Far på forældreorlov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.563 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. november 2012

emma7

Hej alle sammen

Min mand vil gerne på forældreorlov, når jeg har født, men reglerne siger at senest 4 uger før min termin, skal han meddele arbejdsgiver hvornår han vil på sine 14 dages forældreorlov.

Hvordan skal man vide 4 uger før at jeg har født.

Jeg og min mand forstår ikke de regler???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

FamilenStorm

emma7 skriver:

Hej alle sammen

Min mand vil gerne på forældreorlov, når jeg har født, men reglerne siger at senest 4 uger før min termin, skal han meddele arbejdsgiver hvornår han vil på sine 14 dages forældreorlov.

Hvordan skal man vide 4 uger før at jeg har født.

Jeg og min mand forstår ikke de regler???

Det er 4 uger før din termin og ikke den dag du føder.. :-) Du kender jo din terminsdag :-)

Ligesom at du går fra 4/8 uger før din termin, :-)

Anmeld

10. november 2012

FamilenStorm

Dobbelt

Anmeld

10. november 2012

tarkoflen

Jeg tænker at det er ligesom du skal fortælle din arbejdsgiver senest når du er i uge et eller andet, at du er gravid... Så er det måske bare trukket længere for mændende, fordi de ikke skal have så lang barsel

Anmeld

10. november 2012

emma7

Jeg vil jo gerne at min mand går på forældreorlov umiddelbart efter at jeg har født, men hvordan skal man vide 4 uger før hvornår jeg føder?

Anmeld

10. november 2012

tarkoflen

emma7 skriver:

Jeg vil jo gerne at min mand går på forældreorlov umiddelbart efter at jeg har født, men hvordan skal man vide 4 uger før hvornår jeg føder?

Det skal de heller ikke vide, men de skal jo vide, at du er gravid og at han gerne vil have forældreorlov

Anmeld

10. november 2012

FamilenStorm

emma7 skriver:

Kunne forestille mig at han skal fortælle hvornår din termin er, og så er arbejdspladsen jo forberedt på at 2 uger før eller efter at han ringer og siger at han tager sin forældreoverlov..

Anmeld

10. november 2012

Lullaby

emma7 skriver:

Han skal fortælle senest 4 uger før din terminsdato hvornår du har termin. Feks min mand skal fortælle senest den sidste uge i november hvornår min termin er. Så sker der det, at hvis du føder for eller efter at han bare ringer til sit arbejde og siger. Så nu tager jeg min barsel. Og på den måde så ved de på forhånd sådan ca hvornår han forventer at gå på barsel

Anmeld

10. november 2012

emma7

Okay, jeg har termin 29. januar 2013, og senest 4 uger før skal min mand fortælle sin arbejdsgiver at jeg har termin denne dato.

Når jeg så føder - om det bliver 3 uger før eller 14 dage efter - så ringer han til sin arbejdsgiver og siger: "Jeg går på forældreorlov fra dags dato og 14 dage frem".

Er det sådan det er?

Anmeld

10. november 2012

tarkoflen

emma7 skriver:

Det vil sige at 4 uger før termin skal min mand fortælle hvornår han går på forældreorlov.

Hvis han så siger at han går på forældreorlov på min terminsdato, og jeg føder 14 dage senere, så får han ingen tid sammen med vores barn?

Vi forstår ikke????

Nej han skal fortælle arbejdsgiveren, at du har termin den xx/xx og at han har tænkt sig at tage sine 14 dages orlov i forbindelse med fødslen, så arbejdspladsen har en chance for at vide, at han skal have orlov og ikke bare kommer ud af det blå og siger, min kæreste har født, nu smutter jeg i 14 dage...

De skal bare vide at du er gravid og at din kæreste skal have orlov i forbindelse med fødslen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.