Hjælp til hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

lukaj

hvilket sygehus ligger de på?

da vi var indlagt på riget på ronald macdonald huset havde vi vores eget køle/fryseskab og der var det skønt med små frosne portioner af f.eks kødsauce, gryderet, frikadeller og lign. men nu ved jeg jo ikke om de har mulighed for at opbevare det.

hvis der er et patienthotel de kan spise på har de også mulighed for at få dækket ekstra udgifter til kost som en merudgift hos kommunen, det fik vi i odense.

vores drenge er født 16 uger for tidligt og vi var indlagt i 5 mdr med dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

spj

hvilket sygehus ligger de på?

da vi var indlagt på riget på ronald macdonald huset havde vi vores eget køle/fryseskab og der var det skønt med små frosne portioner af f.eks kødsauce, gryderet, frikadeller og lign. men nu ved jeg jo ikke om de har mulighed for at opbevare det.

hvis der er et patienthotel de kan spise på har de også mulighed for at få dækket ekstra udgifter til kost som en merudgift hos kommunen, det fik vi i odense.

vores drenge er født 16 uger for tidligt og vi var indlagt i 5 mdr med dem.

Tak for svar.

Vil da lige nævne for dem, at de skal undersøge om de kan få udgiften dækket.

Vil også lige høre dem om de har mulighed for at opbevare mad i en fryser. Det var da smart at i fik små portioner mad til at varme.

Skal lige have hørt dem hvad de har af muligheder og hvad de har brug for.

Hvordan har jeres drenge det?

Anmeld

4. november 2012

norenberg

Vi frabedte os tøj den første tid til vores søn da vi ikke kendte udfaldet af det hele så en god ide er at spørge om de ønsker tøj til sen lille nu eller vil vente til han kommer i åben kuvøse...så kan man også se hvilken størrelse han er i til den tid da det er meget forskelligt....

Anmeld

4. november 2012

lukaj

spj skriver:

Tak for svar.

Vil da lige nævne for dem, at de skal undersøge om de kan få udgiften dækket.

Vil også lige høre dem om de har mulighed for at opbevare mad i en fryser. Det var da smart at i fik små portioner mad til at varme.

Skal lige have hørt dem hvad de har af muligheder og hvad de har brug for.

Hvordan har jeres drenge det?

vores drenge har det rigtig godt efter omstændighederne.

de har haft en del at slås med, og har stadig deres problemer men det kunne jo have været meget værre. men desværre kan jeg ikke komme med en solstrålehistorie om at de overlevede uden mén

men der er jo stor forskel på børn, og jeg kender da andre der har født i uge 25 som ingen senfølger har haft. (mine kom i uge 24+3)

Anmeld

5. november 2012

spj

lukaj skriver:

vores drenge har det rigtig godt efter omstændighederne.

de har haft en del at slås med, og har stadig deres problemer men det kunne jo have været meget værre. men desværre kan jeg ikke komme med en solstrålehistorie om at de overlevede uden mén

men der er jo stor forskel på børn, og jeg kender da andre der har født i uge 25 som ingen senfølger har haft. (mine kom i uge 24+3)

Dejligt at høre at de har det godt efter omstændighederne. Det var også tidligt de kom.
De er heldigvis to stærke personer og snakker åbent om det og også hvad der kan ske med deres lille dreng.

Anmeld

5. november 2012

spj

norenberg skriver:

Vi frabedte os tøj den første tid til vores søn da vi ikke kendte udfaldet af det hele så en god ide er at spørge om de ønsker tøj til sen lille nu eller vil vente til han kommer i åben kuvøse...så kan man også se hvilken størrelse han er i til den tid da det er meget forskelligt....

Det var selvfølgelig en rigtig god ide lig at høre dem om.
Kan godt følge dig i, at det er ærgeligt at få en masse tøj, hvis det værste skulle ske..

Anmeld

5. november 2012

VIPpigen

Tøj, en god bog, kryds og tværs, sudoku. Alt hvad man kan lave mens man sidder ved den lille. Og når mor og far har brug for pusterum, en god film hvis de evt har em bærbar med. Ellers lidt at forkæle mor med, en lækker creme, hårkur osv til efter et bad, husker tydligt at jeg lignede øv fordi jeg var på neo heletiden... Og min kom kun 5 uger før tid... Og ta mor med ud og gå lidt uden for sygehuset engang i mellem, gerne i et center, eller gågade, man får nemt sygehuskuller

Anmeld

5. november 2012

spj

VIPpigen skriver:

Tøj, en god bog, kryds og tværs, sudoku. Alt hvad man kan lave mens man sidder ved den lille. Og når mor og far har brug for pusterum, en god film hvis de evt har em bærbar med. Ellers lidt at forkæle mor med, en lækker creme, hårkur osv til efter et bad, husker tydligt at jeg lignede øv fordi jeg var på neo heletiden... Og min kom kun 5 uger før tid... Og ta mor med ud og gå lidt uden for sygehuset engang i mellem, gerne i et center, eller gågade, man får nemt sygehuskuller

Tak for dine forslag.
Det var en god ide med lidt forkælelse til mor også. Kunne godt forstille mig at det ikke lige er en selv man prioterere højest eller måske slet ikke tænker på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.