Mad uden kulhydrater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

Tulle28

Den bog der hedder "Stenalderkost" skulle være rigtig god - har ikke selv kigget så meget på den, men min svigerinde som har PCO har lige købt den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

PernilleogLouis

Tulle28 skriver:

Den bog der hedder "Stenalderkost" skulle være rigtig god - har ikke selv kigget så meget på den, men min svigerinde som har PCO har lige købt den.

Har faktisk godt overvejet at købe den - kunne være jeg skulle gøre noget ved det

Anmeld

15. november 2012

PernilleogLouis

Kia2013 skriver:

Spis mindre lyst brød, hvide ris og pasta... og læs bag på pakkerne med fx rugbrød osv om næringsindholdet, der står indholdet af kulhydrat...

Vi spiser ikke "kulhydrat-fattigt" men sigter efter de mere holdbare kulhydrater. Det betyder at vi faktisk tit til aftensmaden i stedet for kød, kartofler og grønt bare får kartofler og grønt og det kan man altså sagtens blive mæt af, hvis man vælger de rigtige. Fx. sådan en gang ovn-rodfrugter m gulerod/rødbede/pastinak/løg eller nogle grøntsager der lige bliver vendt på panden (i foregårs fik vi kyllingelår i ovn m. gulerødder/peberfrugt/løg/sukkerærter på panden)

Tror vi får ris/pasta/kartofler max 2-3 gange om ugen, alle de andre aftensmåltider mætter fint uden de andre ting... der skal ikke meget til

Syns også man bliver fint mæt af kød og grøntsager - syns bare det blir lidt kedeligt i længden syns godt jeg kan savne pasta ris brød osv og vil gerne helt undgå det

Anmeld

15. november 2012

signe.

Jeg har for en periode vinket helt farvel til brød, kartofler, pasta og ris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.