Rygestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Papillon

Jeg er desværre ryger, dog med et begrænset forbrug på 5-6 cigaretter om dagen. Men nu gider jeg ikke mere, nu skal det være slut. Primære årsager er forbedring af fertilitet og økonomi - og så slippe for nikotinens kontrol.

Jeg er stoppet før, og det holdt også fint, indtil jeg mødte min kæreste, der i den grad er fysisk afhængig. For mig selv er det mere lyst og følelsespræget, selvfølgelig er afhængigheden der fysisk, men den er ikke så udtalt.

Lige nu forsøger jeg at sætte en dato. Havde helt kliché sat den 1. januar, men efter at have været på biblioteket i dag og låne en bog om det, har jeg lyst til at fremskynde processen. Jo før, des bedre. Men det hele er lidt ambivalent, for samtidigt vil jeg også gerne nå at sige farvel - det tror jeg mange rygere og eksrygere kan nikke genkendende til.

Desuden har jeg også en bekymring om, hvor jeg skal finde støtte. Som sagt ryger min kæreste, som jeg bor sammen med, og han har slet ikke motivation til selv at tage valget nu (selvom jeg ville ønske, det var sådan). Min mor søger jeg typisk støtte hos, men hende har jeg aldrig fortalt til, at jeg ryger - selvom hun nok har gennemskuet det, lugten er ikke til at tage fejl af.

Måtte lige ud med det, og ville høre, om der er andre, der er med på at stoppe inden for nærmeste fremtid? Eller måske lige er stoppet, stadig kæmper med trangen og tankerne?

God aften
Julie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

MissMona

Det er godt nok et stykke tid siden jeg holdt op med at ryge. Men den sidste gang, her hvor det virkede. Der valgte jeg bare at stoppe og så faldt jeg i en del gange. Men til forskel fra tidligere, så når jeg var røget i, så holdt jeg denne gang fast i at jeg var jo faktisk stoppet. Og så smed jeg smøgerne ud. Samtidigt med at jeg huskede mig selv på hvorfor det var jeg gerne ville stoppe. (fertilitet osv.) Det scenarie gentog sig så en del gange men jeg blev ved med at holde fast i at jeg var i gang med at stoppe og at al begyndelse var svær og der kom længere og længere imellem at jeg fik trang. Det er sgu også dyrt at gå og smide smøger ud hele tiden ... og så pludselig en dag. Så gik det godt og så røg jeg ikke siden!

MEN hvis jeg faldt i til en fest over et glas rødvin fx ved jeg nu at jeg til enhver tid skal holde fast i at jeg er STOPPET og det var en UPSER og ikke et tegn på at jeg skulle give op og begynde at ryge igen.

Mvh hende hvis regnormsrygrad nu er 98% solid.

ps. Men at arbejde med tankerne om smøger og hvorfor man har lyst og ikke skal tage en. Det oplever jeg er en tilbagevendende event ind i mellem, men det er hurtigt klaret, man bliver trænet i det Jeg STÅR FAST - jeg ryger ikke mere.

Anmeld

13. november 2012

Papillon

Dejligt med en succeshistorie

Det er helt klart en motiverende faktor det med fertiliteten. Specielt den dag man er gået i gang med at forsøge at blive gravid at vide, at hvis man liiige har lyst til en enkelt smøg, så går det altså ud over barnet og ikke kun én selv

Læste i bogen om det typiske scenarie, hvor man er på vej i seng, opdager at der ikke er flere cigaretter i pakken og skynder sig i tøjet for at krydse regn og sne for en ny pakke - istedet for at vente til dagen efter. Senere blev dette udskiftet med bananer. Kom sådan til at grine, for det er jo fuldstændigt åndssvagt, når man tænker sådan på det

Anmeld

25. november 2012

LarsS

Jeg stoppede selv med at ryge for snart 9 år siden da vi ventede vores søn. Jeg var selv træt af dårlig værtrækning, morgenhoste og så var det jo spild af penge.

Jeg røg i perioder 2 pakker om dagen, men med lidt godt hjælp fra en rygestop konsulent og så en ordenligt portion motivation, kom jeg godt igennem det og har ikke røget siden.

Men det er meget forskelligt hvad der virker fra person til person. Jeg har lavet en side om rygestop hvor jeg forsøger at komme omkring alle de metoder der findes. Du kan finde den på http://rygestop-hvordan.dk/

Anmeld

26. november 2012

grinny

På onsdag er det 3 uger siden jeg stoppede, altså med cigaretter med 4000 giftstoffer i   Nu ryger jeg kun e-cigaret dog uden nikotin. 

Mit problem var at jeg ikke kunne stoppe vanen med at gå med de andre ud og ryge og bare det der med at skulle have noget op til munden, dette kan jeg dog få igennem min e-cigaret og det er fantastisk

Min trang til nikotim stoppede efter 14 dage ca. nu får jeg ikke længere de der øjeblikke hvor jeg føler at min krop trænger. Jeg kan stadig godt få en kort tanke om at jeg egentlig en gang havde sådan en smøg i munden, men sådan trang har jeg ikke mere 

Jeg gav 479 kr. for hele sættet med væske til at halvt år ca. og jeg regner stærkt med at jeg om et halvt år er stoppet med e-cigaretten også

Anmeld

26. november 2012

Connie dk

Jeg har prøvet at stoppe flere gange uden held, derfor købte jeg e-cigaretten det hjalp en del, men er stadig ikke nået helt hen til stoppet, måske i kan hjælpe hinanden på vej, det kunne være dejligt at have nogen at dele stoppet med. Min mand stppede for 4 år siden bare ved at sige 2 nu gider jeg ikke ryge mere" det har jeg desværre ikke kunnet.

Anmeld

26. november 2012

Troldemommi

Held og lykke med projekt rygestop 

Monica

Anmeld

26. november 2012

Troldemommi

Jeg vil forresten lige sige 

Min onkel startede med at ryge da han var 14 år, idag er han 60, for to måneder siden vågnede han op og besluttede at nu gad han ikke at ryge mere, og så stoppede han.

Færdig med det pjat, som ham siger 

Monica

Anmeld

26. november 2012

Dorthe1986

Held og lykke

Nu ved jeg ikke hvilken bog du har lånt, men jeg stoppede selv med at ryge ved hjælp af bogen "Endelige ikke-ryger" af Allen Carr Jeg så den en dag i Netto til 24 kr!!! Så tænkte jeg, tja hvorfor ikke, det er jo billigere end en pakke smøger

Begyndte at læse den samme dag (en fredag), blev færdig om mandagen, hvor jeg også slukkede min sidste cigaret, og har ikke røget siden... det er 3 år siden her til marts

Og det skal lige siges at manden bag bogen, selv er eks-ryger og var på et tidspunkt oppe på 100 cigs om dagen

Jeg selv røg en pakke om dagen og var ligesom dig præget af mere af lyst, end en egentlig fysisk afhængighed

Anmeld

27. november 2012

Papillon

Mange tak for jeres histoirier, gode råd og støtte

Som det ser ud nu, ryger jeg kun efter klokken 18. Ja det lyder måske lidt tåbeligt ikke bare at lade helt være, men indtil videre fungerer det for mig. Har vænnet mig af med at skulle ryge alle andre tidspunkter af dagen, men om aftenen kommer trangen væltende. Så der er kun få skridt til røgfri.
Fordelen ved kun at ryge om aftenen er også, at man ikke kan nå så mange (1-2 stykker).

Målet er at være helt røgfri i det nye år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.