Mærker i liv og vægtøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Frøken J.

Bare et lille hyggespørgsmål her ud på aftenen!

Først: Jeres gestationsalder?
Mærker i liv? Hvis ja, hvordan og hvor længe har i mærket det?
Og hvis jeg må være så fræk at spørge, hvor meget har i taget på indtil videre? Eller tabt

Jeg er 18+6 i dag (yaaaay, runder en ny uge i morgen) og mærker liv hver dag. Synes dog det er vildt underligt, for det er allerallerallernederst i maven, altså lige over venusbjerget (beklager beskrivelsen) at lillebror mosler rundt! Har 1 gang mærket ham udefra også, men huden er også tynd helt dernede, og fedtet sidder lidt længere oppe

Har taget 3 kg på so far og vejer 15 kg for meget i forvejen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

FF

Jeg ved ikke første spørgsmål :I , jeg er i uge 17+2 (beregnet udfra siste menstrationsdag )  

Jeg ved ikke om jeg har mærket liv , hver dag mærke jeg bobler nedeste i maven , ligesom bobler der brister og nogle gange er maven hård på den ene side av maven ( også helt nedest) 

Førstegang jeg er gravid , nokk derfor jeg ikke helt ved om de er liv jeg mæker, men nåhh de føles ihverfald rart :')

min vægt var 56 inden jeg blev gravid , tabte 2 kilo i begyndelsen og nu vejer jeg 58 kg

Anmeld

6. november 2012

tarkoflen

Jeg forstår heller ikke det første spørgsmål

Jeg er også førstegangsgravid, og kun 15+1 i dag, og har bagudvendt livmoder, så regner med, at der går noget tid, før jeg kan mærke noget...

Med hensyn til vægt, så har vi ikke en herhjemme, så er ikke helt klar over hvad jeg har taget på, men fra jeg blev vejet første gang og til anden gang, ca. 4 ugers mellemrum i starten havde jeg taget 600 g på, men nu er jeg jo noget længere henne og maven er lige så stille begyndt at vokse, så mon ikke der er røget lidt ekstra på

Jeg glæder mig ualmindelig meget til jeg kan mærke lillefisen

Anmeld

7. november 2012

UnderCover37

Jeg er 15+2 i dag og jeg har endnu ikke mærket liv ( måske en gang i form af en bobbel agtig fornemmelse men har ikke mærket det siden)

Glæder mig dog usigeligt til jeg får lov til at mærke det 

Jeg startede ud med en alt for høj kampvægt og tog i de første uger 400 gram på men har efterfølgende tabt mig 1 kg, men det svinger meget dog har jeg ikke siden uge 7 været over startvægten og lige nu siger den minus 900 gram ift til inden jeg blev gravid - det er jeg meget tilfreds med da jeg bestemt ikke vil kunne tåle at tage alt for voldsomt på...

Der vil helt sikkert komme en vægtøgning med tiden men er egentligt godt tilfreds med at det lader vente lidt på sig.

Dog er underlivet/den nederste del af min mave begyndt at bule en hel del mere end normalt og jeg synes godt man kan se at jeg ikke længere bare er fed

Anmeld

7. november 2012

Tulle83

Jeg er 18+4 i dag og mæker bobler hver dag nederst i maven

Jeg har taget 3 kg. på indtil nu, og har ligget på den samme vægt i mange uger efterhånden. Håber ikke at tage for meget på, da jeg i forvejen er overvægtig.

Maven ligner efterhånden en "rigtig" gravid mave, og det er dejligt! I starten lignede jeg bare en der var blevet tykkere end jeg er i forvejen

Anmeld

7. november 2012

Frøken J.

Piger altså! I skal jo have styr på jeres graviditets-lingo! Hehe!

Gestationsalder er fosterets alder, hvor langt du er henne. Altså fx at jeg er 19+0 i dag

Anmeld

7. november 2012

Mokka

Hej :-)

Jeg er 18+3 og mærker liv hver dag, især om natten!!! Det er selvfølgelig skønt, men vil jo også rigtig gerne sove. Det kan bare være lidt svært, hvis man først begynder at ligge og mærker efter

Jeg er oppe på 10 kg ekstra, så vejer nu 62

Snorker iøvrigt heeeelt vildt om natten og vågner selv af det Man siger jo, at barnet kan begynde at høre omkring dette tidspunkt, så måske vi egentlig vækker hinanden

Anmeld

7. november 2012

n00b 2.0

Jeg er 17+5

Jeg har vist taget omkring 6 kg på, men jeg har ikke turdet hoppe på vægten i en uges tid. Jeg var så heldig i starten, at jeg ingen kvalme havde og var sindssygt sulten - så der røg nok lidt ekstra på!!!

Jeg ser stadig bare sådan lidt kvabset ud, så maven er ikke ret rund endnu

Jeg er førstegangs og jeg har ikke mærket liv endnu, med det skal nok komme snart!

Anmeld

7. november 2012

M (:

Bare et lille hyggespørgsmål her ud på aftenen!

Først: Jeres gestationsalder?
Mærker i liv? Hvis ja, hvordan og hvor længe har i mærket det?
Og hvis jeg må være så fræk at spørge, hvor meget har i taget på indtil videre? Eller tabt

Jeg er 18+6 i dag (yaaaay, runder en ny uge i morgen) og mærker liv hver dag. Synes dog det er vildt underligt, for det er allerallerallernederst i maven, altså lige over venusbjerget (beklager beskrivelsen) at lillebror mosler rundt! Har 1 gang mærket ham udefra også, men huden er også tynd helt dernede, og fedtet sidder lidt længere oppe

Har taget 3 kg på so far og vejer 15 kg for meget i forvejen..

Jeg er i dag 19+2, og har taget 2,5 til 3 kg på. Mit BMI før graviditeten var 23,0. 

Jeg tror, at jeg mærker liv flere gange dagligt, og mærkede for første gang "noget", da jeg var 18+2. Jeg mærker en slags små puf eller ligesom, når man bliver ramt meget, meget blødt af en elastik (eller som en sæbeboble der springer? Giver det mening?) inde i maven ca. midvejs under navlen.. 

Anmeld

8. november 2012

Tanja Hedelund Jensen

Er i dag 17+6 og venter nummer 2. 

Nu mærker jeg en del til den lille, men det har ladet vente på sig. Mærker en puffen neders på maven... specielt når jeg har siddet stille ved skrivebordet længe, så er det som om de lige prikker til mig for at sige "så kan du godt komme i gang med at røre dig"

den dejligeste fornemmelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.