Kitkat92 skriver:
Jeg er desværre ryger, dog med et begrænset forbrug på 5-6 cigaretter om dagen. Men nu gider jeg ikke mere, nu skal det være slut. Primære årsager er forbedring af fertilitet og økonomi - og så slippe for nikotinens kontrol.
Jeg er stoppet før, og det holdt også fint, indtil jeg mødte min kæreste, der i den grad er fysisk afhængig. For mig selv er det mere lyst og følelsespræget, selvfølgelig er afhængigheden der fysisk, men den er ikke så udtalt.
Lige nu forsøger jeg at sætte en dato. Havde helt kliché sat den 1. januar, men efter at have været på biblioteket i dag og låne en bog om det, har jeg lyst til at fremskynde processen. Jo før, des bedre. Men det hele er lidt ambivalent, for samtidigt vil jeg også gerne nå at sige farvel - det tror jeg mange rygere og eksrygere kan nikke genkendende til.
Desuden har jeg også en bekymring om, hvor jeg skal finde støtte. Som sagt ryger min kæreste, som jeg bor sammen med, og han har slet ikke motivation til selv at tage valget nu (selvom jeg ville ønske, det var sådan). Min mor søger jeg typisk støtte hos, men hende har jeg aldrig fortalt til, at jeg ryger - selvom hun nok har gennemskuet det, lugten er ikke til at tage fejl af.
Måtte lige ud med det, og ville høre, om der er andre, der er med på at stoppe inden for nærmeste fremtid? Eller måske lige er stoppet, stadig kæmper med trangen og tankerne?
God aften 
Julie
her virker kun EN ting
kold tyrker
jeg røg fra jeg var 13-20 så blev jeg gravid, stoppede fra dag til dag da jeg så de to streger,

kold tyrker i en 5 dage og hold sig væk fra mulige rygere
sååååå røg jeg igen da jeg havde født pga stress simpelthen, og igen til jeg blev gravid med min nr 2
og igen stop fra dag til dag
fødte ham, og røg faktisk ik før igen for små 2 måneder siden da jeg gik fra min daværende kæreste , også bare pga stress i bøtten syntes jeg
men da jeg så fik min elskede jeg er sammen med nu, røg jeg i starten simpelthen af nervøsitet for at miste ham, og nu efter noget tid med ham er jeg igen stoppet fra dag til dag med en kold tyrker
og nu håber jeg da den holder hehe
og det var fra 8-10 om dagen og så til 0!