Anonym skriver:
Hej jeg er gravid 8+4 og har et barn på 3 nu er mig og kæresten gået fra hinanden og er blivet lidt usikker på om det bliver for hårdt alene med to?:/ nogen der står alene med to børn som kan fortælle lidt? Så ville det være dejligt
Nu har jeg ikke direkte prøvet at være alene med to børn, men det har min datter, og flere andre jeg har kendt i årenes løb, og jeg vil være helt ærlig.
Det er hårdt!
Selvfølgelig kan man klare det, hvis man vil, men...
Efter min mening er det ikke noget man skal opsøge hvis man kan undgå det.
Jeg går ikke ind for abort undtagen i særlige tilfælde, og jeg vil nok sige, at du hører ind under dem.
Du og dit barn vil få det så meget lettere også økonomisk, hvis I kun er jer to.
Tænk på hvor meget overskud du skal have for at klare alt, både økonomisk og arbejdsmæssigt.
Hvis du får en mere nu binder du dig selv endnu mere på hænder og fødder, og skal starte helt forfra med alt, der angår et lille barn, og du skal også have overskud til den store.
Der er kun dig til at tage hånd om tingene, hvis den lille nye bliver syg. Du vil få mange flere udgifter osv. osv.
Du kan heller ikke vide hvor meget graviditeten vil påvirke dig, for selvom det måske gik let med nr 1, så er det ikke sikkert, det går let med nr 2.
Nu er din ældste så stor og forholdsvis selvhjulpen, hvad mange ting angår, og det vil lette dig meget i en hård hverdag, men får du en mere, så starter du forfra på alt det.
Jeg har selv været alenemor med et barn, og jeg synes, det var mere end rigeligt.
Men...i den sidste ende er det kun dig, der kan afgøre det, så lyt til din sunde fornuft og dit hjerte.

Kærligst
Sussie
Anmeld