Børn & Hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

Gardenia

Connie dk skriver:

Hvordan takler i nyfødte og hunde ?

Vi har 2 dejlige hunde og 2 børnebørn, og er lidt usikker på hvor tæt vi skal lade hundene komme på vores børnebørn som er henholdsvis 7 mdr og 3 år, vi mener de har godt af at snuse til dem og på den måde lære deres dufte at kende, forældrene syntes de kommer for tæt på og beder dem derfor hele tiden om at gå væk.

Vi havde en amstaff/boxer da vores dreng kom til og de to fik altid lov til at omgås hinanden. Sådan er det med alle hunde i familien, de katte der er og de heste der kommer til at komme til, dyr har en 6. sans når det kommer til små liv, det er jeg simpelthen overbevist om.
Vi holder selvfølgeligt øje og er i nærheden til hjælp og støtte hvis der er brug for det, med hunden var det aldrig et problem, hun snuste til ham og lå ved siden af ham på gulvet. Kattene, især hunkatten, ville meget gerne nulre hans tæer og slikke på dem.. Jeg ville ønske jeg kunne få det stoppet, men nu er han 2½ og kalder selv hende op i hans seng om aftenen så hun kan ligge i fodenden og brumme

Jeg forstår godt hvorfor forældre kan blive nervøse, især hvis man ikke selv regelmæssigt omgås dyr. Men jeg tror også vi skal passe på med ikke at lave baby alt for spændende for dyrene, for så ender det først lidt galt - når de bliver nødt til at få kigget på hvad det er der bliver nusset så meget om...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Connie dk

Helt enig, vi er selv modstander af at de skal / må slikke på børnebørn og for den sags skyld også deres legetøj. De har deres egen legetøj og seng og det må de holde sig til. Til gengæld vil vi så også lære børnene at hundeseng og legetøj er ikke til at lege i / med. Hende på 3 er meget glade for vores hunde, men ind imellem kan hun godt være lidt hård, men det hører jo nok alderen til. 

Anmeld

15. november 2012

Princesspigen

Connie dk skriver:

Hvordan takler i nyfødte og hunde ?

Vi har 2 dejlige hunde og 2 børnebørn, og er lidt usikker på hvor tæt vi skal lade hundene komme på vores børnebørn som er henholdsvis 7 mdr og 3 år, vi mener de har godt af at snuse til dem og på den måde lære deres dufte at kende, forældrene syntes de kommer for tæt på og beder dem derfor hele tiden om at gå væk.

jeg er ret tæt knyttet til min nabo og kommer der inde en del..

de har 4 labrador hunde, 2 hanner og 2 tæver..

jeg selv har en baby på lidt over 4 uger..

hundene har fra start fået lov til at snuse og se hvad den lille er for en.. 

den ene tæve som har været mor er helt elektrisk når den lile er der, tæven vil være med til alt og holder øje med om vi nu gør det ordentligt så baby har det godt..  

de andre hunde viser ikke lige så stor interesse man skal da lige hen og kik..

men det jeg vil frem til er at hvis man kender sine hunde, kan læse dem og stoler på dem kan jeg ikke se problemet i at lade dem komme tæt på børnene.. selvfølgelig under opsyn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.