Kan jeg være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. november 2012

ET90

Hej alle baby.dk-brugere 

Jeg har brug for jeres viden og erfaring, da jeg er i tvivl om jeg kan være gravid. Min kæreste og jeg har talt om at begynde og "prøve" til december, og jeg smed derfor p-pillerne efter min mens sluttede d. 10. juli, så pillerne kunne komme nogenlunde ud af kroppen.

Jeg har derefter haft mens 11-14 august og 18-23 september, altså lidt lange cykli. Min kæreste og jeg havde imidlertid et "uheld" d. 5. oktober, og jeg har ikke set skyggen af min mens siden. Jeg har fået meget uren hud og får meget (undskyld detaljer) , og hvidt udflåd, hvilket ikke er noget jeg plejer at døje med. Jeg har taget tre g-tests, alle negative, hvoraf jeg tog den sidste i søndags.

Det er nu jeg har brug for jeres ekspert-viden  Tror I jeg kan være gravid, trods negative tests, eller tror I det er min cyklus der er blevet mere ustabil her nogle måneder efter p-pille-stop?

Håber der er nogen der har lidt erfaring 

Dette er mit første indlæg, men har dog kigget med i lang tid herindeDet virker til at være et dejligt forum 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

TWT

nej, tror ikke du er gravid. Det du beskriver er helt normalt efter p pille stop

Anmeld

7. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror jeg godt du ka være. I søndags, ville du jo nærmest kun være i uge 3+, og tror det de færreste der ka teste positivt så tidligt. Jeg ville teste igen om 1 uge!! 

Jeg blev gravid i første hug efter p-pille stop, og det kender jeg flere der er blevet! Vh stine

Anmeld

7. november 2012

Camilla30

Hej Umiddelbart er min tanke at du nok ikke er gravid. Din mens har været ustabil siden p-pillestop og derfor nok svært at regne med den som 'udebleven' endnu. Det du skriver med uren hud osv. kan lige så vel være en reaktion på p-pille stop. Hvis ikke mens kommer indenfor en uge ville jeg teste igen, langt de fleste kan jo teste det 'rigtige' resultat indenfor en uge efter at mens er udebleven. Held og lykke med babyprojektet - hvis den ikke er der nu, skal der nok komme en lille spire snart

Anmeld

7. november 2012

**Ønskebabyen

Hej alle baby.dk-brugere 

Jeg har brug for jeres viden og erfaring, da jeg er i tvivl om jeg kan være gravid. Min kæreste og jeg har talt om at begynde og "prøve" til december, og jeg smed derfor p-pillerne efter min mens sluttede d. 10. juli, så pillerne kunne komme nogenlunde ud af kroppen.

Jeg har derefter haft mens 11-14 august og 18-23 september, altså lidt lange cykli. Min kæreste og jeg havde imidlertid et "uheld" d. 5. oktober, og jeg har ikke set skyggen af min mens siden. Jeg har fået meget uren hud og får meget (undskyld detaljer) , og hvidt udflåd, hvilket ikke er noget jeg plejer at døje med. Jeg har taget tre g-tests, alle negative, hvoraf jeg tog den sidste i søndags.

Det er nu jeg har brug for jeres ekspert-viden  Tror I jeg kan være gravid, trods negative tests, eller tror I det er min cyklus der er blevet mere ustabil her nogle måneder efter p-pille-stop?

Dette er mit første indlæg, men har dog kigget med i lang tid herindeDet virker til at være et dejligt forum 

Altså, du kan jo ikke regne med at din cyklus er reglemæssig allerede nu efter et p-pillestop. Du har jo altså kun haft 2 reele perioder siden du stoppede. Du har jo stadig haft en del homoner i kroppen efter p-pillestop, og det kan være det der har gjort at de to første mens efter stoppet er kommet indenfor rimelig tid.

Uren hud ses meget ofte i forbindelse med p-pillestop.

At du tænker på det, kan også meget nemt udskyde det.

Jeg tror desværre ikke du er gravid
For at mens snart dukker op

Anmeld

7. november 2012

ET90

Mange tak for jeres svar 

Jeg må være tålmodig og vente, og så tænker jeg at jeg tester igen om en uge, og hvis den stadig er negativ, så må jeg regne med, at det bare er min cyklus, der skal finde sig selv. Man har jo ellers hørt om de kvinder der først kan teste positivt sent, og da jeg ikke har været gravid før, var det da i blandt mine overvejelser om det kunne være det.

Men tak for jeres svar  Jeg kan forstå det er ret normalt og så må jeg bare se tiden an, og prøve at tænke på noget andet (selvom det er svært )

Anmeld

7. november 2012

camilladyhr

ET90 skriver:

Hej alle baby.dk-brugere 

Ellers kan du prøve at blive testet ved lægen?

Jeg testede negativ to gange inden jeg gik til lægen og der testede jeg positiv. Bare et forslag

Anmeld

8. november 2012

AnthonsMor

ET90 skriver:

Hej alle baby.dk-brugere 

Umiddelbart kan du nu godt være gravid, men jeg husker tydelig, hvordan jeg havde det efter p-pillestop..

Jeg stoppede imellem jul og nytår sidste år (2011) og først i april og maj faldt min mens på næsten samme dag, altså der gik nogle måneder før min cyklus blev nogenlunde regelmæssig.. Jeg blev så gravid i juni måned, hvor min cyklus LIGE var blevet regelmæssig..

Men hvis jeg var dig ville jeg nok teste her i weekenden igen, da du jo egentlig ikke var over din testdag i søndags

Ellers kan du evt. kontakte din læge og sige, at du har en mistanke til, at du er gravid, om h*n ikke vil teste dig enten med en "tissetest" eller en blodprøve

Jeg krydser fingre for dig!

Anmeld

8. november 2012

anynom

ET90 skriver:

Hej alle baby.dk-brugere 

Ja, det kan du godt Hvis du bare glemmer at tage en pille, så er der jo en risiko/chance for at blive gravid, så når du har været "af" dem lidt tid, er chancen jo bare større Prøv at teste igen om en uges tid (ved godt at ventetiden er laaaaang )

Anmeld

8. november 2012

ET90

Mange tak for svarene! 

Jeg tror jeg tester igen på søndag, og hvis den så er negativ, så kan det være jeg skal tage til lægen om en to-tre ugers tid, hvis mens stadig ikke er kommet.

Men vil det på nogen måde være muligt for lægen at se om jeg er gravid, hvis jeg tester negativt på de tests jeg har købt? Er lægens test mere "fintfølende", eller hvordan? Eller vil en blodprøve måske kunne opsnappe HCG tidligere end en "tisse-test"?

Uh, alle de spørgsmål, tusind tak fordi i gider svare 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.