Ved ingenting om abort, nogen der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

ekebiv

LilleLene skriver:

nåårh okay

altså i eorien skulle det ikke ødelægge noget at få en abort, men af de folk jeg kender der er fået en, så ville jeg nok vælge at få den var man kommer i fuld narkose

for den hvor man får en pille, skal jeg i teorien føde, så du får veer, får det kommer ud, og det skulle være vildt modbydeligt, og du kan ikke være sikker på at det hele kommer med ud

nu kommer det jo an på hvor langt du er henne hvor "slemt" det er. Jeg fik en provokeret abort da jeg var i uge 6 og det mærkede jeg næsten ikke komme ud.
Jeg oplevede så en MA der var gået til i 9. uge og det kunne jeg selvfølgelig mærke komme ud. Men jeg havde altså ingen veer og så det bestemt heller ikke som en fødsel.
Derudover kommer du jo til en scanning hvor de kigger efter at alt er ude og hvis ikke får du en udskrabning. Og så er der jo de efterfølgende blodprøver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

baby012

når du skriver som du gør, virker det ikke til at du inderst inde øsnker den abort.. 

hva så hvis i kun har været sammen i to måneder ? mig og kæresten havde været sammen i 4 da jeg var gravid, og vi kan indtil videre sagtens få det til at fungere .. 

bare tænk dig godt om, det her er måske sidste chance for at få et barn.. 

endda lavet helt naturligt, af to menesker der ikke burde kunne få børn, det er jo et mirakel ... 

jeg ville klart have grebet chancen... uden tvivl.. 

men for at svare på dit spørgsmål

http://www.netdoktor.dk/kvinder/kirurgiskabort.htm - kriorisk abort

http://www.netdoktor.dk/kvinder/medicinskabort.htm - medicinsk abort

der står det meste 

Anmeld

8. november 2012

LilleLene

ekebiv skriver:

nu kommer det jo an på hvor langt du er henne hvor "slemt" det er. Jeg fik en provokeret abort da jeg var i uge 6 og det mærkede jeg næsten ikke komme ud.
Jeg oplevede så en MA der var gået til i 9. uge og det kunne jeg selvfølgelig mærke komme ud. Men jeg havde altså ingen veer og så det bestemt heller ikke som en fødsel.
Derudover kommer du jo til en scanning hvor de kigger efter at alt er ude og hvis ikke får du en udskrabning. Og så er der jo de efterfølgende blodprøver.

jeg skrev også at det var hvad jeg har fået at vide af folk der har prøvet det !

Anmeld

8. november 2012

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Jeg har brug for hjælp her

mig og min kæreste kan ikke få børn ( ifølge lægerne)
så vi har intet brugt
og nu er jeg så gravid
jeg vil gerne have barnet, men det er umuligt lige nu.. vi bor ikke sammen og det kan vi heller ikke komme til før om et års tid
der er en masse andre forhendringer også som jeg ikke vil forklare lige nu

men jeg ved intet om abort.
mit underliv holder normalt ikke fast på mine æg, så et befrugtet æg falder selv ud indenfor 5-7dage
nu er jeg altså bare i uge 5

men jeg ved ikke om abort er farligt? kan jeg risikere ikke at kunne få børn bagefter, nu hvor mit underliv i forvejen er helt fuckt?? ja undskyld mit franske men jeg er lidt ude af den.

og hvordan foregår sådan en abort?
gør det meget ondt?

øv altså det er dumt

Har ikke lige læst de andre svar, så måske har du fået samme svar....

Du kan jo selvfølgelig godt risikere at det bliver meget svært at blive gravid igen selv - især når dine læger også siger sådan.. Så overvej nøje hvad du vælger, for hvad jeg kan læse, er alle dem der ikke selv kan blive gravide, meget kede af at det er så lang en proces at få hjælp til det..?

Men.. En abort er ikke såå slem, synes jeg ikke.. Jeg fik en medicinsk abort (det kan du få indtil omkring uge 9-10 stykker..) Man sluger en pille, og 1-2 dage efter skal man have lagt en stikpille op, og så et par timer efter, begynder man at bløde.. det gør ondt, men kun i et døgns tid, så er det normal menstruations smerter.. Mængden af blod er lidt større end normalt. Følelsmæssigt tror jeg aldrig (uanset grund) at det bliver nemt at gennemgå en abort, men find et godt tæppe, nogle gode film og sodavand frem, og tag et par dage på sofaen, så du får dig selv og dine tanker med i processen..

held og lykke med dit valg !

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

når du skriver som du gør, virker det ikke til at du inderst inde øsnker den abort.. 

hva så hvis i kun har været sammen i to måneder ? mig og kæresten havde været sammen i 4 da jeg var gravid, og vi kan indtil videre sagtens få det til at fungere .. 

bare tænk dig godt om, det her er måske sidste chance for at få et barn.. 

endda lavet helt naturligt, af to menesker der ikke burde kunne få børn, det er jo et mirakel ... 

jeg ville klart have grebet chancen... uden tvivl.. 

men for at svare på dit spørgsmål

http://www.netdoktor.dk/kvinder/kirurgiskabort.htm - kriorisk abort

http://www.netdoktor.dk/kvinder/medicinskabort.htm - medicinsk abort

der står det meste 

1000tak

Anmeld

9. november 2012

Miss Kat

Jeg er lige nødt til at nævne dette her...

Du har problemer med at blive gravid... Og din datter har du fået via en klinik. Din mand er så oven i købet 98% steril...

At det barn er inde i din livmoder nu, lyder som lidt af et mirakel! 

Måske er det ikke et ønskebarn, men i hvert fald et mirakelbarn... Puha, tænk dig godt om, før du foretager dig noget som helst.

Held og lykke.

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Jeg er lige nødt til at nævne dette her...

Du har problemer med at blive gravid... Og din datter har du fået via en klinik. Din mand er så oven i købet 98% steril...

At det barn er inde i din livmoder nu, lyder som lidt af et mirakel! 

Måske er det ikke et ønskebarn, men i hvert fald et mirakelbarn... Puha, tænk dig godt om, før du foretager dig noget som helst.

Held og lykke.

tak

jeg beholder det også, kan ikke det der abort
tuder hver gang jeg tænker på det

det er jo et mirakel  og måske sker det aldrig igen

Anmeld

9. november 2012

Miss Kat

tak

jeg beholder det også, kan ikke det der abort
tuder hver gang jeg tænker på det

det er jo et mirakel  og måske sker det aldrig igen

Jeg er sikker på, alle herinde mener, du har truffet det rigtige valg, men bare det føles rigtigst for dig! 

Husk at du i hvert fald altid kan trække på alle de kloge hoveder herinde, hvis du har brug for råd, eller bare har brug for at lukke damp ud.

Jeg ønsker dig, spiren og dit forhold med din drømmemand al tænkelig held og lykke i fremtiden.

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Jeg er sikker på, alle herinde mener, du har truffet det rigtige valg, men bare det også føles rigtigst for dig! 

Husk at du i hvert fald altid kan trække på alle de kloge hoveder herinde, hvis du har brug for råd, eller bare har brug for at lukke damp ud.

Jeg ønsker dig, spiren og dit forhold med din drømmemand al tænkelig held og lykke i fremtiden.

1000tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.