SRP skriver:
Hej piger
Har virkelig brug for jeres erfaringer. Er i dag 20+1 og har mærket liv i næsten 2 uger nu (skøøønt). Sagen er den at jeg om aftenen oplever en lille bule i venstre side et stykke under navlen, som føles lidt "hård." Kan mærke den her niveauforskel på venstre og højre side af maven/underlivet. Jeg har svært ved at finde ud af om det er en plukve eller det er barnet, som ligger op i mod maveskindet. Jeg er meget tynd og har altså ikke meget fedt på maven. Det gør ikke ondt, men er bange for om det er plukkeveer for har haft mange her til aften så
Det er ikke så længe ad gangen, at bulen kan ses/føles. Er det muligt at mærke baby på den måde i uge 21 eller er det plukkeveer?
Håber I kan svare
Jeg vil mene det er en plukve.. Jeg er selv en spinkel pige, og når jeg fik en plukve blev maven helt skæv og til den side bulen var, var maven hård som en sten - troede i starten også det var babys ryg eller numse, men kunne senere mærke at det var plukveer.. Jeg bekymrede mig helt ustyrligt om hvor mange plukveer jeg havde, og at jeg nu ikke sku det og det, fordi de så kom.. jeg fik selv plukveer omkring uge 18-19 stykker første gang.. men..jeg fødte alligevel først 40+6..

bare sørg for at slap af når du kan mræke du har brug for det, og så længe plukveerne ikke niver, så det ikke alvorligt

(og ja, plukveer kan nive rigtig meget!!

)
Anmeld