Er I begyndt at tænke på navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Astrid P

Pyhh, jeg synes det er svært... Især når der er en storesøster, for så vil jeg jo gerne have navnene til at gå godt sammen, uden dog at være alt for ensartede... Og der er jo simpelthen så mange smukke navne derude.

Med min ældste datter havde vi 3-4 forskellige navne klar da hun blev født, og efter et par dage kunne vi konstatere, at hun var en Smilla. Nu har vi 7-8 navne klar til lillesøster, som vi begge er helt vilde med - gad vide hvor længe hun kommer til at vente på at få sit endelige navn?

Hvilke tanker gør I jer i den retning?

KH Astrid - nu i 37. uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Camilla30

Astrid P skriver:

Pyhh, jeg synes det er svært... Især når der er en storesøster, for så vil jeg jo gerne have navnene til at gå godt sammen, uden dog at være alt for ensartede... Og der er jo simpelthen så mange smukke navne derude.

Med min ældste datter havde vi 3-4 forskellige navne klar da hun blev født, og efter et par dage kunne vi konstatere, at hun var en Smilla. Nu har vi 7-8 navne klar til lillesøster, som vi begge er helt vilde med - gad vide hvor længe hun kommer til at vente på at få sit endelige navn?

Hvilke tanker gør I jer i den retning?

KH Astrid - nu i 37. uge

Navnediskussionen har faktisk ikke hele tiden været så sjov her, vi har haft meget forskellige forestillinger om, hvad vores pige skal hedde. På et tidspunkt gad jeg slet ikke snakke om det, da der hele tiden blev dårlig stemning omkring det pga. vores forskellige holdninger. Vi besluttede os så for mellemnavn og eftrnavn, som har været fast i et stykke tid nu og nu er vi kommet frem til tre navne, hvoraf et af dem skal være hendes fornavn       - Vi vil først træffe den endelige beslutning, når vi ser hende Jeg føler, at vi begge to kan blive rigtig glade for alle tre navne og jeg føler også, at det er navne som vi efterhånden er kommet frem til sammen, det har ikke bare været én af os som har trumfet sine yndlingsnavne igennem og 'overtalt' den anden, det har jeg det godt med og er glad for at vi endelig er blevet enige

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

8. november 2012

Miss BananaHammock

Vi har to navne Alexander og William. Så må vi se hvad han er for en når han kommer ud ;0)

Vil også så gerne ha' Storm men med Skov til efternavn så vil Storm Skov ikke være så godt :0)

Anmeld

8. november 2012

Miss BananaHammock

Dobbelt 

Anmeld

8. november 2012

DreamChild

Vi har længe vist at han skal hedde Elias. Så her har vi heldigvis ikke problemet ang. at finde et navn.

Efter NF scanning, skulle vi igennem en moderkagebiopsi og kunne derfor få afvide hvilket køn vi venter os.

Anmeld

8. november 2012

Misser1989

Her har vi længe vist at han skal hedde Magnus. Vi har i forvejen en Malthe

Anmeld

9. november 2012

Jenie

Vi har en Jessica og vi synes også navnet skal passe til vi er helt enige om at. hvis det blev en dreng skulle han hedde noah, men et skulle gerne blive en pige så vi har snakket rigtig meget frem og tilbage og nået frem til Emilie. Men skulle hun nu ikke ligne en Emilie må vi tage snakken igen

Anmeld

9. november 2012

Steinbrenner

Herhjemme har vi været meget enige fra start af, vi har i forvejen 2 drenge som hedder Frederik og Phillip så det næste navn skulle også starte med en f lyd

Så hvis det blev en dreng skulle han hedde Felix, men nu bliver det altså en pige og derfor skal hun hedde Fie.

Frederik, Phillip og Fie, jeg synes det klinger godt sammen

Anmeld

9. november 2012

Camilla30

Steinbrenner skriver:

Herhjemme har vi været meget enige fra start af, vi har i forvejen 2 drenge som hedder Frederik og Phillip så det næste navn skulle også starte med en f lyd

Så hvis det blev en dreng skulle han hedde Felix, men nu bliver det altså en pige og derfor skal hun hedde Fie.

Frederik, Phillip og Fie, jeg synes det klinger godt sammen

Fie er mega sødt Ville ønske jeg kunne få min kæreste med på det, men den går ikke hos os . Hilsner fra Camilla.

Anmeld

11. november 2012

Lullaby

Vi har vidst det inden jeg blev gravid. Vi tror ikke rigtig på, at børn ikke ligner deres navne. Forstået på den måde, at de er bare Izabella og Yazmin og snart Zarina. De ligner de navne vi har valgt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.