Cars kage(r)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.955 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Team Putte

Min lille nevø William fyldte 3 i går og han skulle da have en kage der lignede hans yndlingsfigur i hele verden; Lynet McQueen

Jeg havde lånt en bil af en sød dreng jeg kender, så jeg måtte jo os lige lave en lille kage til ham (Billederne med de 3 biler)

Indeni er der banankage, hindbærmousse og så er den smurt op med mørk chokoladesmørcreme

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

bøllen

Sejt 

Min dreng bestilte bumle da han blev 3 men det rækker mine kreative evner ikke til..

mon ikke der var en glad modtager af denne . Flot er den

Anmeld

5. november 2012

Team Putte

bøllen skriver:

Sejt 

Min dreng bestilte bumle da han blev 3 men det rækker mine kreative evner ikke til..

mon ikke der var en glad modtager af denne . Flot er den

Havde han bestilt bumle måtte vi have kastet os ud i det, men jeg er faktisk glad for han valgte Lynet Og glad, det blev han!

Anmeld

5. november 2012

PernilleogLouis

Team Putte skriver:

Min lille nevø William fyldte 3 i går og han skulle da have en kage der lignede hans yndlingsfigur i hele verden; Lynet McQueen

Jeg havde lånt en bil af en sød dreng jeg kender, så jeg måtte jo os lige lave en lille kage til ham (Billederne med de 3 biler)

Indeni er der banankage, hindbærmousse og så er den smurt op med mørk chokoladesmørcreme

Hvor er den fin og hvor ser kanterne fine ud (der havde jeg selv ret store problemer) 

Anmeld

5. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så fine! Og mums hindbærmuse og chokolade crem! 

Ka det være du vil dele opskriften på hindbærmusen og chokolade cremen?? Vh stine

Anmeld

6. november 2012

Team Putte

kicha skriver:

Hvor er den fin og hvor ser kanterne fine ud (der havde jeg selv ret store problemer) 

Tak Ja kanter har faktisk aldrig været et problem her.. Det har mere været at fondanten sprækkede  når jeg lagde den på Men det var bare startvanskeligheder

Anmeld

6. november 2012

Team Putte

StineW79 skriver:

Så fine! Og mums hindbærmuse og chokolade crem! 

Ka det være du vil dele opskriften på hindbærmusen og chokolade cremen?? Vh stine

Selvfølgelig

Frugtmousse (Til indeni kagen)

300 gram valgfrie frosne bær/frugt

¼ l piskefløde

4 blade husblas

Kog frugten i min 5 min (kan med fordel blendes, moses med gaffel eller sies før brug.) og stil til afkøling

Udblød husblassen i rigeligt koldt vand i 10 min.

Varm en skefuld frugt op i en gryde, smelt husblassen heri og vend det tilbage i resten af frugtmassen.

Vend frugtmassen i flødeskummen og stil på køl 30-60 min.

Pisk moussen igennem før udsmøring på kagen.

Opskriften svarer til et lag mousse i en lagkage.

Chokoladesmørcreme (Til opsmøring af kagen, under marcipanen/fondanten)

200 gram mørkchokolade

4 past. æggeblommer

60 gram flormelis

100 gram usaltet smør (Jeg bruger dog bakkedal smørbar da saltindholdet ikke er så højt)

Smelt chokoladen over vandbad.

Pisk æggeblommer luftige med flormelis og pisk smørret i.

Pisk chokoladen i til massen er ensartet og stil på køl i ca. 30 min.

Smør kagen op med smørcreme, først et tyndt lag på siderne, stil på køl og så dækkes hele kagen af et ensartet lag og kagen overtrækkes.

Opskriften svarer til opsmøring af en lagkage.

Anmeld

6. november 2012

Benjamins'mor

Hvor fint!

Min søn elsker biler!

Anmeld

6. november 2012

HeidiØ

Team Putte skriver:

Ej, den er bare VILDT flot!! Rigtig godt arbejde!!

Anmeld

6. november 2012

Moar2011

Team Putte skriver:

ihh hvor er den FLOT - min dreng vil blive SÅ glad også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.