skulle man blive gift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. november 2012

Anonym trådstarter

MIn kæreste og jeg vil så gerne giftes, men pengene er der bestemt ikke til det..

Vi skulle have været gift i år, men grundet uforudsete udgifter droppede vi det. Vi havde heldigvis ikke fået fortalt nogen om planerne så aflysningen var egentlig nem nok!

Men lysten til at blive gift er jo ikke mindre. Så derfor tænker jeg om vi burde blive viet på rådhuset - og så lade kirkebrylluppet vente på sig?

Men hvad skal man så bruge penge på? Der er vel nogle vielsesringe man skal købe og hvis man vil ud at spise med den nærmeste familie. Tanken om et bryllup d 12-12-12 er lidt sjov, men frygter også at det vil blive lidt masse-bryllupsdag og dermed mindre speciel. Et nytårsbryllup har jeg altid dømt om, men jeg skal på arbejde så det er måske også lidt kikset.

Hvad siger I? Kan man blive viet på rådhuset i en weekend?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

CarinaSB

Anonym skriver:

MIn kæreste og jeg vil så gerne giftes, men pengene er der bestemt ikke til det..

Vi skulle have været gift i år, men grundet uforudsete udgifter droppede vi det. Vi havde heldigvis ikke fået fortalt nogen om planerne så aflysningen var egentlig nem nok!

Men lysten til at blive gift er jo ikke mindre. Så derfor tænker jeg om vi burde blive viet på rådhuset - og så lade kirkebrylluppet vente på sig?

Men hvad skal man så bruge penge på? Der er vel nogle vielsesringe man skal købe og hvis man vil ud at spise med den nærmeste familie. Tanken om et bryllup d 12-12-12 er lidt sjov, men frygter også at det vil blive lidt masse-bryllupsdag og dermed mindre speciel. Et nytårsbryllup har jeg altid dømt om, men jeg skal på arbejde så det er måske også lidt kikset.

Du kan godt blive gift på rådhuset om lørdagen ..

Anmeld

2. november 2012

Benjamins'mor

Nu er det jo helt jeres egen beslutning.

Men tænker hvis i VIRKELIGT gerne vil have et kirke bryllup, hvorfor så ikke vente?

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nu er det jo helt jeres egen beslutning.

Men tænker hvis i VIRKELIGT gerne vil have et kirke bryllup, hvorfor så ikke vente?

Vi har tidligst råd til kirkebryllup om 6 år og vi har små børn og sådan så synes det er vigtigt.

Anmeld

2. november 2012

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Vi har tidligst råd til kirkebryllup om 6 år og vi har små børn og sådan så synes det er vigtigt.

Ja okay.

Vidste ikke man kunne regne så langt frem i fremtiden.

Anmeld

2. november 2012

Tulle28

Det gjorde vi. Min kæreste havde friet og vi havde planer om et større bryllup et par år ude i fremtiden, men så blev jeg uplanlagt gravid med nr. 2. Så blev det store bryllup afløst af ønsket om noget større at bo i og så synes vi ikke liiiiige vi havde råd til at blæse 100.000 (som man jo hurtigt kommer af med!) af på et bryllup. Så vi gik på rådhuset en onsdag og det var faktisk meget romantisk. Vi havde vores nærmeste familie med og så gik vi ud at spise en RIGTIG god frokost bagefter. Så holder vi en fest for alle vores venner, når jeg for alvor kan drikke champagne igen

Så gør det, hvis I har et ønske om at sikre hinanden og ja, bare gerne vil sige ja til hinanden Kirkebrylluppet kan I sagtens holde senere, og hvis I stadig elsker hinanden lige så højt til den tid, er det da bare det mere romantisk at sige ja til hinanden igen. Synes jeg!

Anmeld

2. november 2012

tarkoflen

Vi har også overvejet at blive gift på rådhuset, men vi ville gøre det i al hemmelighed og så først fortælle det til kirkebrylluppet engang synes der er så mange der bliver viet på rådhuset, som har fortalt om det, og så bliver kirkebrylluppet bare ikke til noget, men det er jo op til den enkelte og jeg er da ikke sikker på, at jeg ville kunne holde mund overfor mine forældre, men altså man kan jo prøve

Ringe tror jeg ikke behøver være dyr hvis l f.eks. vælger nogle i sølv, og så kan l evt. spare op til nye ringe, når l skal giftes i kirken...

Jeg har et hold venner, som tog familien med hjem og grillede, og det behøver jo heller ikke være dyrt, og slet ikke så dyrt som hvis l inviterer folk ud og spise

Jeg er sikker på l får en dejlig dag, ligegyldigt hvornår l vælger at blive viet har du evt. fri dagene op til nytår, så kunne det måske være en mulighed...

Anmeld

2. november 2012

Skouboe

Jeg synes det er en fantastisk ide at blive gift på rådhuset. Faktisk forstår jeg ikke de folk der har børn og ejer noget, fx hus eller lejlighed og ikke er gift. Jeg forstår ikke at de tør.

Arveloven i dag er skruet sådan sammen at det ikke er muligt at sikre hinanden ordentligt (hvis man har børn) uden at være gift.

Og så er der jo arveafgiften. Arver du som samboende pga. et teatamente skal du betale 15% (af beløb over 264.100 og kun hvis I har delt bopæl i mindst 2 år). Hvis I er gift, betales der ikke arveafgift.

Anmeld

2. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er ret sikker på, at I slet ikke, på nuværende tidspunkt kan få plads i nogens kalender til en vielse 12.12.12.

Min mand og jeg ville gerne have været gift 07.07.07 og var ude 3 mdr. før, og der var bare INGEN steder, hvor der var ledige tider, så vi blev så gift d. 6. i stedet.
Men anyway...har man små børn, så er det ret vigtigt at man sikrer hinanden og der igennem børnene ved en vielse, især fordi arveloven er så speciel, at den kan ramme ens partner på det grusommeste, hvis man ikke har styr på den slags ting.

Der er rigtig mange, der stadig tror, at bare man har levet sammen i ægteskabslignende forhold i 3 år, så bliver forholdet sidestillet med ægteskab, men den ret eksisterer ikke mere.
Så ens partner kan reelt set blive smidt ud i den kolde sne og miste alle rettigheder til fælles hjem, fordi der skal skiftes med børnene før ens partner, også selvom det er fælles børn og fælles hjem.
Den nye arvelov trådte i kraft d. 1. jan 07, og det var den, der gjorde at vi tog os sammen og blev gift, så vi begge er sikret, i tilfældet af partnerens død...især fordi, vi ingen fællesbørn har. Nu kan min mand sidde i uskiftet bo og være sikret indtil sin død, hvis jeg skulle smutte før ham. Men den er stadig tricky, for mine børn skal give ham tilladelse til at have bopælsret til vores fælles bolig, hvad de selvfølgelig også gør, men fordi jeg har sikret ham med testamente, så kan han altså ikke flyttes fra vores hjem, før den dag han går bort.

Men har man fælles hus og fælles børn, og sørger for at blive gift, så er der ingen problemer, og man vil jo gerne, at ens partner skal forskånes for problemer, hvis de i forvejen sidder i en sorgsituation.

Det er ikke dyrt at blive viet på rådhus, og heller ikke spor besværligt.
Man kan jo vente med de dyre vielsesringe i guld til man evt. senere bliver viet ved et kirkebryllup, og så købe et par af sølv. Det gjorde vi, og vi gav vist knapt 500 kr for vores ringe med ingravering.
Nu skal vi ikke kirkevies, da ingen af os tilhører folkekirken.
Vi valgte så at lave en lille sammenkomst for de aller nærmeste dagen efter, hvor vi lavede lidt buffet og ellers havde en dejlig dag, så vores bryllup kostede under 5000 kr inkl tøj, men vi havde dog små  20 mennesker til vores lille "fest" og en dame i køkkenet til at klare alt det praktiske, så man kan da ikke sige andet, end at det var billigt. Med i det bød vi også på "alt fra bageren" kaffe og te m.v. på selve dagen for familien, der var med på rådhuset

Men man behøver jo slet ikke at bevæge sig derud.
Et par nære venner eller familie, kan jo bare gå med og så kan man måske spise lidt et sted bag efter og alligevel få en dejlig dag med gode minder.
Held og lykke med overvejelserne

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg er ret sikker på, at I slet ikke, på nuværende tidspunkt kan få plads i nogens kalender til en vielse 12.12.12.

Min mand og jeg ville gerne have været gift 07.07.07 og var ude 3 mdr. før, og der var bare INGEN steder, hvor der var ledige tider, så vi blev så gift d. 6. i stedet.
Men anyway...har man små børn, så er det ret vigtigt at man sikrer hinanden og der igennem børnene ved en vielse, især fordi arveloven er så speciel, at den kan ramme ens partner på det grusommeste, hvis man ikke har styr på den slags ting.

Der er rigtig mange, der stadig tror, at bare man har levet sammen i ægteskabslignende forhold i 3 år, så bliver forholdet sidestillet med ægteskab, men den ret eksisterer ikke mere.
Så ens partner kan reelt set blive smidt ud i den kolde sne og miste alle rettigheder til fælles hjem, fordi der skal skiftes med børnene før ens partner, også selvom det er fælles børn og fælles hjem.
Den nye arvelov trådte i kraft d. 1. jan 07, og det var den, der gjorde at vi tog os sammen og blev gift, så vi begge er sikret, i tilfældet af partnerens død...især fordi, vi ingen fællesbørn har. Nu kan min mand sidde i uskiftet bo og være sikret indtil sin død, hvis jeg skulle smutte før ham. Men den er stadig tricky, for mine børn skal give ham tilladelse til at have bopælsret til vores fælles bolig, hvad de selvfølgelig også gør, men fordi jeg har sikret ham med testamente, så kan han altså ikke flyttes fra vores hjem, før den dag han går bort.

Men har man fælles hus og fælles børn, og sørger for at blive gift, så er der ingen problemer, og man vil jo gerne, at ens partner skal forskånes for problemer, hvis de i forvejen sidder i en sorgsituation.

Det er ikke dyrt at blive viet på rådhus, og heller ikke spor besværligt.
Man kan jo vente med de dyre vielsesringe i guld til man evt. senere bliver viet ved et kirkebryllup, og så købe et par af sølv. Det gjorde vi, og vi gav vist knapt 500 kr for vores ringe med ingravering.
Nu skal vi ikke kirkevies, da ingen af os tilhører folkekirken.
Vi valgte så at lave en lille sammenkomst for de aller nærmeste dagen efter, hvor vi lavede lidt buffet og ellers havde en dejlig dag, så vores bryllup kostede under 5000 kr inkl tøj, men vi havde dog små  20 mennesker til vores lille "fest" og en dame i køkkenet til at klare alt det praktiske, så man kan da ikke sige andet, end at det var billigt. Med i det bød vi også på "alt fra bageren" kaffe og te m.v. på selve dagen for familien, der var med på rådhuset

Men man behøver jo slet ikke at bevæge sig derud.
Et par nære venner eller familie, kan jo bare gå med og så kan man måske spise lidt et sted bag efter og alligevel få en dejlig dag med gode minder.
Held og lykke med overvejelserne

Kærligst
Sussie

tusind tak for svar. Vi har både fælles børn og særbørn og det gør jo netop hele vores situation meget værre.. Eller indviklet om du vil

Jeg har fået lidt stof til eftertanke, så tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.