Ved ingenting om abort, nogen der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.941 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg har brug for hjælp her

mig og min kæreste kan ikke få børn ( ifølge lægerne)
så vi har intet brugt
og nu er jeg så gravid
jeg vil gerne have barnet, men det er umuligt lige nu.. vi bor ikke sammen og det kan vi heller ikke komme til før om et års tid
der er en masse andre forhendringer også som jeg ikke vil forklare lige nu

men jeg ved intet om abort.
mit underliv holder normalt ikke fast på mine æg, så et befrugtet æg falder selv ud indenfor 5-7dage
nu er jeg altså bare i uge 5

men jeg ved ikke om abort er farligt? kan jeg risikere ikke at kunne få børn bagefter, nu hvor mit underliv i forvejen er helt fuckt?? ja undskyld mit franske men jeg er lidt ude af den.

og hvordan foregår sådan en abort?
gør det meget ondt?

øv altså det er dumt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

LilleLene

Anonym skriver:

så vi har intet brugt
og nu er jeg så gravid
jeg vil gerne have barnet, men det er umuligt lige nu.. vi bor ikke sammen og det kan vi heller ikke komme til før om et års tid

mit underliv holder normalt ikke fast på mine æg, så et befrugtet æg falder selv ud indenfor 5-7dage

men jeg ved ikke om abort er farligt? kan jeg risikere ikke at kunne få børn bagefter, nu hvor mit underliv i forvejen er helt fuckt?? ja undskyld mit franske men jeg er lidt ude af den.

gør det meget ondt?

øv altså det er dumt

Undskyld mig, men hvis i ikke kan få børn, så er det her måske din eneste chance for at blive mor.... Forstår ikke hvorfor ikke ikke bare får det til at lykkes

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Undskyld mig, men hvis i ikke kan få børn, så er det her måske din eneste chance for at blive mor.... Forstår ikke hvorfor ikke ikke bare får det til at lykkes

tak

men jeg har en datter på 3 år som jeg har fået alene, via klinik
og han har to fra et andet forhold, hvor de også har været på klinik

så vi har jo børn bare ikke nogen sammen
det jeg er mest bange for er om jeg kan tåle at få den abort

men 1 år uden at bo sammen og måske længere
spædbarn og andre børn, kaos osv ihh det er noget møj det hele

dog ved vi begge at det er os to resten af livet og at vi skal bo sammen, have børn osv

men ja øv øv øv ØV

Anmeld

8. november 2012

anna111

Profilbillede for anna111

ved ikke helt så meget om det men det skulle ikke gøre ondt at få lavet en udskravning man er i fuld bedøvelse men har så hørt at det kan gøre sinsygt ondt bag efter .. 

og ja nu når du har problemer i forvejen kan det jo godt ske at det vil ødelægge at du kan bleve gravid igen man har jo hørt om at kvinder der får  lavet abort som ikke fejler noget ikke kan blive gravid igen det er jo et ingrab så nogen gange går det jo galt men tror det er sjællen det sker ? men ved det ikke 

i står over for en stor beslutning så  

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

så vi har intet brugt
og nu er jeg så gravid

gør det meget ondt?

øv altså det er dumt

Jeg ved godt, at det virker helt håbløst for dig, men alligevel ville jeg da beholde barnet, hvis det virkeligt har sat sig fast. Det kan være din eneste chance for at få et barn.
Og der er jo masser af muligheder for at få hjælp, selvom det måske bliver lidt stramt på den ene eller den anden måde.
Børn er trods alt en gave fra himlen, og med de udsigter du har, så ville jeg da tage imod det med åbne arme.

Nå..det var bare et råd.

Det er somregel ikke slemt med en provokeret abort.
Man møder op på sygehuset til den aftalte tid, og så får man lidt at sove på, hvorefter indgrebet bliver udført.
Så får man nogle timer til at komme sig i, og tager hjem igen.
Man skal helst ikke være alene det første døgns tid, og holde godt øje med, at man ikke får feber, mange smerter eller begynder at bløde voldsomt. Og efter en uges tid, er man ok igen.
Man skal afholde sig fra tunge løft og hårdt fysisk arbejde medens man bløder efterfølgende indtil det stopper.
Et par sygedage fra arbejde eller studie er nok at påregne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. november 2012

LilleLene

Anonym skriver:

tak

men jeg har en datter på 3 år som jeg har fået alene, via klinik
og han har to fra et andet forhold, hvor de også har været på klinik

så vi har jo børn bare ikke nogen sammen
det jeg er mest bange for er om jeg kan tåle at få den abort

men 1 år uden at bo sammen og måske længere
spædbarn og andre børn, kaos osv ihh det er noget møj det hele

dog ved vi begge at det er os to resten af livet og at vi skal bo sammen, have børn osv

men ja øv øv øv ØV

nåårh okay

altså i eorien skulle det ikke ødelægge noget at få en abort, men af de folk jeg kender der er fået en, så ville jeg nok vælge at få den var man kommer i fuld narkose

for den hvor man får en pille, skal jeg i teorien føde, så du får veer, får det kommer ud, og det skulle være vildt modbydeligt, og du kan ikke være sikker på at det hele kommer med ud

Anmeld

8. november 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

så vi har intet brugt
og nu er jeg så gravid

gør det meget ondt?

øv altså det er dumt

Du skal kontakte din læge med de spørgsmål du har vedr. provokeret abort, man har ret til en vejledende samtale inden man tager den slags beslutninger.

Og så synes jeg at I som par, skal tale det rigtigt grundigt igennem inden I tager en endelig beslutning om at afbryde graviditeten.

Det gør mig ondt at I ufrivilligt står med en beslutning som denne baseret på nogle udtalelser om at I ikke skulle kunne få børn på naturlig vis.

Anmeld

8. november 2012

Bella89

jeg kan nu heller ikke forstå hvorfor du ikke beholder den lille, selvom det ville være svært det første stykke tid.
mener der er jo 9 mdr. ca. til den lille kommer og inden for et år kunne i flytte sammen, og som du selv siger skulle det været jer resten af livet.

- jeg kan ikke se hvorfor du ville skilde dig af med den lille når du skiver du har så svært ved at blive gravid, og det enda er med drømme-manden.

det ville måske også være surt, at ville have drømme barnet, og så skulle vente flere mdr./år på den kommer, fordi du har svært med at blive gravid.

jeg tror du/i ville fortryde det.

håber i finder ud af noget sammen

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

tak alle sammen
sidder også her helt grædefærdig

men problemmet er lidt at vi kun har været sammen i 2 mdr
dvs at det her er min første ægløsning mens vi har været sammen

han er 98% klininsk steril pga medicin han har fået fra barn af

jeg ved hverken ud eller ind

vi kan sagens sammen blive enige om at det er alt for tidligt at få børn sammen
men dertil og skulle have abort, det tror jeg ikke at jeg kan..

er nok lidt bange for at sige det til ham, at jeg ikke kan/tør/vil have abort
ved godt jeg bliver nød til at sige det og snart
men øv altså

Anmeld

8. november 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

så vi har intet brugt
og nu er jeg så gravid

gør det meget ondt?

øv altså det er dumt

Nu fik jeg selv af vide at jeg ikke ville kunne få børn  men er da heldigvis gravid nu 

Selvom vi ikke måske var helt klar på det - så sagde jeg til kæresten at det er nu eller aldrig, jeg vil ikke vente og så må babyen bare passe ind i vores liv, ja så må man rokere lidt om og blive lidt voksen. Jeg skulle i hvert fald ikke misse chancen for at få et barn  ALDRIG

Hvis du har fået af vide at din krop ikke er så god til at klare mosten - ja så ville jeg da sige at du nok ikke kan få et barn senere hen, den chance kan du da ikke tage, det her kan jo være din eneste chance for at få et barn 

Ej undskyld hvis det lyder hårdt. Men det er så hårdt at gå og ikke kan få børn - så forstår slet ikke hvis du overhovedet overvejer at få en abort 

Måske din kæreste ser på det på samme måde som dig - netop at det måske er jeres eneste chance   Og at i har været sammen i kort tid betyder jo ikke nødvendigvis at i slår op og aldrig får en kernefamilie - husk det 

Håber i vælger den rette løsning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.