Kontanthjælp og børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.188 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er kommet på kontanthjælp da jeg ikke nåede at finde en elevplads inden jeg var så heldig at blive gravid. Jeg er 20år og næste år i juli måned fylder jeg 21 og får min børneopsparing på 9500kr udbetalt, hvordan er reglerne for dette, skal det supplere med min kontankhjælp eller kan jeg bruge dem. havde nemlig en lille plan om at få skiftet sofa og spisebord ud.?

Håber nogen har et svar.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

banana3

Anonym skriver:

Jeg er kommet på kontanthjælp da jeg ikke nåede at finde en elevplads inden jeg var så heldig at blive gravid. Jeg er 20år og næste år i juli måned fylder jeg 21 og får min børneopsparing på 9500kr udbetalt, hvordan er reglerne for dette, skal det supplere med min kontankhjælp eller kan jeg bruge dem. havde nemlig en lille plan om at få skiftet sofa og spisebord ud.?

Håber nogen har et svar.  

Mener man må have 10.000 stående, uden du skal forsøge dig selv. men er ikke sikker.. 

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Mener jeg også, men min søster fortalte mig at det ikke var sådan. så er lidt forvirret, kan nemlig ikke helt forstå alle de fine ord som står på diverse hjemmesider om sådanne regler. 

Anmeld

11. november 2012

M&N

Anonym skriver:

Håber nogen har et svar.  

Du må have max 10.000 i formue.. Ellers skal du indberette det til kommunen hvis du får mere, men hvis du får 9.500 så tror jeg sagtens du kan bruge dem til møbler osv.

Jeg er selv på kontanthjælp og har lige fået forfrisket reglerne dernede nemlig.

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Lyder godt, forhøre mig selv for en sikkerheds skyld når jeg nærmer mig, ville være synd at stå med nye møbler men ingen penge til mad

Men tak for svarende. er beroligende 

Anmeld

11. november 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Håber nogen har et svar.  

altså umildbart ville jeg nok forhører kommunen ad inden, for nogen er mere firkantet end andre

Anmeld

11. november 2012

TeamRocket

Reglen er at du må have under 10.000 og bruge dem som du vil og stadig få kh. Men f.eks da jeg fik 1800 kr tilbage i skat ville de trække dem fra min kh. Så bliv ikke overrasket hvis du modtager et brev om at du bliver trukket :-) dog har du vist retten på din side, kommunen er bare umulig at snakke med så jeg accepterede bare at 'undvære' de 1800kr.

Anmeld

11. november 2012

Pinkrose

Anonym skriver:

Håber nogen har et svar.  

Jeg snakkede med kommunen om det ang noget i samme stil altså en opsparing jeg ville få, og fik afvide at når det er penge der ikke er skatte berettiget så bliver de ikke taget fra kontankthjælpeb

Anmeld

11. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Håber nogen har et svar.  

Wouw du heldig !!

Du er lige præcis 500kr under at du skulle af med pengene..
Grænsen er nemlig 10.000 , så du er smader heldig, og må derfor selv beholde pengene uden indvirkning

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Lyder umiddelbart til at jeg er ret heldig. * 
men hvad så hvis man måske præcis har 10.000 trækker de dem så. eller er max bare 10.000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.