En positiv update på mave, Rose + et spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. november 2012

Frøken J.

Alt skal jo ikke være negativt, så jeg synes det var på tide med en god opdatering herfra

Rose og mad - Ja ja, det går stadig som så. Hun har dog enkelte dage hun spiser okay. Vi har lige haft næsten en hel uge med omgangssyge, og er nu raske, og det er deeejligt! Rose er på det seneste blevet et rigtig puttehængetræ, som gerne vil nusse og ligge i arm og se tegnefilm, det er VIDUNDERLIGT!

Og nætterne!!! Åh, det er nok en fase, men NYDER det så længe det varer! Men hun sover bare hele natten uden vrøvl! Og falder nemt i søvn. Fantastisk!

Lillebror har det godt inde i maven, vil jeg tro! Han skubber og møffer hver dag nu, og jeg elsker følelsen. Min lille sparkefis!

Og så lige et spørgsmål til sidst! Er det ok at stoppe natflasken når barnet er 13 måneder? Rose kobler den ikke med godnat, det er mere et spørgsmål om at få lidt mad ind ingen sengetid. Vi vil gerne udfase den inden lillebror kommer (når hun er 18 mdr), så hun ikke forbinder lillebror med farvel flaske. Hun bliver ikke sur, hvis hun ikke får den.
I aftes fik hun den ikke fordi hun kastede lidt op pga. slem hoste, så vi ville ikke fylde mere på. Men hun sov 7-6 uden et kvæk alligevel! I aften fik vi lidt sen aftensmad (en time inden sengetid), og nu er hun faldet i søvn uden flaske igen, så nu må vi se hvordan natten går. Hvis det går fint, er det så fint bare at stoppe, eller skal de så have noget andet i stedet for flasken, fx grød?

Til sidst et foto af maven fra i går :-) 18+1 med lillemanden.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

birthee

Dejligt at høre at det går godt  Jeg tænker lidt at når hun ikke har fået flaske de sidste to aftener, så ville jeg nok bare droppe den??? Min datter fik også natflaske, men så blev hun syg med opkast, og havde absolut ikke lyst til den... Vi droppede den der, og det gik helt smertefrit... Tror hun var lige omkring de der 13 mdr. ca...

Anmeld

2. november 2012

Sofia

Hvor er du fin.

Vi stoppede med at give Alfred sin aftenflaske + aftengrød da han var ca 9 mdr. Det gik fint.

Anmeld

2. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Frøken J. skriver:

Alt skal jo ikke være negativt, så jeg synes det var på tide med en god opdatering herfra

Rose og mad - Ja ja, det går stadig som så. Hun har dog enkelte dage hun spiser okay. Vi har lige haft næsten en hel uge med omgangssyge, og er nu raske, og det er deeejligt! Rose er på det seneste blevet et rigtig puttehængetræ, som gerne vil nusse og ligge i arm og se tegnefilm, det er VIDUNDERLIGT!

Og nætterne!!! Åh, det er nok en fase, men NYDER det så længe det varer! Men hun sover bare hele natten uden vrøvl! Og falder nemt i søvn. Fantastisk!

Lillebror har det godt inde i maven, vil jeg tro! Han skubber og møffer hver dag nu, og jeg elsker følelsen. Min lille sparkefis!

Og så lige et spørgsmål til sidst! Er det ok at stoppe natflasken når barnet er 13 måneder? Rose kobler den ikke med godnat, det er mere et spørgsmål om at få lidt mad ind ingen sengetid. Vi vil gerne udfase den inden lillebror kommer (når hun er 18 mdr), så hun ikke forbinder lillebror med farvel flaske. Hun bliver ikke sur, hvis hun ikke får den.
I aftes fik hun den ikke fordi hun kastede lidt op pga. slem hoste, så vi ville ikke fylde mere på. Men hun sov 7-6 uden et kvæk alligevel! I aften fik vi lidt sen aftensmad (en time inden sengetid), og nu er hun faldet i søvn uden flaske igen, så nu må vi se hvordan natten går. Hvis det går fint, er det så fint bare at stoppe, eller skal de så have noget andet i stedet for flasken, fx grød?

Hvor er din mave fin

Nu har mine børn aldrig villet have flaske, så jeg har ingen erfaring med det, men vil dog sige, at hvis hun ikke siger noget til at undvære den og ikke har fået den de sidste to dage, er det da et rigtig fint tidspunkt at stoppe

/ Taco78 

Anmeld

2. november 2012

NinaNymannMadsen

fin mave.

det med flasken. nu har jeg jo også et flaskebarn og hun får ikke længere godnat flaske og hun er jo kun nogen dage ældre end Rose.
hun får den kun hvis vi har spist tidligt ellers får hun ikke. men vi giver hende så hvis hun vågner i løbet af aftenen/natten men for det meste sover hun ganske fint hele natten igennem.
hun får gerne nan3 eller bare almindeligt sødmælk i hendes flaske.

Anmeld

3. november 2012

Vivian87

Fiin babyhule :-D

Aviaja er 10 måneder nu og hun har ikke fået aftenflaske en måneds tid, hun gider den simpelthen ikke! Så hun får slet ikke flaske mere. Hvis hun ikke spiser så meget til aften får hun lidt grød inden vi børster tand (hun har kun een ), men ellers blir hun bare puttet

Anmeld

3. november 2012

Clisolka

Frøken J. skriver:

Flot mavse 

Vi stoppede natflasken med Isabella da hun var omkring 6-6,5 mrd. Hun ville absolut ikke have den flaske. Da hun var 8 mrd. stoppede hun selv med flasken og begyndte at få alm. mad. Så ja, selvfølgelig er det okay at stoppe nu 

Anmeld

3. november 2012

serinasmor

fin fin mave  

Som de andre siger jeg også drop flasken nu hvor hun alligevel ikke har fået den ... hvis hun kommunikerer at hun er sulten inden sengetid så giv evt en kvart rugbrød med smør  

Og jeg husker tydeligt glæden ved at min krudtugle ville putte når hun var syg ( det var nemlig det eneste tidspunkt hun ikke farede rundt) ...hvis din datter er som min så vender det lige pludseligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.