Mad uden kulhydrater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.963 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. november 2012

PernilleogLouis

Kunne godt bruge lidt inspiration til hvad man kan spise når man ikke spiser kulhydrater - syns det er lidt svært at finde på noget uden det bliver meget ensformigt - syns der var en debat om det herinde en dag men den kan jeg slet ikke finde nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

henh01

vand

Anmeld

15. november 2012

Lotus86

Vi har feks. fået lasagne, hvor vi brugte hvidkål i stedet for lasagneplader, og mexicansk, hvor vi også her erstattede brødet med hvidkål, var faktisk rigtig lækkert.

Anmeld

15. november 2012

PernilleogLouis

Lotus86 skriver:

Vi har feks. fået lasagne, hvor vi brugte hvidkål i stedet for lasagneplader, og mexicansk, hvor vi også her erstattede brødet med hvidkål, var faktisk rigtig lækkert.

Det lyder godt det vil jeg afprøve i weekenden

Anmeld

15. november 2012

Lotus86

kicha skriver:

Det lyder godt det vil jeg afprøve i weekenden

Bare sørg for at koge kålbladene i ca. 5 minutter inden de bruges

Anmeld

15. november 2012

Snartmortil3

Nu ved jeg godt at hvidkål er meget kcal fattigt, men 80 % af hvidkål er jo kulhydrat..

Hvorfor en kost uden kulhydrat, og hvad erstatter i de 55 % af dagskosten med, som så ikke må være kulhydrat??

Anmeld

15. november 2012

Victoria2013

Spis mindre lyst brød, hvide ris og pasta... og læs bag på pakkerne med fx rugbrød osv om næringsindholdet, der står indholdet af kulhydrat...

Vi spiser ikke "kulhydrat-fattigt" men sigter efter de mere holdbare kulhydrater. Det betyder at vi faktisk tit til aftensmaden i stedet for kød, kartofler og grønt bare får kartofler og grønt og det kan man altså sagtens blive mæt af, hvis man vælger de rigtige. Fx. sådan en gang ovn-rodfrugter m gulerod/rødbede/pastinak/løg eller nogle grøntsager der lige bliver vendt på panden (i foregårs fik vi kyllingelår i ovn m. gulerødder/peberfrugt/løg/sukkerærter på panden)

Tror vi får ris/pasta/kartofler max 2-3 gange om ugen, alle de andre aftensmåltider mætter fint uden de andre ting... der skal ikke meget til

Anmeld

15. november 2012

Snartmortil3

Kia2013 skriver:

Spis mindre lyst brød, hvide ris og pasta... og læs bag på pakkerne med fx rugbrød osv om næringsindholdet, der står indholdet af kulhydrat...

Vi spiser ikke "kulhydrat-fattigt" men sigter efter de mere holdbare kulhydrater. Det betyder at vi faktisk tit til aftensmaden i stedet for kød, kartofler og grønt bare får kartofler og grønt og det kan man altså sagtens blive mæt af, hvis man vælger de rigtige. Fx. sådan en gang ovn-rodfrugter m gulerod/rødbede/pastinak/løg eller nogle grøntsager der lige bliver vendt på panden (i foregårs fik vi kyllingelår i ovn m. gulerødder/peberfrugt/løg/sukkerærter på panden)

Tror vi får ris/pasta/kartofler max 2-3 gange om ugen, alle de andre aftensmåltider mætter fint uden de andre ting... der skal ikke meget til

i får tit bare kartofler og grønt til aftensmad, men spiser kun kartofler ris pasta 2-3 gange om ugen? Hvad dævlen spiser i så de sidste dage, hvis i heller ikke spiser så meget kød? Bare grønt?

Anmeld

15. november 2012

Victoria2013

110811 skriver:

i får tit bare kartofler og grønt til aftensmad, men spiser kun kartofler ris pasta 2-3 gange om ugen? Hvad dævlen spiser i så de sidste dage, hvis i heller ikke spiser så meget kød? Bare grønt?

Hvad så pernittengryn, tak for den?

Det gik åbenbart lidt stærkt og hvorfor kan man ikke rette i sine indlæg?

Anmeld

15. november 2012

Snartmortil3

Kia2013 skriver:

Hvad så pernittengryn, tak for den?

Det gik åbenbart lidt stærkt og hvorfor kan man ikke rette i sine indlæg?

jeg er nysgerrig og forstod ikke hvad du ville sige, så jeg spørger ind til det? Man kan godt rette i sine indlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.