Hjælp til hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. november 2012

spj

Til forældre med en 2,5 måned for tidligt født dreng.

Kære alle forældre med for tidligt fødte børn.

Min kusine fødte i går en lille dreng 2,5 måned for tidligt. Nu har de jo så desværre et rigtig langt hospitals ophold foran sig. I den forbindelse tænkte jeg på om nogen af jer, vil dele jeres erfaring med hvad i var glade for, at folk kom med og hvad i godt kunne havde tænkt jer eller manglede mens i var indlagte.

De vil rigtig gerne have besøg og vi har fået af vide vi meget gerne må komme med mad til dem. Men tænker på hvordan vil ellers kan hjælpe dem? Kom med jeres ideer og egne erfaringer så er i søde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

sommerc

Profilbillede for sommerc

Jeg fødte min dreng 3 måneder for tidligt, og lå 9 uger på hospitalet.vi fik mange gaver, heriblandt tøj der lige var i den rigtige lille størrelse. 

Anmeld

2. november 2012

spj

sommerc skriver:

Jeg fødte min dreng 3 måneder for tidligt, og lå 9 uger på hospitalet.vi fik mange gaver, heriblandt tøj der lige var i den rigtige lille størrelse. 

Hvordan har din søn klaret det?

Anmeld

3. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville sjovt nok ha forslået hjemmelavet aftensmad!! Det var bare guld værd for os, for selv om maden på sygehuset er fint nok, smager det bare ik af så meget!! 

Vi havde fjernsyn og dvd afspiller med, til at se film på, så hvis de har det, ku film måske også være en god mulighed?! 

Tøj i små størrelser, for det er bare mest hyggeligt at baby har sit eget tøj på. Det er med til at man får følsen af at det er en rigtig baby, og at det er ens engen og ik sygehusets! Vh stine

Anmeld

3. november 2012

HPMAM

Vi har været her i 2 måneder og 1 dag helt præcist!

- og film, mad og tøj har virkelig været guld værd, og nu tænker jeg at nu hvor det snart er december så kunne jeg da forestille mig at de ville synes om noget hjemmelavet julebag 

Anmeld

3. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Ville os ha' forslået mad - men blade at læse i er også guld værd, eller bøger. Tv og dvd bliver for kedeligt i længden

Anmeld

4. november 2012

spj

StineW79 skriver:

Jeg ville sjovt nok ha forslået hjemmelavet aftensmad!! Det var bare guld værd for os, for selv om maden på sygehuset er fint nok, smager det bare ik af så meget!! 

Vi havde fjernsyn og dvd afspiller med, til at se film på, så hvis de har det, ku film måske også være en god mulighed?! 

Tøj i små størrelser, for det er bare mest hyggeligt at baby har sit eget tøj på. Det er med til at man får følsen af at det er en rigtig baby, og at det er ens engen og ik sygehusets! Vh stine

De skal selv holde sig med kost, så de vil rigtig gerne have man kommer med mad. Det kan godt blive lidt dyrt i længden med købemad.

God ide med film. Det vil jeg lige høre om de har.

Ja, du har helt ret i at det er hyggeligere med eget tøj. Det havde jeg også tænkt på de skulle have.

Hvor tidligt fødte du, hvis man må spørge?

Anmeld

4. november 2012

spj

HPMAM skriver:

Vi har været her i 2 måneder og 1 dag helt præcist!

- og film, mad og tøj har virkelig været guld værd, og nu tænker jeg at nu hvor det snart er december så kunne jeg da forestille mig at de ville synes om noget hjemmelavet julebag 

Tak for svar.

Det lyder som om de ting jeg allerede havde tænkt på lyder som en god ide.

Blade var da også en rigtig god ide. Så der er lidt at slå tiden ihjeld med.

Anmeld

4. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
spj skriver:

De skal selv holde sig med kost, så de vil rigtig gerne have man kommer med mad. Det kan godt blive lidt dyrt i længden med købemad.

God ide med film. Det vil jeg lige høre om de har.

Ja, du har helt ret i at det er hyggeligere med eget tøj. Det havde jeg også tænkt på de skulle have.

Hvor tidligt fødte du, hvis man må spørge?

Thea blev født 6 uger for tidligt, så det er jo " ingenting " i forhold til din venindes. Vi var indlagt 3 1/2 uge i alt. Men jeg følte det var rigtig lang tid, netop fordi man ik har sine egene ting omkring sig, og alt forgår bare i hospitals tid! Syntes det er rigtig sødt, du vil prøve at gøre deres tid lidt korter!

En anden ting hun måske ku ha bryg for, var at komme lidt ud! Altså tá hende med en tur ud og få købt julegaver osv! Vh stine

Anmeld

4. november 2012

spj

StineW79 skriver:

Thea blev født 6 uger for tidligt, så det er jo " ingenting " i forhold til din venindes. Vi var indlagt 3 1/2 uge i alt. Men jeg følte det var rigtig lang tid, netop fordi man ik har sine egene ting omkring sig, og alt forgår bare i hospitals tid! Syntes det er rigtig sødt, du vil prøve at gøre deres tid lidt korter!

En anden ting hun måske ku ha bryg for, var at komme lidt ud! Altså tá hende med en tur ud og få købt julegaver osv! Vh stine

Ja, kunne godt forstille mig at tiden er rigtig lang og alt det man går og spekulerer på i forhold til om de små pus klare sig osv.

Oveni at det er så synd hun fødte så meget for tidligt, blev hendes lillesøster gift i går. Så det gik hun jo desværre glip af og hendes forældre måtte virkelig kæmpe for at holde tårerne tilbage og være glad på lillesøsterend vegne, så hun fik en god dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.