Jer der har aflivet hest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2012

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Ved ikke om jeg misforstår  

Og undskyld, fordi det lyder jo hårdt, men jeg mener at din hest skulle slagtes hos dig og så sendes videre til en zoo - altså som foder til tigeren osv og ikke sådan at nogle andre skulle eje ham. Kan nemt følge dig at ingen andre skal eje ham, det ville jeg heller ikke selv 

vores den gamle kom også til en dyrepark.. Der er man da i det mindste sikker på at alt kød bliver brugt .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

vores den gamle kom også til en dyrepark.. Der er man da i det mindste sikker på at alt kød bliver brugt .. 

Lige præcis   Dyrene går til et godt formål på den måde

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Okay, så længe du har styr på det  

Og så får du lige et kram med på din vej til både dig og din bette hest - syntes det er flot at du tænker på hans behov

Anmeld

14. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er ano da dette er et yderst følsomt emne for mig, jeg hen den mest fantastiske hest han har været min tro følgesvend gennem de sidste 12 år, men han er nu blevet så gammel (26) at han ikke kan mere, hans ben går i kramper og når der er frost får han medicin for at ku få vejret, jeg har endelig besluttet mig at han skal have fred, han har haft en godt liv og skla have lov til at få fred mens legen er go

Jeg har overvejet slagtning, men er hurtigt gået fra det igen, da jeg ikke kan klare tanken om, at han ska skydes,

så det er dyrlægen jeg skal have fat i, men hvordan foregår det, har i fået dyrlægen og Daka forbi samme dag?

Jeg magter ikke tanken om at han lægger død over i stalden også går der flere dage inden Daka kommer og henter ham, hjælp hvordan gør man?

Dødedyrsfabrikken kommer når de kan, men ikke altid samme dag, for det skal jo passe ind i chaufførernes kørselsplan.
De vil helst have at man trækker hesten udenfor og får den aflivet på en plan flade lige i nærheden af indkørslen de skal ind af, de kan nemlig ikke ret let få den ud af stalden selvom de har træk og kran, så kan de finde på at forlange, at man selv må sørge for at få den ud.

Jeg fik begge mine heste aflivet samme dag. Min OX-araber hoppe, som også var 26 år, som din, og min bedste ven og følgesvend siden jeg var 3 år...Vizir et kryds mellem Wales Mountain og Araber.
Jeg fik ham som føl og han blev 42 år.
Min hoppe, Arabella, var stærkt forfangen og kunne ikke være alene, og gamle Vizir var også slidt op, så jeg valgte at få det overstået på een gang.
Det var en hård dag at miste dem begge, men værst var det med Vizir, og jeg savner ham stadig utroligt meget.

Dyrlægen var utroligt nænsom, først blev Arabella trukket ud og fik en beroligende sprøjte, så hun langsomt døsede hen og væltede til sidst stille og roligt om på græsset, og så satte jeg mig med hendes hoved i mit skød. Da hun var helt i ro, fik hun nok en sprøjte, så hun faldt i søvn, og til sidst den endelige sprøjte, så hun sov helt ind.
Da det var overstået, trak vi gamle Vizir ud, og det gentog sig på samme måde.
Jeg sad også med hans hovede i mit skød, da han drog sit sidste suk..alt var så stille og fredfyldt.

Min far lagde et par presseninger over dem, og de blev hentet næste dag hen under aften.

Så det kan gøres smukt og bamhjertigt, selvom man græder i sit hjerte.

Trøstekram herfra

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Dødedyrsfabrikken kommer når de kan, men ikke altid samme dag, for det skal jo passe ind i chaufførernes kørselsplan.
De vil helst have at man trækker hesten udenfor og får den aflivet på en plan flade lige i nærheden af indkørslen de skal ind af, de kan nemlig ikke ret let få den ud af stalden selvom de har træk og kran, så kan de finde på at forlange, at man selv må sørge for at få den ud.

Jeg fik begge mine heste aflivet samme dag. Min OX-araber hoppe, som også var 26 år, som din, og min bedste ven og følgesvend siden jeg var 3 år...Vizir et kryds mellem Wales Mountain og Araber.
Jeg fik ham som føl og han blev 42 år.
Min hoppe, Arabella, var stærkt forfangen og kunne ikke være alene, og gamle Vizir var også slidt op, så jeg valgte at få det overstået på een gang.
Det var en hård dag at miste dem begge, men værst var det med Vizir, og jeg savner ham stadig utroligt meget.

Dyrlægen var utroligt nænsom, først blev Arabella trukket ud og fik en beroligende sprøjte, så hun langsomt døsede hen og væltede til sidst stille og roligt om på græsset, og så satte jeg mig med hendes hoved i mit skød. Da hun var helt i ro, fik hun nok en sprøjte, så hun faldt i søvn, og til sidst den endelige sprøjte, så hun sov helt ind.
Da det var overstået, trak vi gamle Vizir ud, og det gentog sig på samme måde.
Jeg sad også med hans hovede i mit skød, da han drog sit sidste suk..alt var så stille og fredfyldt.

Min far lagde et par presseninger over dem, og de blev hentet næste dag hen under aften.

Så det kan gøres smukt og bamhjertigt, selvom man græder i sit hjerte.

Trøstekram herfra

Kærligst
Sussie

Det blir nøjagtig på den måde du beskriver, dyrlægen kommer og vi trækker dem ud, men mand lægger også en pressening henover dem indtil de blir hentet, det eneste jeg ikke vil være med til er,at se på de blir hentet af Daka, men jeg er derover indtil de sover ind

Daka kommer heldigvis samme dag

Anmeld

14. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det blir nøjagtig på den måde du beskriver, dyrlægen kommer og vi trækker dem ud, men mand lægger også en pressening henover dem indtil de blir hentet, det eneste jeg ikke vil være med til er,at se på de blir hentet af Daka, men jeg er derover indtil de sover ind

Daka kommer heldigvis samme dag

Så er vi to..jeg kunne heller ikke bære at se dem blive hentet.

Men sådan er livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.