Hvad var jeres symfyse mål i uge 25?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.595 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. november 2012

M&N

Har været afsted til 2. læge undersøgelse og fik målt mit symfyse mål til 28 cm! Det er ret vildt synes jeg. Men lægen synes det var rigtig fint

Hvad var jeres på ca. samme tidspunkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

SussieThyssen

BabyWish2012 <3 skriver:

Har været afsted til 2. læge undersøgelse og fik målt mit symfyse mål til 28 cm! Det er ret vildt synes jeg. Men lægen synes det var rigtig fint

Jeg aner ikke engang hvad det er!?!

Kan du ikke lige forklare

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. november 2012

M&N

SussieThyssen skriver:

Jeg aner ikke engang hvad det er!?!

Kan du ikke lige forklare

Kærligst
Sussie

Symfyse-fundus målet? Jordmødrene plejer altid at måle fra skambenet og til toppen af livmoderen.

Anmeld

14. november 2012

Tøs85

Mener mit var 22 cm i uge 25 og 28 cm i uge 32+6.. Hehe, så for mig lyder det stort, men ved ikke hvad det er meningen det skal være

Anmeld

14. november 2012

M&N

Tøs85 skriver:

Mener mit var 22 cm i uge 25 og 28 cm i uge 32+6.. Hehe, så for mig lyder det stort, men ved ikke hvad det er meningen det skal være

Hehe hvor vildt..

Næ ved heller ikke hvorfor de gør det, men synes alligevel det er spændende hvor langt livmoderen når op

Anmeld

14. november 2012

LHS

BabyWish2012 <3 skriver:

Fik af min læge afvide at en fingerregel er at symfyse mål skal være lige så langt som det antal iger du er i. Og det er selvfølgelig + -. Mit var i uge 25 25,5 cm. Så tre cm. over er vel ikke helt vildt.

Anmeld

14. november 2012

M&N

LHS skriver:

Fik af min læge afvide at en fingerregel er at symfyse mål skal være lige så langt som det antal iger du er i. Og det er selvfølgelig + -. Mit var i uge 25 25,5 cm. Så tre cm. over er vel ikke helt vildt.

Hm det ved jeg ikke da der på vandre journalen står imellem 20-25 cm i uge 25. 28 cm skulle ca. være uge 30.

Men ja.. Det varierer meget kan jeg se,

Anmeld

14. november 2012

Miss BananaHammock

Ved ikke hvad mit præcis var i uge 25, men mener også det var for stort (iforhold til kurven) for lægen sendte mig til en ekstra scanning for at tjekke mængden af fostervand. Men så måtte jeg tilfældigvis forbi fødegangen med plukveer dagen inden scanning og der sagde JM at hun slet ikke syntes jeg var for stor og at lægen, selvom det altid er godt at dobbelt tjekke, nok overreagerede lidt. Og ganske rigtigt - alt var fint. Nu er mine mål på kurven igen - så tænker også det er forskelligt hvordan man vokser.

PLUS jeg mener at jeg har læst at livmoderen vokser i takt med ens cyklus. Dvs. at omkring det tidspunkt hvor man ville ha' haft mens er det normalt at livmoderen vokser i et ryk og derfor man kan have lidt ekstra niv der. Men ved selvfølgelig ikke om det er sandt og kan selvfølgelig heller ikke huske hvor jeg læste det

Anmeld

14. november 2012

simone_jacobsen

BabyWish2012 <3 skriver:

Mit symfyse mål var omkring 31-32 cm og det er temmelig stort, men betyder bare, at baby har meget plads at være på

Anmeld

14. november 2012

Lullaby

Min læge måler slet ikke sådan noget så jeg ved ikke hvordan den så ud der. Men i uge 28 var den 28 og nu i uge 34 er den 32..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.