Så starter Oliver i vuggestue 1/12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

KittyCatta

RiUL skriver:

Hej piger

Så dumpede der et brev ind i e-boksen, om at Oliver har fået plads i vuggestuen pr.1/12  

Lige nu går han i privat DP, og det er vi da også glade for, men hun har haft lige lovlig mange sygedage og hendes pasningstider passer ikke ind hos os. Men det er da med vemod at jeg skal flytte ham, allerede efter 3 mdr. Men vi fik at vide af pladsanvisningen at han først fik en plads til sommer (???) Så vi blev lidt overraskede

Jeg meddelte det til Olivers dagplejemor idag, og øv hvor hun blev skufftet (/sur) Og hun mente jo bestemt ikke at han var klar til vuggestue endnu, fordi han ikke går endnu. 

Så jer mødre, med vuggestuebørn der ikke går/gik ved start, hvordan har jeres babyer "oplevet" vuggestuen? 

Synes selv det er lidt fjollet at sige, og er sikker på at Oliver er klar! 

Jeg ved godt at det er et ældre indlæg, men bliver altså nød til at kommentere.

Min nevø startede i vuggestue, da han var seks måneder gammel, og dengang kunne han da ikke gå eller tale, men det gik strygende. Han elskede vuggestuen, men skiftede til en anden, da han var halvanden år gammel og stortrives også der. Men det er en anden historie. 

Han gik først, da han var 16 måneder gammel og begyndte først at tale, da han var ca. 2,5 år gammel. Han har været lidt langsom om det, men han har altid haft sin storesøster til at tale for ham. 

Din dagplejemor burde virkelig ikke udtale sig om noget, som hun vitterligt ikke ved noget om. Der er ingen krav om at kunne gå, for at komme i vuggestue.

Held og lykke med opstart. Jeg håber og tror virkelig at det bliver godt for jer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.