At gøre et pigeværelse multikønnet (med fotos)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

modesty

Jeg går slet ikke op i farvefordeling ud fra køn på den måde - så det ser fint ud efter min mening. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Faith

Hvor er det fint!

Jeg er stor fan af børneværelser i kønsneutrale farver. Er ikke så meget for prinsesse/biler temaer

Anmeld

6. november 2012

Pigent

Frøken J. skriver:

Rose og lillebror kommer til at dele værelse, og derfor skal værelset jo gerne være multikønnet og ikke tøset. Takker mig selv for ikke at have brugt min oprindelige idé til Roses værelse om at gøre det total lyserødt

Jeg er lige så stille gået i gang og har indtil videre taget nogle initiativer. Billederne er efter-billeder. I reolen har jeg byttet nogle tøsede blomstrede opbevaringskasser ud med blå med prikker. Jeg har skiftet hver 2. røde ramme ud med en blå. Og sat sådan en lille "kommode" af pap ovenpå den hvide kommode som også er lidt drenget.

Derudover er der købt en blå væglampe som stjerne i Ikea, som skal hænge over lillebrors seng. Lillebrors tremmeseng skal stå der, hvor boldeteltet står nu. Og under den hvide hylde på den lilla væg (ved hyggehjørnet) kommer der en knagerække med farvede dutter på op at hænge om ikke så længe.

Men har i andre forslag til at gøre det multikønnet, eller synes i det jeg har gjort so far er nok? Jeg synes jo ikke det gør noget at den ene langvæg er lilla, synes godt lilla kan være multikønnet.

Som du selv skriver lidt længere nede så ville et forhæng til puslebordet være en god ide også en neutralt farve. 
Også ville jeg vælge en anden puslemadras i en neutral farve.  

Fx en af de her 

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/tekstil-og-interioer/puslepuder/smallstuff-puslepude/c-23/c-130/p-3236

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/tekstil-og-interioer/puslepuder/smallstuff-puslehynde%2c-yellow-star/c-23/c-130/p-6780

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/tekstil-og-interioer/puslepuder/smallstuff-puslhynde%2c-grey-star/c-23/c-130/p-6778

http://www.babysam.dk/puslehyndestandard-5710098231754

http://www.babysam.dk/puslehynde-basicgron-8711982035974 (Den her er billig)

Anmeld

6. november 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Jeg bliver lidt rundforvirret Betyder det at I går fra gangen ind i børneværelset? Så må jeres gang være længere end vores ... Vores gang slutter nemlig "lige" efter køkkenet. Jeg tror også jeres børneværelse er mindre end Linus' værelse, så jeres stue må også være større end vores ...? Hvor skørt - jeg troede virkelig at de her lejligheder var totalt kassetænkning og masseproduktion, men det lader ikke til det.

Ja, vi har adskilt bad og toilet. Jeg synes det er rigtig dejligt! Men jeg synes nu alligevel at det er rigtig surt at de ikke kom i gang med renoveringen, for jeg føler ikke rigtig det kan betale sig at ordne køkken før vi ved hvad der skal ske ...

Nej hvor spøjst! Men jeg kan godt se det for mig, for jeg tror faktisk vi har set på en lejlighed der mindede om jeres så, men på en af de andre veje. Den fik vi så bare ikke. Men der var børneværelset lige indenfor hoveddøren til venstre og derefter stue. Men ja, man går fra gangen og ind i samtlige værelser. Alle rum ligger langs gangen, og soveværelset for enden af gangen.

Ved hvad du mener! Jeg kunne græde snot over de udskød det, jeg ville DØ for egen vaskemaskine, og vores bruserum er den værste spand skidt. Den der til at skrue op for radiatoren falder konstant af, der er INTET tryk på vandet, og vi må ikke få et nyt blandingsbatteri for "det skal alligevel skiftes under renoveringen", og så har vi nogle klamme små flyvedyr, der yngler i afløbet, og har også fået at vide, at dem slipper vi ikke af med før de skifter faldstammen, fordi de bare kan overleve alt. Hader at gå i bad herhjemme!

Skal i have nyt køkken? Har i det der "Gammeldags" med hvide skydelåger? Den gamle beboer her fik det renoveret, det er vi glade for, selvom vi mangler en emhætte og betaler mere i husleje. Men det bliver opvejet af et flot nyt køkken!

Anmeld

6. november 2012

Frøken J.

Tusind tak for jeres forslag og indput, der er i hvert fald et par idéer vi tager til os. SKifte puslepuden, forhæng til puslebord.. Dog vil vi ikke male den modsatte væg, for det vil få rummet til at se enormt smalt og sammenklemt ud, så den forbliver hvid med jungledyr

Anmeld

6. november 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Nej hvor spøjst! Men jeg kan godt se det for mig, for jeg tror faktisk vi har set på en lejlighed der mindede om jeres så, men på en af de andre veje. Den fik vi så bare ikke. Men der var børneværelset lige indenfor hoveddøren til venstre og derefter stue. Men ja, man går fra gangen og ind i samtlige værelser. Alle rum ligger langs gangen, og soveværelset for enden af gangen.

Ved hvad du mener! Jeg kunne græde snot over de udskød det, jeg ville DØ for egen vaskemaskine, og vores bruserum er den værste spand skidt. Den der til at skrue op for radiatoren falder konstant af, der er INTET tryk på vandet, og vi må ikke få et nyt blandingsbatteri for "det skal alligevel skiftes under renoveringen", og så har vi nogle klamme små flyvedyr, der yngler i afløbet, og har også fået at vide, at dem slipper vi ikke af med før de skifter faldstammen, fordi de bare kan overleve alt. Hader at gå i bad herhjemme!

Skal i have nyt køkken? Har i det der "Gammeldags" med hvide skydelåger? Den gamle beboer her fik det renoveret, det er vi glade for, selvom vi mangler en emhætte og betaler mere i husleje. Men det bliver opvejet af et flot nyt køkken!

Hehe, jeg er godt nok dårlig til at forklare det her Min søns værelse ligger i forlængelse af stuen. Man skal igennem stuen for at komme ind på hans værelse.

Det lyder godt nok rigtig skidt med jeres badeværelse. Har I prøvet at snakke med den nye varmemester? Hun virker ret sød. Men det er måske slet ikke hende der kan gøre noget ved jeres afløb?

Nej, vi skal ikke have nyt køkken, men vi skal have sat hylder op og malet, men vi er blevet sat i vente at de skal fræse ledninger ind i muren, så det vil være lidt fjollet at gå i gang, hvis projektet kommer i gang i den nærmeste fremtid ... Vores køkken ligner noget der er samlet sammen er forskellige rester fra andres køkkener, så jeg ville have elsket gamle skydelåger, men vi gider ikke til at lave helt nyt ... Specielt ikke når den lave husleje er en af hovedårsagerne til at vi er flyttet "udenfor" byen

Anmeld

6. november 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Hehe, jeg er godt nok dårlig til at forklare det her Min søns værelse ligger i forlængelse af stuen. Man skal igennem stuen for at komme ind på hans værelse.

Det lyder godt nok rigtig skidt med jeres badeværelse. Har I prøvet at snakke med den nye varmemester? Hun virker ret sød. Men det er måske slet ikke hende der kan gøre noget ved jeres afløb?

Nej, vi skal ikke have nyt køkken, men vi skal have sat hylder op og malet, men vi er blevet sat i vente at de skal fræse ledninger ind i muren, så det vil være lidt fjollet at gå i gang, hvis projektet kommer i gang i den nærmeste fremtid ... Vores køkken ligner noget der er samlet sammen er forskellige rester fra andres køkkener, så jeg ville have elsket gamle skydelåger, men vi gider ikke til at lave helt nyt ... Specielt ikke når den lave husleje er en af hovedårsagerne til at vi er flyttet "udenfor" byen

Nej hvor underligt!! Ej, det synes jeg er helt vildt. Okay, det lyder måske lidt overdrevet, men jeg var sikker på lejlighederne lignede hinanden mere end dét, de ser jo ens ud udefra!

Vi havde hende oppe sammen med en medhjælper for at få renset afløbet derude, og det var der vi fik de to ting at vide. Men jeg tror lige jeg skriver en mail i morgen angående blandingsbatteriet nu renoveringen er udskudt, for det er sådan lidt irriterende at skulle vende og dreje sig i den rigtige stilling for at blive ramt af de få stråler vand

uha ja, så kan jeg godt forstå i venter! I sådan et tilfælde ville det være rart, om de gad komme med noget information om, hvor længe det her er udskudt. Da vi flyttede ind i juli '11, fik vi at vide at renoveringen skulle ske inden året var omme 2011. Right!

Anmeld

6. november 2012

-Sigrid-

Hvad med at putte nogel limegrønne wallstickers op på den lilla væg? Det var det jeg havde tænkt mig på vores datters lilla'e værelse hvis hun var blevet en lille mand

Det var noget i den her stil jeg havde tænkt mig;

http://www.dimaria.dk/default.asp?mode=showproduct&rid=19956

Anmeld

6. november 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Nej hvor underligt!! Ej, det synes jeg er helt vildt. Okay, det lyder måske lidt overdrevet, men jeg var sikker på lejlighederne lignede hinanden mere end dét, de ser jo ens ud udefra!

Vi havde hende oppe sammen med en medhjælper for at få renset afløbet derude, og det var der vi fik de to ting at vide. Men jeg tror lige jeg skriver en mail i morgen angående blandingsbatteriet nu renoveringen er udskudt, for det er sådan lidt irriterende at skulle vende og dreje sig i den rigtige stilling for at blive ramt af de få stråler vand

uha ja, så kan jeg godt forstå i venter! I sådan et tilfælde ville det være rart, om de gad komme med noget information om, hvor længe det her er udskudt. Da vi flyttede ind i juli '11, fik vi at vide at renoveringen skulle ske inden året var omme 2011. Right!

Øv! Det lader til at du (måske) hænger på et råddent badeværelse, og jeg hænger på et ufærdigt køkken, indtil de får sig nosset sammen Men jeg krydser fingre for at din mail virker!! Hvis du får noget at vide om hvor længe det kan tage før de får den i udbud igen, så du gerne fortælle mig det ...

Anmeld

6. november 2012

Maalene

Behold da puslepuen, den er så fin, og hvis du alligevel smider en stofble henover, så ser man næsten ikke farven alligevel

Så kan du købe lidt mere tøj for de penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.