Anonym skriver:
Det er mit 2. barn.. Som udgangspunkt var min første fødsel god. Jeg var fuldt udvidet 4 timer efter første ve, og jeg fødte uden smertelindring. Der var ikke komplikationer..
.. Men.. Det gik for hurtigt. Jeg havde vestorm fra start, jeg måtte have vehæmmende, og jeg kunne IKKE arbejde med veerne, jeg brølede og skreg og udbrød bare hver gang der kom en ve "ÅÅÅÅH NEJ, IKKE IGEN!!!". Da jeg fik mit barn op på maven følte jeg ingenting. Jeg var bare overvældet og i chok, jeg havde slet ikke hovedet med i det, og jeg blev ikke ramt af den der kærlighedsfølelse. Der gik faktisk tid før jeg fik den opbygget. Selvfølgelig elsker jeg i dag mit barn højere end livet selv, jeg ville gøre alt for hende, og hun er mit livs lys. Men det kom ikke af sig selv lige med det samme, og det hele gik så stærkt.
Så har så mange tanker om 2. gang! Jeg er så bange for det går for stærkt. Alle jeg kender fødte hurtigere anden gang, og hvis jeg ikke kunne følge med 1. gang på de der 4 timer, hvad så anden gang.. Det var forfærdeligt at få dette smukke menneske op på maven, og så bare føle sig blank! Og jeg følte fødslen var udenfor min kontrol 100%. Og så kan jeg ikke regne med hvornår jeg skal komme ind, for jeg fik skæld ud af en JM da jeg kom ind, for mine veer var jo aaaalt for korte (under 30 sekunder), men hun måtte jo lukke røven og æde sin gamle hat, for jeg var 4 cm åben og fødte jo ikke længe efter, så mine korte veer battede åbenbart.
Vi har ikke bil og skal have mindsten hentet hvis det er om natten.. Og familien der skal komme har hhv 30 og 60 minutters transport herhen, og så har vi 10 min hen på sygehuset + den tid vi lige skal ned i bilen, fra bilen op på fg osv.
Jeg er bare så bange for pludselig at få presseveer det forkerte sted, at min kæreste ikke kan nå med fordi han til den tid er i praktik udenbys, og såfremt det hele går vel med at komme frem osv. at jeg slet ikke kan følge med mentalt og får en dårlig start med barnet igen 
Jeg er klar over der kan ske så meget, men hvis nu det forløber "normalt"...
Jeg kan ikke sige så meget andet end at trøste dig. Jeg kan så sandelig godt forstå dig, men kan jo ikke hjælpe dig.
Tror bare at du må prøve at tage det, som det kommer, og så forsøge at bevare humøret.
Nu ved du jo, at det kan gå stærkt, og så må du forberede dig ved at øve dig på følelsen omkring det at modtage den lille nye, så det er bygget op inden trolden kommer.
Snak med den lille derinde. Fortæl den lille, at du glæder dig osv. osv.
Lev med i barnets dag i din mave, og prøv at forestille dig at den lille allerede ligger på din mave og bare vips er smuttet ud.
For mig, der synes at mine fødsler var et mareridt på 22 og 13 timer, synes ikke det var spor sjovt.
Jeg havde også ve-storm..i 22 timer, så for mig var det et helvede på jord.
Og jeg ønskede bare at få det overstået.
Med nr 2, var der helt normale tiltagende veer, og det tog så 13 timer og var stygt alligevel.
Så du skal jo nok indstille dig på, at det går stærkt, men jeg tror på, at du vil få nogle langt bedre veer denne gang..især hvis du slapper godt af, når det begynder.
Et kæmpeknus herfra

Kærligst
Sussie