Jern, hvornår....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. november 2012

LEJ

Hej. Lige et spørgsmål omkring, hvornår man må begynde at tage jern tilskud. Jeg er kun 4,5 henne. Men jeg blivet let meget svimmel, når jeg rejser mig. Håber der er nogle af jer, der kan hjælpe, da det et meget svært at komme igennem til min læge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Miss Church

Lineengberg skriver:

Hej. Lige et spørgsmål omkring, hvornår man må begynde at tage jern tilskud. Jeg er kun 4,5 henne. Men jeg blivet let meget svimmel, når jeg rejser mig. Håber der er nogle af jer, der kan hjælpe, da det et meget svært at komme igennem til min læge.

Jeg begyndte at tage ekstra jern, da jeg var i uge 10. Jeg tror det er det de anbefaler. Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville få målt min blodprocent inden jeg startede så tidligt. 

Er der ikke en sygeplejerske i dit lægehus, som du kan kontakte? 

Indtil da synes jeg du skal tage det med ro, ikke rejse dig for hurtigt og sørger for at vippe med fødderne når du sidder eller ligger i længere tid

Held og lykke med gravidteten

Anmeld

5. november 2012

LEJ

Miss Church skriver:

Jeg begyndte at tage ekstra jern, da jeg var i uge 10. Jeg tror det er det de anbefaler. Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville få målt min blodprocent inden jeg startede så tidligt. 

Er der ikke en sygeplejerske i dit lægehus, som du kan kontakte? 

Indtil da synes jeg du skal tage det med ro, ikke rejse dig for hurtigt og sørger for at vippe med fødderne når du sidder eller ligger i længere tid

Held og lykke med gravidteten

Hej.

Mange tak for dit svar

Jo, det er der. De er bare ikke til at få fat i  Men jeg må bare væbne mig med toldmodighed over telefonen  

Anmeld

5. november 2012

Miss Church

Lineengberg skriver:

Hej.

Mange tak for dit svar

Jo, det er der. De er bare ikke til at få fat i  Men jeg må bare væbne mig med toldmodighed over telefonen  

Åhh det er så træls at det skal være så svært at få fat på en læge, eller i dit tilfælde også sygeplejersken. Det kan man jo bruge en hel formiddag på! 

Ja det bliver du vist nødt til

Anmeld

5. november 2012

Alexander&Lærke

Det anbefales fra uge 10.... Men ja måske det var en ide at få målt sin blodprocent for at se om du måske allerede skal begynde nu...

Anmeld

5. november 2012

Alexander&Lærke

Miss Church skriver:

Åhh det er så træls at det skal være så svært at få fat på en læge, eller i dit tilfælde også sygeplejersken. Det kan man jo bruge en hel formiddag på! 

Ja det bliver du vist nødt til

Jeg er sometider gået forbi mit lægehus når alligevel er i byen for at få en tid til fx vaccitioner og undersøgelser, det er meget nemmer end at sidder i flere timer ved telefonen. Bare hvis du nu bor i nærheden...

Anmeld

5. november 2012

LEJ

Alexander&Lærke skriver:

Jeg er sometider gået forbi mit lægehus når alligevel er i byen for at få en tid til fx vaccitioner og undersøgelser, det er meget nemmer end at sidder i flere timer ved telefonen. Bare hvis du nu bor i nærheden...

God idé. For det gør jeg 

Anmeld

5. november 2012

Miss Church

Alexander&Lærke skriver:

Ja det har jeg også gjort. Men jeg kan nu altid få fat på sygeplejersken i mit lægehus. Så kan hun sætte gang i ting og sager, hvis jeg ikke kan få fat på lægen

Anmeld

5. november 2012

Alexander&Lærke

Lineengberg skriver:

God idé. For det gør jeg 

Ja for når man står der, lader de jo ikke en stå i fx 20 min, som man nemt kan komme til i telefonen... Så behøver det jo heller ikke lige være mellem 8-9.

Anmeld

5. november 2012

Mom2

Lineengberg skriver:

Det anbefales fra uge 10, men det er ikke forbudt at tage det før. Jeg fik det fra uge 8 fordi jeg døjede meget med træthed og svimmelhed, men det var efter en samtale med lægen. Man skal ikke bare begynde at tage jern uden at tage en snak med egen læge først.

Nu vi er ved det kan jeg vamrt anbefale Amino jern. Lidt dyre, men milde ved maven. Jeg havden ingen problemer i min graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.