Hvornår kan man "tillade" sig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Anonym trådstarter

At når barnet står tideligt op og ser tegnefilm mens mor og far sover lidt videre?

Kan huske jeg stod meget tideligt op som barn og så tegnefilm mens resten af huset bare sov. Men kan ikke huske alderen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

An&Jo

Anonym skriver:

At når barnet står tideligt op og ser tegnefilm mens mor og far sover lidt videre?

Kan huske jeg stod meget tideligt op som barn og så tegnefilm mens resten af huset bare sov. Men kan ikke huske alderen

vi har fjernsyn i soveværelsert, så når uingerne på 2 og 4 vågner, så kommer de ind til os, vi tænder for noget tegnefilm, og så ligger vi og blunder lidt mere ved siden af.. for kl 5 er bare for tidligt at komme ud af sengen i weekenden..

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

vi har fjernsyn i soveværelsert, så når uingerne på 2 og 4 vågner, så kommer de ind til os, vi tænder for noget tegnefilm, og så ligger vi og blunder lidt mere ved siden af.. for kl 5 er bare for tidligt at komme ud af sengen i weekenden..

Okay vi har ikke fjernsyn i soveværelset så de skulle være i et andet rum

Anmeld

13. november 2012

MamaJakob

Dét kan jeg også huske 

Vi gør det faktisk allerede lidt en gang imellem med vores søn, som fylder 2 år til januar; i weekenden eller hvis vores søn vågner meeeeeget tidligt, og vi lige har brug for 10 min. ekstra. Så kommer han op i vores seng og får lov at se et afsnit af enten "Den lille prinsesse" eller "Postmand Per" el. lign. på iPad (begge dele varer 10-15 min. pr. afsnit) - det er faktisk ret hyggeligt for os at vågne til også, i stedet for bare at skulle op af sengen med det samme 

Alternativt plejer vi at læse bøger med ham i sengen om morgenen, men det kræver jo altså også lige, at mor og far er vågne nok til det - så hvis junior allerede er oppe kl. 6, så' der tegnefilm

Det skal lige nævnes, at det er meget vigtigt for os, at det er klart for vores søn, at det med tegnefilmene er noget, vi bestemmer; vi har haft perioder, hvor det blev lidt for meget, fordi vi gav efter for plageri Det syntes vi slet ikke var fedt, og så måtte vi jo tage os lidt sammen; men nu synes vi der er en rigtig fin balance i det - og ikke for meget plageri, og så er det altså meget lækkert at kunne bruge tegnefilm på den måde.

Anmeld

13. november 2012

sne190810

MamaJakob skriver:

Dét kan jeg også huske 

Vi gør det faktisk allerede lidt en gang imellem med vores søn, som fylder 2 år til januar; i weekenden eller hvis vores søn vågner meeeeeget tidligt, og vi lige har brug for 10 min. ekstra. Så kommer han op i vores seng og får lov at se et afsnit af enten "Den lille prinsesse" eller "Postmand Per" el. lign. på iPad (begge dele varer 10-15 min. pr. afsnit) - det er faktisk ret hyggeligt for os at vågne til også, i stedet for bare at skulle op af sengen med det samme 

Alternativt plejer vi at læse bøger med ham i sengen om morgenen, men det kræver jo altså også lige, at mor og far er vågne nok til det - så hvis junior allerede er oppe kl. 6, så' der tegnefilm

Det skal lige nævnes, at det er meget vigtigt for os, at det er klart for vores søn, at det med tegnefilmene er noget, vi bestemmer; vi har haft perioder, hvor det blev lidt for meget, fordi vi gav efter for plageri Det syntes vi slet ikke var fedt, og så måtte vi jo tage os lidt sammen; men nu synes vi der er en rigtig fin balance i det - og ikke for meget plageri, og så er det altså meget lækkert at kunne bruge tegnefilm på den måde.

Åh, kloge kvinde

Sådan fungere det lige præcist også herhjemme. VI har bare ingen fancy ipad, så det er Ramasjaaaang!

ps. jeg gætter mig til der ikke er baby på menuen endnu

Anmeld

13. november 2012

ano14316

Anonym skriver:

hmm altså igår stod magnus op (han lå i vores seng, som han selv kan kravle ud af) og kravlede ind ved siden af og legede..

Det synes jeg er lige tidligt nok.. han er 13 mdr. 

hmm men ved ikke hvornår det er okay.. 

Magnus kan da godt sidde i sengen og se lidt tegnefilm, mens jeg blunder, men det er max 5-10 min, så skal der ske noget andet, så det er egentlig bare mens jeg lige vågner.. det er så også det eneste tidspunkt på dagen han ser tv, hvis han gør.. 

Anmeld

13. november 2012

MamaJakob

sne190810 skriver:

Åh, kloge kvinde

Sådan fungere det lige præcist også herhjemme. VI har bare ingen fancy ipad, så det er Ramasjaaaang!

ps. jeg gætter mig til der ikke er baby på menuen endnu

Ja, min model kræver måske nok lidt, at man har en meget gadget-glad kæreste 

Lillesøster viser absolut INGEN tegn på at ville ud foreløbig... Såeh, vi venter. Tålmodigt (næsten...)

Anmeld

13. november 2012

DitteFisk

Ork ja og det er da kun dejligt når barnet kommer i den alder, at de liige kan have lov at sidde lidt for sig selv, mens mor her blunder lidt videre Min dreng er 5, og står ligeså tidligt op i weekenderne som vi gør i hverdagene. Han vækker os ved at kalde på os og sige, at nu står han op og ser tegnefilm - og det gør han så, mens vi liige snuer lidt inden vi står op det er da lørdags-hygge hæhæh. Det startede måske omkring 2-års alderen (hvor jeg alligevel sov i stuen, grundet meget lille lejlighed)..

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Ork ja og det er da kun dejligt når barnet kommer i den alder, at de liige kan have lov at sidde lidt for sig selv, mens mor her blunder lidt videre Min dreng er 5, og står ligeså tidligt op i weekenderne som vi gør i hverdagene. Han vækker os ved at kalde på os og sige, at nu står han op og ser tegnefilm - og det gør han så, mens vi liige snuer lidt inden vi står op det er da lørdags-hygge hæhæh. Det startede måske omkring 2-års alderen (hvor jeg alligevel sov i stuen, grundet meget lille lejlighed)..

Hvor længe ligger du så?

Anmeld

13. november 2012

TeamRocket

Min datter på 4 kan sagtens få lov at se en time eller to imens mig og lillebror sover til middag, det har simpelthen været nødvendigt her sidst i graviditeten, jeg kan slet ikke hænge sammen uden lur i weekenden. Min datter nyder det bare, og hvis det ikke var fordi hun er den sidste der står ud af puttekassen herhjemme måtte hun gerne stå op og se tegnefilm med hunden inden vi andre tumler ud af sengen om morgenen også. Men lillebror på to står op lidt i 6 og han er for lille til tv så det er bare op og igang for mor her. Gaaab.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.