Børn & Hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Connie dk

Hvordan takler i nyfødte og hunde ?

Vi har 2 dejlige hunde og 2 børnebørn, og er lidt usikker på hvor tæt vi skal lade hundene komme på vores børnebørn som er henholdsvis 7 mdr og 3 år, vi mener de har godt af at snuse til dem og på den måde lære deres dufte at kende, forældrene syntes de kommer for tæt på og beder dem derfor hele tiden om at gå væk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Team Putte

Connie dk skriver:

Vi har 2 dejlige hunde og 2 børnebørn, og er lidt usikker på hvor tæt vi skal lade hundene komme på vores børnebørn som er henholdsvis 7 mdr og 3 år, vi mener de har godt af at snuse til dem og på den måde lære deres dufte at kende, forældrene syntes de kommer for tæt på og beder dem derfor hele tiden om at gå væk.

Den er svær når det er jeres hunde men forældrene der sætter reglerne.. Personligt er jeg Hundemenneske med stort H og hvis min lille datter, der nu er 4½ måned, om nogle måneder selv kravler over for at ligge i ske med hunden.. Ja så er det fint med mig sålænge hunden ik bliver utryg

Men mange er bakterie-forskrækkede og andre er bange for hunden pludselig tager en bid af barnet.. Men hvis man lærer børn at have respekt for dyrene, så ser jeg intet problem i at de kommer helt tæt på

Anmeld

14. november 2012

Miin'Baby'Mus

Connie dk skriver:

Vi har selv hund og vi venter baby til januar. Min plan er at sætte babyen midt på gulvet i liften og så må hunden snuse indtil han finder baby uinteressant eller hvad vi nu eller lige mener er grænser nok 

Vi har en lille niece og der har vores hund bare snust til hende og prøvet at finde ud af hvilken spændenden bette slabning hun er. Nu er hun 18 mdr og han ser hende ikke så tit - men det er gået fint selvom han er lidt usikker på hende (der er krudt i hende hehe).

Så jeg ville så bestemt, som noget af det første, lade min hund vende sig til den bette ny herhjemme og lade ham få alle de nye ting ind i hovedet. Børn lugter anerledes, opfører sig anerledes og har andre lyde - så det er klart at det er spændende 

Anmeld

14. november 2012

Chili-mor

Det er selvfølgelig forældrene der bestemmer hvor tæt de vil have jeres hunde på deres børn..

Nu har jeg selv Hund en schæfer og en dreng på 3år, de er de beste venner og leger meget sammen..

Men er hundende voldsomme overfor barnet, eller viser agrassivitet, ville jeg nu ikk lade mit barn komme for tæt på.

Nå det er sagt, vil jeg også mene at børn har godt af at være sammen med dyr, og lærer at behandle dem med respekt.

Min søn har været vant til hund siden han var spæd, så han er meget glad for hunde.. så længe de ikke slikker for meget  

Jeg red også indtil jeg blev gravid, og har haft min søn med langs til hestene, og kan godt se at da han fra lille af har være vant til at man ikke må slå dyr, er han bare så go ved dem..

Men sæt jer ned og få en snak med forældrene, spørg hvorfor de er utrygge ved at hundende kommer tæt på? og derefter kan i sammen lærer både børnene og hundende at man skal være gode ved hinanden

Anmeld

14. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi ska op til farfar i dag og de har hund. Da de lige havde fået hunden, havde vi det lidt sådan at vi lige sku se den an, inden den fik lov til at snuse thea i hovedet osv. Nu er de bedste venner og thea knuser og mysser den hele tiden. Når hunden ik gider mere går den hen og ligger sig på sin pude. Der må thea så ik røre den, fordi den ska ha lov til at ha ro.

De har adopteret hunden fra Spanien, så den var ca 1 1/2 år da se fik den, og de kendte ik dens historie osv . Men den er bare så børne venlig og elsket thea.

Så har vi nogle venner, som har hund og den er vild med thea, hun er bare ik så vild med den, fordi den opper op, og " snapper" i leg, den er vi ik helt trygge ved, ska lege med hende. 

Så for vores vedkommen kommer det meget an på hunden! Vh stine

Anmeld

14. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Team Putte skriver:

Den er svær når det er jeres hunde men forældrene der sætter reglerne.. Personligt er jeg Hundemenneske med stort H og hvis min lille datter, der nu er 4½ måned, om nogle måneder selv kravler over for at ligge i ske med hunden.. Ja så er det fint med mig sålænge hunden ik bliver utryg

Men mange er bakterie-forskrækkede og andre er bange for hunden pludselig tager en bid af barnet.. Men hvis man lærer børn at have respekt for dyrene, så ser jeg intet problem i at de kommer helt tæt på

Understregning af bakterieforskrækkede !  

Vi har hund, og en pige på 8 mdr - hunden må komme ligeså tæt på hun vil, dog er jeg ikke glad for at hun bliver slikket i ansigtet . (det er jeg heller ikke selv glad for). Her er problemet nok bare at den bette kommer for tæt på, men vi er igang med lektion 'aaaee', så må vi se hvornår den sidder fast

Men tror den er sværre når det er børnebørn, så det forældrene der bestemmer hvor tæt de må komme på 

Anmeld

14. november 2012

Team Putte

Olivia's Moar skriver:

Understregning af bakterieforskrækkede !  

Vi har hund, og en pige på 8 mdr - hunden må komme ligeså tæt på hun vil, dog er jeg ikke glad for at hun bliver slikket i ansigtet . (det er jeg heller ikke selv glad for). Her er problemet nok bare at den bette kommer for tæt på, men vi er igang med lektion 'aaaee', så må vi se hvornår den sidder fast

Men tror den er sværre når det er børnebørn, så det forældrene der bestemmer hvor tæt de må komme på 

Præcis!

Min nevø måtte kravle rundt på hunden, det er så overhoved ik iorden! Respekt og "ae ae"

Min lille datter er begyndt at gribe ud efter katten, og selvom hun kun er 4½ mdr, er vi allerede begyndt at sige "ae ae" og flytte hendes hånd hen over missen Det er svært dog for hun har lige alderen hvor hun griber i alt hendes hånd strejfer, men vi er stædige!

Anmeld

15. november 2012

Connie dk

Jeg tror jeg vil prøve at sætte mig på gulvet med børnebørnene og få dem til at kæle for hundene og lade den store på 3 være med til at give dem mad, mens mor og far er tilstede og når vi er barnepige. Mon så ikke der vil komme et naturligt forhold mellem børn og hunde i stedet for alle er lidt usikre på situationen.

Anmeld

15. november 2012

TeamRocket

Jeg stoler kun på min egen hund, men den må ikke slikke eller ligge i deres dyner eller lign. Nu er det jo mig der tar mig af min hund OG netop derfor ved jeg også hvor bakteriefyldt hun er, der er ikke ligefrem rent i skove og på stier hvor vi går tur + de ting hun tar i munden ikke skal overføres til børnene. Kald mig bare sippet ;-) men hun er en aktiv lykkelig hund OG tror ikke hun tar skade af at holde en vis afstand til små børn. Store børn er også meget sjovere, de kan nemlig lege og de er knap så uforudsigelige.

Anmeld

15. november 2012

Hønsemor

Herhjemme er hund og barn virkelig pot og pande! Og de har været det fra dag 1  Vi fik hunden dagen før jeg fandt ud af jeg var gravid i sin tid og allerede den gang elskede han (hunden) min mave og da vi kom hjem med vores søn blev han stilt på gulvet så hunden kunne snuse og siden der har de to været uadskillelige.. Vi har dog regl at hunden skal ikke i børnesengene og børnene skal heller ikke i hundekurvene, det er deres helde!

Hvad angår tilladelser af tilnærmelser, synes jeg det er noget I må blive enige om, for det er ganske rigtig jeres hunde og jeres hjem, men hvis forældrene ikke bryder sig om at hundene kommer for tæt på, ja så bør det ønske også tilgode ses 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.