Er det vigtigt med en tidlig JM tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. november 2012

Frøken J.

Puha, jeg synes efterhånden det her er en farce! Jeg er andengangs gravid, jeg er 19+2 i dag og har endnu ikke været til JM.

Jeg havde fået brev om at første tid var den 1. november. Super! I mellemtiden finder jeg ud af, at min JM fra da jeg ventede Rose er tilbage fra udlandsophold, og derfor vil jeg ringe og ønske at gå hos hende.

Det gør jeg en uge før 1. november. Jeg får at vide, at min tid den 1. november er blevet aflyst, om ikke jeg havde fået besked om det? Øh nej! Hun vidste ikke hvorfor den var aflyst. Jeg skulle ringe tilbage d. 1 november og så få en tid hos min gamle JM, for først der ville hun være tilbage.

Den 1. november ringer jeg tilbage, og den JM jeg taler med siger, at min gamle JM stadig ikke har en bookingkode, men hun vil lige undersøge det og ringe tilbage efter telefontiden. Jeg ser ikke hun ringer, og hun beder mig på min TLF-svarer ringe tilbage en uge senere (i går), for der vil hun helt sikkert kunne booke mig en tid hos min gamle JM!

I går ringer jeg så og får at vide, at min gamle JM først kører konsultationer fra uge 4. Så derfor vil hun give mig min 1. jm-tid hos en anden, og så kan jeg få booket de resterende tider hos min gamle JM.

Hun siger, at nu er jeg jo snart halvvejs (19+2) så jeg må hellere komme til hurtigt! Og at hun har en tid nu på mandag den 10. kl. 11.15. Jeg tænker det er fint og takker ja, og hun siger hun vil sende tiden med posten, og den burde nå frem inden mandag, da hun sender den som a-post.

Bagefter vil jeg skrive tiden i min kalender og ser, at på mandag ikke hedder den 10! Og rigtig nok får jeg i dag brev om, at jeg har fået min første jordemodertid den 10.... DECEMBER! Åh jamen du fressens! Hende jeg talte med har kigget en måned forkert!!

Nu er det jeg tænker.. Skal jeg ringe på mandag for 4. gang og sige "Hør nu her, det er altså forkert, jeg skal have en tid før!" eller skal jeg bare beholde min tid? Hvis jeg venter til den 10. december er jeg 24 uger henne ved første JM-besøg. Samme uge har jeg uger 24 besøg hos lægen.

Jeg skal til MD på torsdag og mærker dagligt liv, så er ikke bange for om der er noget i vejen, men på samme tid tænker jeg også man lige skal have checket urin og sådan jævnligt?

Hvad siger i? Skal jeg bede om en ny tid eller tænke "fuck det" og beholde den her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg tror nok, jeg havde ringet ind på mandag og spurgt om ikke du kunne komme ind før  

Anmeld

9. november 2012

tarkoflen

Jeg er jo første gangs gravid, så jeg aner ikke hvor vigtigt det er med JM tid og hvor tidligt den skal være, men jeg ville lige ringe og forhøre mig på mandag, du kan jo bare sige, at du undre dig over, at det først er i uge 24 du skal til første JM konsultation, og om det er ok!

De kan jo ikke gøre ret meget andet end at enten rykke din tid, eller sige det er ok... Synes du er i din gode ret til at ringe og spørge, det kan de da ikke sige noget til...

Anmeld

9. november 2012

FrkZier

Frøken J. skriver:

Puha, jeg synes efterhånden det her er en farce! Jeg er andengangs gravid, jeg er 19+2 i dag og har endnu ikke været til JM.

Jeg havde fået brev om at første tid var den 1. november. Super! I mellemtiden finder jeg ud af, at min JM fra da jeg ventede Rose er tilbage fra udlandsophold, og derfor vil jeg ringe og ønske at gå hos hende.

Det gør jeg en uge før 1. november. Jeg får at vide, at min tid den 1. november er blevet aflyst, om ikke jeg havde fået besked om det? Øh nej! Hun vidste ikke hvorfor den var aflyst. Jeg skulle ringe tilbage d. 1 november og så få en tid hos min gamle JM, for først der ville hun være tilbage.

Den 1. november ringer jeg tilbage, og den JM jeg taler med siger, at min gamle JM stadig ikke har en bookingkode, men hun vil lige undersøge det og ringe tilbage efter telefontiden. Jeg ser ikke hun ringer, og hun beder mig på min TLF-svarer ringe tilbage en uge senere (i går), for der vil hun helt sikkert kunne booke mig en tid hos min gamle JM!

I går ringer jeg så og får at vide, at min gamle JM først kører konsultationer fra uge 4. Så derfor vil hun give mig min 1. jm-tid hos en anden, og så kan jeg få booket de resterende tider hos min gamle JM.

Hun siger, at nu er jeg jo snart halvvejs (19+2) så jeg må hellere komme til hurtigt! Og at hun har en tid nu på mandag den 10. kl. 11.15. Jeg tænker det er fint og takker ja, og hun siger hun vil sende tiden med posten, og den burde nå frem inden mandag, da hun sender den som a-post.

Bagefter vil jeg skrive tiden i min kalender og ser, at på mandag ikke hedder den 10! Og rigtig nok får jeg i dag brev om, at jeg har fået min første jordemodertid den 10.... DECEMBER! Åh jamen du fressens! Hende jeg talte med har kigget en måned forkert!!

Nu er det jeg tænker.. Skal jeg ringe på mandag for 4. gang og sige "Hør nu her, det er altså forkert, jeg skal have en tid før!" eller skal jeg bare beholde min tid? Hvis jeg venter til den 10. december er jeg 24 uger henne ved første JM-besøg. Samme uge har jeg uger 24 besøg hos lægen.

Jeg skal til MD på torsdag og mærker dagligt liv, så er ikke bange for om der er noget i vejen, men på samme tid tænker jeg også man lige skal have checket urin og sådan jævnligt?

Hvad siger i? Skal jeg bede om en ny tid eller tænke "fuck det" og beholde den her?

jeg havde ringet mandag og hørt efter en tidligere tid

Anmeld

9. november 2012

Camilla30

Hvis det var mig, havde jeg beholdt den tid, simpelthen for at undgå mere 'bøvl'. Du har været gravid før og kender derfor din krop rigtig godt. Hvis ikke du har gener eller spørgsmål som trænger sig akut på, er det intet problem at vente - som jeg ser det Jeg var ved jordemoder første gang i uge 22 og aflyste så næste gang, da jeg ikke havde brug for det og ikke rigtigt kunne få det til at passe med mit job, derudover er der jo også lægebesøgene, hvor de tjekker blodtryk, urinprøve mm. Jeg synes ikke mit behov for JM har været så stort, og føler endnu ikke hun har kunnet fortælle mig noget, som jeg ikke allerede vidste, men min graviditet har også været ganske uproblematisk og det er jo også forskelligt, hvor meget tryghed man som gravid føler behov for

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

9. november 2012

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Puha, jeg synes efterhånden det her er en farce! Jeg er andengangs gravid, jeg er 19+2 i dag og har endnu ikke været til JM.....

jeg ville ringe og gøre opmærksom på, at der vist da er sket en fejl

For selvfølgelig skal du tjekkes, og ikke gå og vente.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. november 2012

Karina84

Jeg er jo ogsaa 2.gangs gravid, og godt nok havde vi en god snak til min 1.JM, men hun tjekker først urin osv. næste gang og fremover.

Saa her var det mest snak om den store herhjemme, tanker omkring amning og fødsel (kun overordnet, vi tager det de næste par gange hvor det bliver snakket igennem).

Synes du skal ringe, men tror fint du kan vente til uge 24

Anmeld

9. november 2012

M!

Du skal ringe ind og få lavet din tid om! 

Jeg er også anden gangsfødende, og er idag 12+0 og jeg har en tid til  første JM besøg D. 7/12! 

Anmeld

9. november 2012

Ellie79

Frøken J. skriver:

Jeg havde bare beholdt den tid d. 10 dec. jeg synes nu bare de jordemorderbesøg er en sludder for en sladder og spild af min tid de første par gange. Når man når omkring uge 30 synes jeg de er mere relevante.. Er du ikke bekymret for baby så vent, men er du utryg skal du helt sikkert for rykket tiden..

Anmeld

9. november 2012

Laulund87

M! skriver:

Du skal ringe ind og få lavet din tid om! 

Jeg er også anden gangsfødende, og er idag 12+0 og jeg har en tid til  første JM besøg D. 7/12! 

Skal og skal.. JM besøg er frivilligt så det er jo et spørgsmål om hvad man føler for, der er ingen regler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.