Tror det ender med igangsættelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.461 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Merii

Jeg er idag 40+6 og er førstegangsgravid.

Jeg har stadig ingen tegn på fødsel udover menstruationssmerter som kan være ret kraftige og kommer 1-3 gange daglig og det har stået på i 2 uger nu.

Men idag har menstruationssmerterne været kraftigere end jeg plejer og har varet ca. 5-7 minutter uden pause ved 11 tiden og så er de væk, der har ikke været noget siden.

Jeg er blevet meget utålmodig og vil snart have min lille dreng

Hvis jeg ikke føder skal jeg ringe på torsdag på fødeafd. og bestille tid til igangsættelse, får man en tid samme dag eller hvordan foregår det.? og hvor lang tid gik der fra i blev igangsat til i har født (helst 1. gangsfødende)

SUK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

TaAsJu

Merii skriver:

Jeg er idag 40+6 og er førstegangsgravid.

Jeg har stadig ingen tegn på fødsel udover menstruationssmerter som kan være ret kraftige og kommer 1-3 gange daglig og det har stået på i 2 uger nu.

Men idag har menstruationssmerterne været kraftigere end jeg plejer og har varet ca. 5-7 minutter uden pause ved 11 tiden og så er de væk, der har ikke været noget siden.

Jeg er blevet meget utålmodig og vil snart have min lille dreng

Hvis jeg ikke føder skal jeg ringe på torsdag på fødeafd. og bestille tid til igangsættelse, får man en tid samme dag eller hvordan foregår det.? og hvor lang tid gik der fra i blev igangsat til i har født (helst 1. gangsfødende)

SUK

Uha nu kommer skræk historie  Jeg blev sat igang torsdag kl 11 og begyndte og få små veer hen under aften som blev reglmessige natten over og skulle ind og undersøges fredag morgen og jeg troede jo vuhuu jeg var mindst 5 cm åbene.. Ha ha kan du sige en cm jeg blev indlagt og de prøvede alverdens ting, de tog vandet og de satte ve- drop og de skruede op for ve droppet og det gjorde HELVEDES ONDT.. Fredag aften kl 20.15 fik jeg lagt en epi og fik en tiltrængt times søvn Omkring skal kl 24 får jeg prasse veer men bette pigen kigger stjerner jeg må pænt holde dem tilbage ind til JM truer mig og Anna-Sophie med hvis der ikke sker noget nu så ryger vi til ak.. Hun drejer pænt hovdet og 3 prasse veer og hun er ude.. Hun er født lørdag den 19/09-09 kl 03.59!!! Håber det hele går meget hurtiger for dig.. 

Anmeld

5. november 2012

Merii

TaAsJu skriver:

Uha nu kommer skræk historie  Jeg blev sat igang torsdag kl 11 og begyndte og få små veer hen under aften som blev reglmessige natten over og skulle ind og undersøges fredag morgen og jeg troede jo vuhuu jeg var mindst 5 cm åbene.. Ha ha kan du sige en cm jeg blev indlagt og de prøvede alverdens ting, de tog vandet og de satte ve- drop og de skruede op for ve droppet og det gjorde HELVEDES ONDT.. Fredag aften kl 20.15 fik jeg lagt en epi og fik en tiltrængt times søvn Omkring skal kl 24 får jeg prasse veer men bette pigen kigger stjerner jeg må pænt holde dem tilbage ind til JM truer mig og Anna-Sophie med hvis der ikke sker noget nu så ryger vi til ak.. Hun drejer pænt hovdet og 3 prasse veer og hun er ude.. Hun er født lørdag den 19/09-09 kl 03.59!!! Håber det hele går meget hurtiger for dig.. 

ja det må man sige

Men dejligt for dig at det endte godt og lillepigen kom ud udenfor livsfare.

ihh håber det også

Anmeld

5. november 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg blev sat igang med stikpille 41+6, fødte 42+0 med mit første barn.

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig på hvordan det kommer til at gå, men hver en fødsel er jo forskellig  

Her er forløbet:

2. juni 2011 kl 18.00 Stikpille

2. juni 2011 kl  02.30 Begyndende veer

3. juni 2011 kl 9.40 Får taget vandet, 4-5 cm åben

3. juni 2011 kl 11.00 Pressetrang men er ikke åbnet nok

3. juni 2011 kl 11.25 Aktiv fødsel

3. juni 2011 kl  15.10 Måtte presse

3. juni 2011 16.28 Fødte jeg min søn, 4500g 56cm

Alt i alt en fantastisk fødsel og den lille dreng er idag 1½ år og jeg ser stadig tilbage på fødslen som en rigtig smuk oplevelse.

Håber du får en god oplevelse 

Anmeld

5. november 2012

Merii

skovrup skriver:

Jeg blev sat igang med stikpille 41+6, fødte 42+0 med mit første barn.

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig på hvordan det kommer til at gå, men hver en fødsel er jo forskellig  

Her er forløbet:

2. juni 2011 kl 18.00 Stikpille

2. juni 2011 kl  02.30 Begyndende veer

3. juni 2011 kl 9.40 Får taget vandet, 4-5 cm åben

3. juni 2011 kl 11.00 Pressetrang men er ikke åbnet nok

3. juni 2011 kl 11.25 Aktiv fødsel

3. juni 2011 kl  15.10 Måtte presse

3. juni 2011 16.28 Fødte jeg min søn, 4500g 56cm

Alt i alt en fantastisk fødsel og den lille dreng er idag 1½ år og jeg ser stadig tilbage på fødslen som en rigtig smuk oplevelse.

Håber du får en god oplevelse 

Hvor er det dejligt for jer, at det gik så godt. Håber også det forløber lige så godt for os

Tak for svar

Anmeld

5. november 2012

Tulle28

Jeg havde tid til igangsættelse da jeg var 41+3 og vågnede natten op til med veer Så mist ikke håbet! Iøvrigt fik jeg akupunktur, det skulle kunne sætte gang i tingene og hvis ikke så modne kroppen til fødslen og tiden efter. Hvis du bor i Kbh kan amoxa (amoxa.com) på Christianshavn anbefales - hun er også jordemoder og kan lave hindeløsning og ellers lige tjekke op på dig.

Masser af vestøv til dig!!

Anmeld

5. november 2012

Merii

Tulle28 skriver:

Jeg havde tid til igangsættelse da jeg var 41+3 og vågnede natten op til med veer Så mist ikke håbet! Iøvrigt fik jeg akupunktur, det skulle kunne sætte gang i tingene og hvis ikke så modne kroppen til fødslen og tiden efter. Hvis du bor i Kbh kan amoxa (amoxa.com) på Christianshavn anbefales - hun er også jordemoder og kan lave hindeløsning og ellers lige tjekke op på dig.

Masser af vestøv til dig!!

Det var da heldigt at det hele kom af sig selv

Jeg bor i Århus øv øv, men nu har jeg jo ventet så længe så venter jeg bare lidt mere selv om det er svært

Tak for svar

Anmeld

5. november 2012

Nessie

Altså, de små burde jo efterhånden have lært, at når mor er utålmodig, så er det tid til at have fødselsdag

Kan nu godt forstå dig, og håber at fødslen går i gang snart.

Jeg blev sat i gang på terminsdagen, pga. graviditetssukkersyge, og han kom næste dag. Det endte godt nok med KS, men jeg havde åbnet mig lidt, så tror ikke der var gået vildt lang tid

Anmeld

5. november 2012

Lullaby

Her er forløbet med min ældste:

Kl. 9: Stikpille

Kl. 12: Stikpille

Kl. 15: Massage af livmoderhals

Kl. 18: Stikpille

Næste morgen kl. 9: Småveer

17: Vandet bliver taget, stadig småveer

23: Epidural

03:13: Fødsel

Anmeld

5. november 2012

Vivian87

Jeg blev sat igang 38+3, forløbet så således ud:

Onsdag den 21/12 kl. 12: første stikpille. Ingen reaktion
Onsdag den 21/12 kl. 16: anden stikpille. Ingen reaktion
Torsdag den 22/12 kl. 10: tredje stikpille. Ingen reaktion
Torsdag den 22/12 kl. 16: fjerde stikpille. Småveer
Fredag den 23/12 kl. 10: femte stikpille. Slimprop gik
Fredag den 23/12 kl. 16: vandet blev taget. Vedrop lagt. Veer vælter ind over mig.
Lørdag den 24/12 kl. 06.29 kom Aviaja til verden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.