D. 20-10-2012, to dage før termin, kl. 02.30 vågner jeg, da jeg skal tisse. Jeg kommer på toilet og får tisset, da jeg er færdig med det siger det skvurp og vandet går - Heldigvis på toilettet
- Jeg sidder åbenbart et stykke tid på toilettet, for min kæreste kommer ud og spørger hvad jeg laver, hvor jeg fortæller at jeg tror vandet er gået.
02.45 får jeg ringet til fødegangen, og får en tid til undersøgelse kl. 11.30, men at jeg selvfølgelig skal ringe hvis der kommer regelmæssige veer. Veerne er dog allerede startet og har god styrke på.
Jeg får lagt mig i sengen igen, men skal frem og tilbage til toilettet konstant for at skifte bind. Og veerne gjorde efterhånden så ondt at det absolut ikke var rart at ligge ned i sengen. Så jeg sad pænt på sengekanten, og arbejdede med veerne, imens kæresten prøvede at få sovet.
Kl. 06.00 ringede jeg igen til fødegangen, fordi jeg syntes veerne kom meget ofte og jeg nu skulle koncentrere mig en del om dem, for at kunne holde dem ud. Jordemoderen og mig blev dog enige om at jeg blev hjemme lidt endnu, men at jeg bare skulle give dem et kald igen, hvis jeg ville ind og tjekkes før min aftalte tid.
Kl. 07.00 var jeg ikke længere tryg ved at være hjemme længere, trods det at sygehuset ligger i baghaven
Så fødegangen fik 3. opkald, og vi blev enige om at vi skulle komme ind, så jeg kunne blive undersøgt. Jeg får vækket kæresten, og siger han skal gå ud med hundene og få pakket de ting han lige skal have med.
Kl. 08.00 ankommer vi til fødegangen og bliver taget imod af en rigtig sød jordemoder. Hun undersøger mig, og jeg er 2 cm. åben og ingen livmoderhals tilbage. Vi bliver indlagt og får en fødestue
Veerne er godt regelmæssige. Jeg får skrevet til min mor, der også skulle med til fødslen, at hun godt lige så stille må finde til OUH, for vi er på fødegangen nu. Hun er der omkring halv 11, hvor der kommer en jordemoder ind og spørger om jeg havde ringet efter min mor
Lige før min mor kom, havde jeg fået lagt akupunktur, som jeg har haft stor gavn af i løbet af graviditeten pga. bækkensmerter. Det tog også rigtig meget af veernes smerte i halvanden time, hvorefter der ikke var den store virkning længere. Herefter blev jeg undersøgt og var kun 3 cm. åben
Jordemoderen prøvede at ligge nogle nye akupunkturnåle, der dog ikke rigtig virkede. Så jeg sagde ja til steriltvandpabler, hvilket jeg faktisk havde bestemt mig for før fødslen at jeg ikke var interesseret i. Og det blev jeg da også kun bekræftet i, da hun lagde dem. Hun nåede at få lagt to hurtigt efter hinanden, inden jeg skreg og bad hende om at få det stoppet, samtidig fik jeg også lige sparket hende i ryggen - Idag har jeg maks dårlig samvittighed over at jeg fik hende sparket
- Aldrig har jeg prøvet noget der gjorde SÅÅÅ ondt. Og ALDRIG ALDRIG skal det prøves igen.
I stedet for fyldte hun badekaret op, og jeg kom deri. Min søde kæreste der var med hele tiden, sad mest på en stol med sin computer og læste lektier. Hvilket var ganske fint med mig, for jeg havde ikke brug for at have en i hånden hele tiden. Han flyttede dog stolen med ud på badeværelset sammen med computeren og holdte mig med selskab, for nu var veerne så kraftige at det gjorde rigtig ondt, og så kom de konstant. Imens jeg lå i badekaret i 2 timer, var der vagtskifte, ud gik min søde unge jordemoder, og ind kom en sød nordmand
Hvilket kæresten FRYGTEDE. For han vidste hvor frustreret jeg ville blive hvis ikke jeg forstod hvad hun sagde, og når jeg så havde ondt samtidig - var det nok ikke nemmere at forstå hvad hun sagde.
Det var dog ingen problem, og hun var RIGTIG sød og god til at forklare og snakke med os
Jeg blev undersøgt da jeg kom op fra badekaret, hvor jeg kun var 4 cm. åben
Det gik LAAAAAAANGSOMT !!!
Kl. 16.30 bad jeg ret kraftigt om noget der kunne tage smerterne, vi blev enige om at en epiduralblokade var det der skulle til. Nu havde jeg haft veer siden om natten, og var så udkørt. Hun kaldte narkoselægen, som kom efter en lille time. Han var helt fantastisk - ung, sød og meget let forståelig, selvom man sad i et smertehelvede. Jordemoderen havde fået lagt drop, og narkoselægen lagde så epiduralen, hvilket jeg absolut ikke mærkede. Og måtte endda spørge ham om han var færdig?
5 min. efter var jeg i himlen
Og epiduralen blev min bedste ven fra 17.45 og frem 
Min mor fulgtes med narkoselægen ned i forhallen for at købe lidt chokolade og cola (hun var nød til at have en at følges med, ellers ville hun være faret vild
)
Og da hun kom op igen, kørte kæresten lige en tur hjem for at kigge til akvarierne og hente nogle småting vi ikke havde fået med. Så nu sad min søde mor for enden af sengen på en stol, og snakkede med mig. Hold op hvor havde jeg det dejligt - med en sjov følelse af at skulle skide hver gang der kom en ve
Og så morede jeg mig over at se veerne komme med fuld styrke, men ikke at kunne mærke dem
Veerne tog dog lidt af i længde, og jordemoderen og jeg blev enige om at sætte lidt skub i det med et vedrop. For ud skulle han - og helst inden hun skulle hjem kl. 23.15 
Kl. 22.20 var jeg på toilet hvor jeg følte alt pressede nedad, og at jeg intet kunne holde tilbage. Jeg kom hurtigt ind i sengen igen, og fik lov at presse med på veerne imens jeg lå i sengen. Kl. 22.40 kom jeg op på fødelejet og kunne presse ordentligt med. Det gjorde egentlig ikke vildt ondt at presse, det føltes bare underligt. Jordemoderen udbrød så at han havde meget og mørkt hår, og min mor og kæreste fik selvfølgelig lov til at kigge, hvilket jeg også ville, så de fandt et spejl, så jeg også kunne se
Jeg pressede videre, og da jeg får presset hans hoved ud, registrerede jeg det slet ikke, jeg var sikker på det var jordemoderen der var ved at hive at fra hinanden dernede, så jeg fik i frustration hevet hendes ene hånd væk, som jo så faktisk støttede hans hoved, hvor min kæreste måtte holde fast i armen på mig. Og jeg fik at vide jeg skulle presse en gang mere, for hovedet var altså ude nu.
Ud kom den smukkeste lille (store) dreng. Der græd med det samme, dog ikke så meget som de gerne ville have, så han blev lige gnubbet lidt på ryggen og så skreg han som han skulle.
Han kom ud 23.04, så det var den søde nordmand der fik lov at tage imod ham, lige inden hun gik hjem
Moderkagen kom ud 5 min. efter han var født - Jordemoderen viste og fortalte rigtig meget om moderkagen, hvilket jeg syntes var helt fantastisk.
Ind kom en ny jordemoder, faktisk hende jeg havde snakket med 2. gang jeg ringede om morgenen
Som så skulle sy mig, ligge ham til brystet, osv. Hun var også rigtig sød.
Jeg fik 6 overfladiske rifter. Som bare blev syet med lidt lokalbedøvelse.
Halvanden time efter havde jeg fået tisset, vi havde fået spist, han var blevet undersøgt, målt og vejet. Og vi blev kørt op på barselsgangen
Han blev født d. 20-10-2012, vejede 3875g. og var 52 cm.

Han er simpelthen så nem - han sover, spiser og er yderst opmærksom og dejlig meget vågen
Vi nyder at være blevet forældre <3