og så skal de hjælpes lidt på vej.

Ellers kan I måske bede klasselæreren tage et tema op omkring det at spise..altså et ernæringsemne.

Tit er det folk udefra, der skal påvirke børnene så de ændrer en dårlig vane.

Kærligst
Sussie

J vi har begge prøvet at snakke med ham omkring problemet.
Det er efter han er startet i skole i April, at han intet spiser.. det bekymre mig rigtig meget.

Anmeld

15. november 2012

Mariajny

Mor til Frederic og Freya skriver:

hvad med de andre måltider og alm trivsel?

De siger jo at så længe barnet har 1 hovedmåltid om dagen, er det okay at de ikke spiser så meget på andre tider..

han er meget bleg, og tit træt. han spiser okay morgenmad.

Anmeld

15. november 2012

TaAsJu

Mariajny skriver:

Det er efter han er startet i skole i April, at han intet spiser.. det bekymre mig rigtig meget.

Vi havde/har samme problem med vores den store.. der skete simpelthen for meget når de skulle/skal spise til hun kan koncentere sig om og spise.. 

Vi har snakket med hende om at man jo bruger hjerne i skolen for og lære ting. Og hjernen er lidt som en bil der skal have benzin for og virke.. Så skal hjerne have mad for at man kan lære ting.. Det har hjulpet på det.. Men hun kan altså stadig godt glemme det engang i mellem...

Anmeld

15. november 2012

SussieThyssen

Mariajny skriver:

Tit har de alt for travlt med at opleve til at de vil give sig tid til at spise.
Min søn havde selv det problem.
De har alt for travlt med at lege og snakke.

Snak ev.t med lærere og pædagoer på skolen om at de får ham til at sætte sig ned og spise, så de har lidt focus på ham.
Og så må I selv sætte lidt bestemt ind omkring at han SKAL spise henne i skolen.

Anmeld

15. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Mariajny skriver:

han er meget bleg, og tit træt. han spiser okay morgenmad.

kan sagtens være at han også mangler vitaminer - det kan man også blive bleg og træt af...

Mangel på bl.a b vitamin uanset om det er b12 - b2 - b3 eller lign giver madlede/manglende appetit - træthed - dårlig søvn osv. Se evt det her omkring symptomer; http://www.zonekilden.com/bvitamin1.html

Han er jo stor nok til at mærke på egen krop hvad mangel på mad gør.

Så ville tage til lægen og få taget en blodprøve for at se hvor hans værdier ligger...

Anmeld

15. november 2012

Mariajny

Mor til Frederic og Freya skriver:

kan sagtens være at han også mangler vitaminer - det kan man også blive bleg og træt af...

Mangel på bl.a b vitamin uanset om det er b12 - b2 - b3 eller lign giver madlede/manglende appetit - træthed - dårlig søvn osv. Se evt det her omkring symptomer; http://www.zonekilden.com/bvitamin1.html

Han er jo stor nok til at mærke på egen krop hvad mangel på mad gør.

Så ville tage til lægen og få taget en blodprøve for at se hvor hans værdier ligger...

appetitten fejler intet når han er hjemme, det er simpelthen kun i skolen at det forgår...
men jeg tror da jeg il høre lægen af..

Anmeld

15. november 2012

Mariajny

SussieThyssen skriver:

Tit har de alt for travlt med at opleve til at de vil give sig tid til at spise.
Min søn havde selv det problem.
De har alt for travlt med at lege og snakke.

Snak ev.t med lærere og pædagoer på skolen om at de får ham til at sætte sig ned og spise, så de har lidt focus på ham.
Og så må I selv sætte lidt bestemt ind omkring at han SKAL spise henne i skolen.

ja jeg tror også det er derfor... men ½ rugbrød en hel dag, det dur bare ikke...
har haft haft i dem over på skolen, og lige lidt hjælper det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.