budget efter den lilles ankomst :) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Mink

Er gravid for 1. gang og har i en laaaang periode boet i udlandet, men regner med vi slår os ned i DK.  

har brug for at vide lidt om priserne derhjemme  

Hvor meget skal man sætte af i budgettet til sådan en lille ny ?? bare et gennemsnit ... 

bleer?

skumservietter? 

evt også til tøj og legetøj

grød/mos/mme måske ?

er godt klar over behovet stiger, men bare et snit pr måned det første år ? hvor meget stiger budgettet ca? 

Håber der er nogle der kan svare 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Marts<3

Efter 4 uger kunne jeg ikke amme mere. Så vi skulle købe ca 2 pakker mme om ugen, de koster 76kr stk. 

Nu spiser han jo også andet end grød. Men det er bare en del af vores indkøb. 

Bleer afhængig af mærke er omkring 200 måske mere. 8 kr for en pakke skumklude. Dem bruger vi til alt, bad, skift, efter måltider osv. Så en pakke om ugen... 

Jeg er desværre vild med tøj, gerne mærketøj. Så der har jeg brugt penge, alt for mange desværre:-( 

Men vil i gennemsnit sige, at Storm koster mig 1500-2000 om mdr. I denne mdr mere, da der har været molo og holly's lagersalg.

Han er 8 mdr. 

Anmeld

13. november 2012

Mink

Marts<3 skriver:

Efter 4 uger kunne jeg ikke amme mere. Så vi skulle købe ca 2 pakker mme om ugen, de koster 76kr stk. 

Nu spiser han jo også andet end grød. Men det er bare en del af vores indkøb. 

Bleer afhængig af mærke er omkring 200 måske mere. 8 kr for en pakke skumklude. Dem bruger vi til alt, bad, skift, efter måltider osv. Så en pakke om ugen... 

Jeg er desværre vild med tøj, gerne mærketøj. Så der har jeg brugt penge, alt for mange desværre:-( 

Men vil i gennemsnit sige, at Storm koster mig 1500-2000 om mdr. I denne mdr mere, da der har været molo og holly's lagersalg.

Han er 8 mdr. 

Okay super  

Tak fordi du lige gav mig et lille indblik i hvad det ca koster ! det er rart nok at kunne lave et budget og allerede noget mere opsparing nu

Er også tosset med tøj, men for mig betyder det ikke så meget om det er mærketøj dit budget chokerer mig i hvert fald ikke så det er jo kun en go ting 

Anmeld

13. november 2012

Mink

ingen andre der vil dele lidt viden ?

Anmeld

13. november 2012

Tulle28

Med min første datter synes jeg ikke vi havde de vilde udgifter det første år. Jeg fuldammede til 7 mdr. og derefter fik hun det samme som vi spiste, men jo i begrænsede mængder, så vi købte ikke ekstra ind til hende

De første måneder bruger man jo oceaner af bleer, og bruger man Libero som os, så løber det lidt op, de koster 80,- for en pakke og der er ikke så mange i som når de bliver lidt større (smarte producenter!)

Skumvaskeklude bruger vi ca. en pakke af om ugen og de koster omkring 8-10 kr. Tøj... Købte en del i H&M og der koster body'er og bukser omkring 40,- stykket (øko-bomuld). Så det afhænger lidt af, hvad du er til og om du kan styre dig

Anmeld

13. november 2012

Alexander&Lærke

Jeg er faktisk overrasket over at vores madbuget ikke er steget overmeget efter vi nu har 2 børn, vi var siden vi flyttede sammen for 6 år siden lagt penge til siden pr md, til mad, husholdning ovs. dog minus bleer. Til at starte med lagde vi 2000 fra. Da vi fik Alexander blev det til 2500 og nu hvor vi har Lærke også har vi lagt 500 mere til, så vi nu ligger 3000 fra og det rækker de fleste md. Hvis de er normale altså uden fødselsdage hvor vi altid købe lidt ekstra. Gaver er ikke med i dette buget.

Altså kun en stigning på 1000 kr mere for at være 2 mere i husstanden og det er også med de prisstigninger som har været der gennem de 6 år. Men alt Lærkes mad er også betalt da hun får alt sin mad i dp, kun aftensmad herhjemme. Vi andre er på fuldkost herhjemme. 

Bleer køber jeg altid i rema 1000 til 54 kr pakken. og vi køber vel 2-3 pakker pr md.  Ind i mellem går jeg også amok og købe tøj til dem begge, gerne brugt da jeg ofte finder noget som er i meget pæn stand, og meget billigt da der jo er brugt, men ikke så brugt at de ikke kan gå i det...

Så har vi 2 pasningspladser som vi betaler 2550 og 866 for. Vi får halv pris på den største da der er søskene rebat... 

Ja det er vist hvad jeg an komme på...

Anmeld

13. november 2012

Mink

Tulle28 skriver:

Med min første datter synes jeg ikke vi havde de vilde udgifter det første år. Jeg fuldammede til 7 mdr. og derefter fik hun det samme som vi spiste, men jo i begrænsede mængder, så vi købte ikke ekstra ind til hende

De første måneder bruger man jo oceaner af bleer, og bruger man Libero som os, så løber det lidt op, de koster 80,- for en pakke og der er ikke så mange i som når de bliver lidt større (smarte producenter!)

Skumvaskeklude bruger vi ca. en pakke af om ugen og de koster omkring 8-10 kr. Tøj... Købte en del i H&M og der koster body'er og bukser omkring 40,- stykket (øko-bomuld). Så det afhænger lidt af, hvad du er til og om du kan styre dig

Okay men virker udmiddelbart til at være rimelig ens... 

Synes det er vigtigt med gode bleer i hvert fald.. det skal i hvert fald være en ordenlig kvalitet.. 

håber selvfølgelig jeg kan amme lang tid, men det er jo svært at forudse ... 

Og ang tøj så kan jeg helt sikkert godt li at købe det, men synes ofte at h&m er lige så bedårende som de dyre mærker ... kan også godt lide det mærke som hedder Pippi virker heller ikke til at være så dyrt ! 

Men hvor meget tror du jeres budget steg det første stykke tid ?? 

Anmeld

13. november 2012

Mink

Tulle28 skriver:

Okay men virker udmiddelbart til at være rimelig ens... 

Synes det er vigtigt med gode bleer i hvert fald.. det skal i hvert fald være en ordenlig kvalitet.. 

håber selvfølgelig jeg kan amme lang tid, men det er jo svært at forudse ... 

Og ang tøj så kan jeg helt sikkert godt li at købe det, men synes ofte at h&m er lige så bedårende som de dyre mærker ... kan også godt lide det mærke som hedder Pippi virker heller ikke til at være så dyrt ! 

Men hvor meget tror du jeres budget steg det første stykke tid ?? 

Anmeld

13. november 2012

Mink

Alexander&Lærke skriver:

Jeg er faktisk overrasket over at vores madbuget ikke er steget overmeget efter vi nu har 2 børn, vi var siden vi flyttede sammen for 6 år siden lagt penge til siden pr md, til mad, husholdning ovs. dog minus bleer. Til at starte med lagde vi 2000 fra. Da vi fik Alexander blev det til 2500 og nu hvor vi har Lærke også har vi lagt 500 mere til, så vi nu ligger 3000 fra og det rækker de fleste md. Hvis de er normale altså uden fødselsdage hvor vi altid købe lidt ekstra. Gaver er ikke med i dette buget.

Altså kun en stigning på 1000 kr mere for at være 2 mere i husstanden og det er også med de prisstigninger som har været der gennem de 6 år. Men alt Lærkes mad er også betalt da hun får alt sin mad i dp, kun aftensmad herhjemme. Vi andre er på fuldkost herhjemme. 

Bleer køber jeg altid i rema 1000 til 54 kr pakken. og vi køber vel 2-3 pakker pr md.  Ind i mellem går jeg også amok og købe tøj til dem begge, gerne brugt da jeg ofte finder noget som er i meget pæn stand, og meget billigt da der jo er brugt, men ikke så brugt at de ikke kan gå i det...

Så har vi 2 pasningspladser som vi betaler 2550 og 866 for. Vi får halv pris på den største da der er søskene rebat... 

Ja det er vist hvad jeg an komme på...

Okay mit budget var bare lige til et års tid ud i fremtiden, for så vil jeg allerede nu begynde at ligge lidt ekstra af på en konto ..  

men er da også overrasket over at madbudgettet ikke stiger så meget mere senere hen.. det er da dejligt

pasning skal jeg heller ikke tænke på det første års tid... blir færdig med min hf lige inden jeg skal på barsel og mig der tager det hele så vi får masser af tid til at hygge os sammen  

så hvis jeg laver et budget på en 1500-2000 så burde det da dække alt ??? ud fra hvad jeg kan komme frem til på dit budget  

Anmeld

13. november 2012

Alexander&Lærke

Akmese skriver:

Okay mit budget var bare lige til et års tid ud i fremtiden, for så vil jeg allerede nu begynde at ligge lidt ekstra af på en konto ..  

men er da også overrasket over at madbudgettet ikke stiger så meget mere senere hen.. det er da dejligt

pasning skal jeg heller ikke tænke på det første års tid... blir færdig med min hf lige inden jeg skal på barsel og mig der tager det hele så vi får masser af tid til at hygge os sammen  

så hvis jeg laver et budget på en 1500-2000 så burde det da dække alt ??? ud fra hvad jeg kan komme frem til på dit budget  

Ja du kan jo starte med at lægge 2000 fra.  Det kommer jo selvfølgelig også an på hvor du handler henne og hvor tit. Jeg handler en gang om ugen stort til en uge i netto, og supplere med mælk hen af ugen fra vores egen brugs.  

Nogen bruger mange flere penge om ugen på mad end vi gør, men vi køber fx heller ikke kaffe som mange nok køber en del af.  Bruger ca 500 om ugen i netto.

Vores søn var også på mme helt fra starten af, så der skulle der jo også købes 2 pakker om ugen til det. Og det er lidt dyrt. Men håb på at du kan amme det er så meget nemmer og hyggeliger og knutter en til barnet på en helt anden måde....

Ja dejligt at man kan så hjemme så længe i dag. Jeg startede selv igen da min søn var 12 md og min datter var 10 md. Det er en skøn tid, så nyd det.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.