Ønskeønskeønskebarn skriver:
Hej de damer:-)
Noget tid siden jeg har været på herinde, der er så meget at se til.
Vi er jo blevet gravide igen med termin 22.01.2012.Så er nu i uge 29. det er skønt og vi glæder os. Jeg har desværre i forbindelse med graviditeten fået stofskiftesygdom i form af for højt stofskifte. Det udgør en risiko for at barnet bliver lille, også fordi det jo ikke har været kendt inden graviditet. Jeg går til kontroller hver tredje fjerde uge, så der er godt styr på mig. Lillemanden har lagt mellem 0,5%-2% over gennemsnittet størrelsesmæssigt, så det er fint. Lige indtil den sidste kontrol vi var til for et par dage siden. Han er nu 7% under gennemsnit :-O det gør mig meget nervøs, for har samtidig fået væske i kroppen, mit blodtryk ligger på 145/89 og jeg er blevet testet +1 på protein i urinen. Skal til ekstra tjek her på torsdag, men jeg er virkelig nervøs for om det er begyndende svangerskabsforgiftning... Blev så paf at jeg intet fik spurgt om ved lægen på sygehuset... Hvad tænker i og hvad er jeres erfaringer med ssf??
hjælp hjælphjælp en frustreret fortvivlet mor
Jeg har haft sf begge gange..
1. Gang gik jeg med for højt blodtryk længe. Gik til kontrol på riget hver 14. Dag, pga sukkersyge( har jeg haft i 22 år) og skulle heldigvis til kontrol, for mine øjne var begyndt at gøre mærkeligt, sådan en masse hvide prikker.. Jeg havde pakket en taske, for forventede egentlig ik at komme hjem, før jeg havde født..
Jeg var 35+3 og havde taget 20 kg. på, jeg var FYLDT med væske og kunne ik engang have mine klipklapper ordentligt på

Jeg blev indlagt og dagen efter om morgenen, kom de ind og sagde, at indenfor en halv time, var jeg blevet mor, for barnet havde det dårligt

Jeg selv havde det sådan set ik så slemt.
Hun kom i uge 35+4.. Sund og rask 3050g.
2. Gang blev jeg rigtig syg, som i RIGTIG syg!
Jeg var ca. 28 uger henne og blev indlagt med symptomer igen. Havde taget 18 kg på, mit blodtryk var højt, havde hovedpine og bare generalt ik ret godt.
Jeg lå der i to uger og fik det bare værre. Til sidst begyndte jeg næsten ik at kunne trække vejret. Det føltes som om der sad et 200 kg tungt menneske på mit bryst ;(
Jeg begyndte at kaste op og fik en indsprøjtning for ik at gå i krampe (mit livs vildeste rus, tror ligeså godt jeg kunne have sniffet 20 kg kokain!!)
De havde hele tiden taget blodprøver og de viste nu, at NU skulle han ud, hvis jeg skulle overleve. Han havde det heldigvis helt fint derinde..
Ligeså snart han blev flået ud af mig, havde jeg ik ondt mere

deeeejligt

Han blev født 30+1. Var lille men havde det godt. 1829g.
Fødselslægen kom ned bagefter og sagde, at det var godt han kom ud så hurtigt, for de havde fået svarene, på de sidste blodprøver, de havde nået at tage og jeg havde højst sandsynligt ik selv overlevet, hvis ik han var blevet født..
Jeg ville kontakte lægen og bede om en blodprøve, hvis jeg var dig, for det er sgu ik til at spøge med..
Det kan jo også være alt er fint, som det forhåbentligt er, men så får du også fred i sindet..
Og HVIS der er noget, så er de jo obs på dig..
Held og lykke