Mærkelige drømme omkring fødsel/baby :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.741 visninger
30 svar
0 synes godt om
10. november 2012

baby012

Hej piger, må lige spørge jer herinde, har i andre også vildt mærkelige drømme forbundet med graviditet eller fødsel ? Har den sidste uge haft rigtig mange mareridt, og mærkelige drømme,f.eks.

at der ved fødslen kom mere end en

at jeg fødte en hvid kat , igennem navlen 

at baby havde tre øjne. 

Osv. 

Tænkte bare det kunne være hyggeligt hvis man nu gik og troede (ligesom mig) at der måske var noget galt med en pga de her drømme så kunne vi dele det herinde  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

Camilla30

Lahn11 skriver:

Hej piger, må lige spørge jer herinde, har i andre også vildt mærkelige drømme forbundet med graviditet eller fødsel ? Har den sidste uge haft rigtig mange mareridt, og mærkelige drømme,f.eks.

at baby havde tre øjne. 

Osv. 

Tænkte bare det kunne være hyggeligt hvis man nu gik og troede (ligesom mig) at der måske var noget galt med en pga de her drømme så kunne vi dele det herinde  

Hehe Der er ikke noget galt med dig. Der er mange der drømmer på en anden måde i graviditeten end før. Jeg har gennem hele graviditeten drømt mere end normalt og mere vildt, diffust og farverigt. Det kan sagtens være omkring barnet og fødslen, men også flere mareridt Drømmer fx at kæresten går fra mig lige når jeg har født, at min far og bror kører galt, eller at jeg får et kejsersnit og at det barn der kommer ud er lille lille bitte (måske 2 cm) og sådan noget . Jeg har fået fortalt at det er en kombination af hormoner og 'baby-temaet' der bare hele tiden kører rundt i hovedet på én, både bevidst og ubevidst 

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

10. november 2012

Miss Kat

Jeps! Har både selv prøvet det, samt hørt andre fortælle om det, og faktisk også læst i én eller anden graviditetsbog at det er fuldstændig almindeligt at man drømmer de mest bizarre ting, når man er gravid.

Det giver jo sådan set også god mening, fordi der i en graviditet ikke kun sker en masse fysiske forandringer, men også en hel del nye indtryk, omvæltninger og ting, man skal forberede sig på mentalt, både som person, men også rent praktisk. Det hele er jo enormt overvældende, så man får nok bearbejdet en hel del i søvne.

Anmeld

10. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg drømte også voldsomt underlige ting under graviditeten. Drømte fx. at kæresten gik fra mig til fordel for en anden (som i forvejen, havde prøvet et par gange at splitte os) og at der var 2. At baby var en pige, en dreng, begge køn... Jamen... Jeg kunne drømme alt muligt.

Kæresten drømte også. Han drømte den ene gang at baby ville spise ham  Og en anden gang, at hovedet faldt af fordi han ikke holdte baby ordentligt.

Meen... Nu er lille fisen snart 10 mdr, og har hverken spist farmand eller tabt hovedet

Anmeld

10. november 2012

FrkZier

Lahn11 skriver:

at baby havde tre øjne. 

Osv. 

haha det vidst ret normalt at drømme mærkelige ting

jeg drømte igår at jeg fødte et rugbrød

Anmeld

10. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg var gravid med thea, drømte jeg alt muligt mærkeligt og uhyggeligt! 

Hvis jeg havde set en uhyggelig film, havde jeg marerit og filmen. Havde set sweni todd ( den med johnny Depp ) og I am legenden.

Så jeg drømte at baby var en helvedes hund, der ville æde os, at hundene ville æde baby, at jeg fødte et hunde monster osv. At jeg kom til at smide baby i brandeovnen og mange, mange andre ting. Så de 2 film, har jeg endnu ik set igen. Jeg tør simpelhen ik

Heldigvis fik jeg bare en helt normal, dejlig lille baby, som nu er 4 år! Vh stine

Anmeld

10. november 2012

SussieThyssen

Lahn11 skriver:

at baby havde tre øjne. 

Osv. 

Ja MON ikke.

Det var heeelt vildt, nærmest mareridt, især mod slutningen.
Og så blandede jeg alt muligt mærkeligt ind i det.
En af de drømme jeg har drømt mest i alle mine graviditeter var at mit maveskind flækkede og babyen faldt ud, og man så rendte panisk rundt med den her for tidligt fødte baby for at redde den og samtidigt skulle holde sammen på sit flossede maveskind...jamen helt ærligt...totalt skørt.

Min læge grinede godt af mig, da jeg fortalte hende om det, og hun sagde at det skyldes hormoner

Jeg har også haft mærkelige drømme og mareridt efter fødslerne. De begyndte gerne ca 14 dage efter og stod så på et par uger.
Fx drømte jeg, at jeg tabte min mellemste ned i en stor centrifuge.
Eller at barnevognen blev kørt over af en bus og sådan noget underligt noget.
Jeg har også drømt at jeg fik hugget hovedet af, af en stor viking, og netop som mit hovede røg af, vågnede jeg ved at jeg i søvne trak hovedet til mig så det gav et ordentligt knas i nakken, og det udløste et piskesmeld.
Det døjede jeg med i flere måneder efter

Så du er så sandelig ikke den eneste..hehe!
Og så en lille advarsel...lad for Guds (og især din egen) skyld være med at se filmen "Fluen", for så drømmer du med garanti at du føder fluelarver i lang tid efter

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. november 2012

MortilCilas

Lahn11 skriver:

at baby havde tre øjne. 

Osv. 

Jeg drømte også underlige drømme da jeg var gravid. Fx at jeg fødte noget der lignede en svupper til wc'et, men i drømmen mindede det mig om noget fra en blæksprutte, også gik jeg ned på et stenalder wc midt i fødslen.

Her for nylig drømte jeg om at jeg fik den mindste lille pige, som kom til at hedde Leah, jeg var i tvivl om hvem faren var, da en der hedder Marcel mente det var ham, men Leah lignede Daniels søn da han var spæd Og den eneste der vidste jeg var gravid var min farmor, ikke engang jeg vidste det

Anmeld

10. november 2012

Miss BananaHammock

Også mærkelig drømme her:

Har drømt at der var en forurening i det reagensglas hvor junior er lavet, og der var en rest fra en anden mand, så vi fik et mulat barn.

Har også drømt der kom en KÆMPE baby ud... det var en hård fødsel!

Anmeld

10. november 2012

SussieThyssen

FrkZier skriver:

haha det vidst ret normalt at drømme mærkelige ting

jeg drømte igår at jeg fødte et rugbrød

ROFL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.