Skal du være med? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Muhmi

Dobbelt...

Kig ned....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Muhmi

Sad og strikkede og strikkede i går aftes, faktisk indtil jeg blev skeløjet , men må indrømme at jeg absolut ingen idé havde om hvad jeg begav mig ud i... FNIS... Så derfor endte det med at jeg trævlede det hele op igen Skal nok prøve igen, men jeg kan simpelthen ikke læse opskrifter og jeg kan ikke selv regne ud hvordan jeg skal få det gjort hehe... Men jeg skal nok prøve igen

Anmeld

3. november 2012

Nettemor

Hold da op.... Min hukommelse er da helt sort.. Glemte helt at svare dig igår. Opskriften på den uden snor vil jeg godt have 

Har gang i en mega nem en for tiden.

Jeg bruger dobbelt bomuldsgarn. Men kan nok også bruge enkelt. Så skal der sikkert bare lidt flere masker til.

Men jeg slår 25 masker op på nål nr 5. I 3. maske fra nålen laves i 'back loop' (hvad er det på dansk? bagerste del af masken) laves en halv stangmaske. Dette gøres hele vejen hen så du har 23 ½stm. Ved med 2 lm og lav igen 1stm i alle maskers 'back loop' Forstår med dette til arbejdet måler 33-36 cm.
opslagskanten og den sidste række hæles sammen. Klip snoren.
i den ene ende af ringen 'slås' fm op hele vejen rundt. Mens der hækles rundt og rundt slår man hele tiden 2 masker sammen. Når der er 4-6 masker tilbage på en omg hækler man med 1 i hver så der kommer en lille 'dut'. der lukkes af og hæftes.

Til slut kan man evt lave en spiral og sætte på i toppen som pynt.

Jeg håber det her giver mening. Det er bare lige skrevet i 'fri' hånd. Kan lige smide et billed op af den jeg har lavet..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. november 2012

Nettemor

Muhmi skriver:

Sad og strikkede og strikkede i går aftes, faktisk indtil jeg blev skeløjet , men må indrømme at jeg absolut ingen idé havde om hvad jeg begav mig ud i... FNIS... Så derfor endte det med at jeg trævlede det hele op igen Skal nok prøve igen, men jeg kan simpelthen ikke læse opskrifter og jeg kan ikke selv regne ud hvordan jeg skal få det gjort hehe... Men jeg skal nok prøve igen

Hehe Jamen i princippet er det jo 'bare' retstrik rundt, evt på strømpepinde. Og så bare tage lidt ind efterhånden

Men ellers er opskrifter ikke det værste at læse. Det er bare at tage det fra en ende af lige som men madopskrifter..

Men synes det er fedt du prøver!

Anmeld

4. november 2012

Nettemor

Giraffen skriver:

jeg vil gerne være med - har du en go/hurtig hækleopskrift? tænker også lidt på str nemlig, de sku jo gerne ku passe dem på deres små søde afrokrøller

Har du set jeg har skrevet en opskrift?

Anmeld

12. november 2012

Nettemor

Den kan vist godt tåle at blive oppet

Anmeld

12. november 2012

Frøken J.

Nettemor skriver:

Hej kreative kvinder

Jeg hækler pt huer til nyfødte. Disse huer skal med en kollegas datter til Afrika. Dernede får de ikke huer på som nyfødte og da de har så meget hår bliver de hurtigt afkølede. Derfor vil hun gerne lære dem at bruge huer. Og hun har jo så brug for en masse huer. Jeg er godt igang med at producere men sidder der nu en af jer og gerne vil hækle eller strikke men ikke ved hvad så vardet her da en ide det er desværre ikke noget der er mulighed for at få alverden for. men vil du Være med så sig endelig til

Hun rejser til februar så deadlinen ville Være januar ca

Kom frisk ;-)

Jeg er med! men har du en opskrifr på hæklede huer?

Anmeld

12. november 2012

Nettemor

Frøken J. skriver:

Jeg er med! men har du en opskrifr på hæklede huer?

Lidt højere oppe her på side 4 har jeg skrevet en ind Men ved ikke hvor nem den er at forstå? Ellers har jeg også en opskrift på en djævlehue?

Anmeld

8. oktober 2013

Christina Lemming Søgaard

den opskrift på djævlehuen, er det en man kan få?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.