Jeg læste lige om en, der havde haft svær bækkenløsning første gang (på en anden og tilsvarende side) og havde haft held til at forebygge anden gang, så hun helt slap for bækkenproblemer
Så jeg tænkte at der måske var nogen, der kunne få glæde af rådet - jeg ved atlså ikke om det virker, men tænker at hvis det kan hjælpe bare en mere, så er det godt givet videre 

Jeg kopierer hendes indlæg (hvis nogen ønsker at læse det på den anden side, så skriv til mig, så sender jeg linket) på den anden side må man nemlig ikke reklamere for hjemmesider (ved ikke om man må her
)
Jeg havde svær bækkenløsning med min første, men var så heldig at have en privat fødselsforberedelsesunderviser, som kunne råde mig til at spise store doser zink og selen, fordi disse mineraler er vigtige for leddene. Det tog 1/3 af smerterne efter ca 3 uger.
Da jeg blev gravid igen, gik jeg med det samme igang med ekstra zink, selen, fiskeolie, d-vitamin (havde manglet D) og c-vitaminer, ligesom jeg lavede et gymnastikprogram hver dag - du kan finde et lignende program på Hvidovre Hospitals hjemmeside. Og på trods af, at jeg var mere stresset, havde et mindre barn og et hårdt job, slap jeg for bækkensmerter denne gang!
Grundlaget for den forebyggende indsats er, at man ikke kan lave om på de hormoner, som kroppen laver, som påvirker leddene, men man kan styrke led, sener og muskler, så de lettere kan holde sammen på leddene, når disse bliver bløde af hormonerne. Og det virkede 100% i mit tilfælde, selvom ALLE lægerne mener, at man ikke kan undgå bækkenløsning, hvis man har haft det en gang.
Hvis du har et skævt bækken, kan der være hjælp at hente hos en kraniosakral terapeut. Jeg har selv fået rettet mit bækken som ung og kan kun anbefale at prøve.
Håber det kan hjælpe nogen 
/ Taco78 
Anmeld