At gøre et pigeværelse multikønnet (med fotos)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.092 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Frøken J.

Rose og lillebror kommer til at dele værelse, og derfor skal værelset jo gerne være multikønnet og ikke tøset. Takker mig selv for ikke at have brugt min oprindelige idé til Roses værelse om at gøre det total lyserødt

Jeg er lige så stille gået i gang og har indtil videre taget nogle initiativer. Billederne er efter-billeder. I reolen har jeg byttet nogle tøsede blomstrede opbevaringskasser ud med blå med prikker. Jeg har skiftet hver 2. røde ramme ud med en blå. Og sat sådan en lille "kommode" af pap ovenpå den hvide kommode som også er lidt drenget.

Derudover er der købt en blå væglampe som stjerne i Ikea, som skal hænge over lillebrors seng. Lillebrors tremmeseng skal stå der, hvor boldeteltet står nu. Og under den hvide hylde på den lilla væg (ved hyggehjørnet) kommer der en knagerække med farvede dutter på op at hænge om ikke så længe.

Men har i andre forslag til at gøre det multikønnet, eller synes i det jeg har gjort so far er nok? Jeg synes jo ikke det gør noget at den ene langvæg er lilla, synes godt lilla kan være multikønnet.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes det ser fint ud og kan bruges til begge køn - på trods af det lilla væg.

Vores dreng og pige deler også værelse og det er meget neutralt - dog har vi Cars gardiner i det ene vindue og prinsesse gardiner i det andet vindue - ellers er det hvidt og deres legetøj er fordelt på hele værelset.

Anmeld

6. november 2012

Frøken J.

MoarHvidovre skriver:

Jeg synes det ser fint ud og kan bruges til begge køn - på trods af det lilla væg.

Vores dreng og pige deler også værelse og det er meget neutralt - dog har vi Cars gardiner i det ene vindue og prinsesse gardiner i det andet vindue - ellers er det hvidt og deres legetøj er fordelt på hele værelset.

Det lyder rigtig fint! Jeg tror jeg vil have syet et forhæng til puslebordet (jeg haaaader det puslebord) for at skjule de der udtræksskuffer og bleerne, og det tænke jeg også at gøre i noget blå stof eller noget, så det giver jo også lidt ekstra på drengesiden

Anmeld

6. november 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Rose og lillebror kommer til at dele værelse, og derfor skal værelset jo gerne være multikønnet og ikke tøset. Takker mig selv for ikke at have brugt min oprindelige idé til Roses værelse om at gøre det total lyserødt

Jeg er lige så stille gået i gang og har indtil videre taget nogle initiativer. Billederne er efter-billeder. I reolen har jeg byttet nogle tøsede blomstrede opbevaringskasser ud med blå med prikker. Jeg har skiftet hver 2. røde ramme ud med en blå. Og sat sådan en lille "kommode" af pap ovenpå den hvide kommode som også er lidt drenget.

Derudover er der købt en blå væglampe som stjerne i Ikea, som skal hænge over lillebrors seng. Lillebrors tremmeseng skal stå der, hvor boldeteltet står nu. Og under den hvide hylde på den lilla væg (ved hyggehjørnet) kommer der en knagerække med farvede dutter på op at hænge om ikke så længe.

Men har i andre forslag til at gøre det multikønnet, eller synes i det jeg har gjort so far er nok? Jeg synes jo ikke det gør noget at den ene langvæg er lilla, synes godt lilla kan være multikønnet.

Jeg havde faktisk forestillet mig at grundplanerne i vores lejligheder var ens, men det kan jeg jo nu se at det er de ikke ... Bare fordi jeg er nysgerrig: Jeg går ud fra værelset ligger modsat vejen. Går jeres gang så helt til enden af lejligheden? Jeg tror vores tilsvarende værelse ligger "en suite" med stuen ...

Og så til dit spørgsmål: Hvis jeg kunne overskue det, ville jeg male den lilla farve over. Det er det eneste jeg synes gør værelset "piget".

Anmeld

6. november 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Jeg havde faktisk forestillet mig at grundplanerne i vores lejligheder var ens, men det kan jeg jo nu se at det er de ikke ... Bare fordi jeg er nysgerrig: Jeg går ud fra værelset ligger modsat vejen. Går jeres gang så helt til enden af lejligheden? Jeg tror vores tilsvarende værelse ligger "en suite" med stuen ...

Og så til dit spørgsmål: Hvis jeg kunne overskue det, ville jeg male den lilla farve over. Det er det eneste jeg synes gør værelset "piget".

Det ville jeg også have troet! Altså vores gang starter ved hoveddøren (obviously), og slutter ved soveværelset. Vores soveværelse ligger for enden af gangen lige fremme..

Altså på venstre hånd når man går ind er stuen, længere nede ved siden af stuen er børneværelset. Lige ud for hoveddøren for enden af gangen soveværelset, og så på højre side af entrédøren lige når man går ind WC, og mellem WC og soveværelse køkken. (og baderum "bagved" toilettet).

Har i egentlig også baderum og WC i adskilte rum?

Uf, det må jeg indrømme jeg ikke kan overskue! Haha! Så den må blive. Jeg havde også overvejet om man kunne gøre den mere neutral, men så er det lige før det bliver for drenget, tænker jeg.

Anmeld

6. november 2012

Happiness

Måske nogle blå stjerner på væggene? (wallstickers?) Ellers synes jeg det er blevet fint neutralt

Synes sagens du kan beholde den lilla farve. Synes ikke den decideret er en "pigefarve" ala lyserød Lukas har da et sengesæt i mørkelilla

Anmeld

6. november 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

Det ville jeg også have troet! Altså vores gang starter ved hoveddøren (obviously), og slutter ved soveværelset. Vores soveværelse ligger for enden af gangen lige fremme..

Altså på venstre hånd når man går ind er stuen, længere nede ved siden af stuen er børneværelset. Lige ud for hoveddøren for enden af gangen soveværelset, og så på højre side af entrédøren lige når man går ind WC, og mellem WC og soveværelse køkken. (og baderum "bagved" toilettet).

Har i egentlig også baderum og WC i adskilte rum?

Uf, det må jeg indrømme jeg ikke kan overskue! Haha! Så den må blive. Jeg havde også overvejet om man kunne gøre den mere neutral, men så er det lige før det bliver for drenget, tænker jeg.

Jeg bliver lidt rundforvirret Betyder det at I går fra gangen ind i børneværelset? Så må jeres gang være længere end vores ... Vores gang slutter nemlig "lige" efter køkkenet. Jeg tror også jeres børneværelse er mindre end Linus' værelse, så jeres stue må også være større end vores ...? Hvor skørt - jeg troede virkelig at de her lejligheder var totalt kassetænkning og masseproduktion, men det lader ikke til det.

Ja, vi har adskilt bad og toilet. Jeg synes det er rigtig dejligt! Men jeg synes nu alligevel at det er rigtig surt at de ikke kom i gang med renoveringen, for jeg føler ikke rigtig det kan betale sig at ordne køkken før vi ved hvad der skal ske ...

Anmeld

6. november 2012

come2

Frøken J. skriver:

Jeg tænkte på om man ikke kunne male væggen overfor den lilla vøg en drengefarve og på den måde dele det op i pige/dreng

Anmeld

6. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes helt sikkert du ska beholde den fede lilla væg. Når den er så mørk, ka den sangtes bruges til drenge værelse også! Jeg ville nok også finde noget flot lilla stof til puslebordet eller noget mørke blåt, så det passede til vægen, men ellers syntes jeg det ser super fint ud!! Vh stine

Anmeld

6. november 2012

Nadia&Daniel

Synes den lilla farve er SUPER flot.. Men jeg havde nok flyttet Rose's seng, hen under hylden. Er altid blevet anbefaldt at børnesenge IKKE skal stå ved vinduet, pga risiko for træk..

Men det lyder allerede som gode idéer du har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.