Autostol - first class plus jet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
18 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

Giraffen

Nu ska vi snart til at ha Nina i en større autostol.... Bum bum - what to choose?

Vi har IKKE isofix i bilen, men det er en Peugeot 406 st så den er stor

Vi har kigget lidt på Römer First Class Plus Jet

Nogen med erfaringer?

Eller kan I anbefale en MEGA go autostol - gerne god anvendelighed og nem at flytte osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

HelenaJ

Giraffen skriver:

Nu ska vi snart til at ha Nina i en større autostol.... Bum bum - what to choose?

Vi har IKKE isofix i bilen, men det er en Peugeot 406 st så den er stor

Vi har kigget lidt på Römer First Class Plus Jet

Nogen med erfaringer?

Eller kan I anbefale en MEGA go autostol - gerne god anvendelighed og nem at flytte osv

Kan se hun er fra 15 marts. Hvorfor skal hun allerede i næste str?

Anmeld

31. oktober 2012

An&Jo

nu kan den jo bagudvendes, og derfor må i gerne bruge den til hende, men hun må ikke sidde fremadvendt endnu..

men den går dog kun til 13 kg, og skal derfor skiftes ud igen relativt hurtigt.. jeg ved at der kan købes en autostol som kan bruges fra 0-18kg, jeg ville ikke bruge så stor en stol til en helt nyfødt, men da hun jo er knap et halvt år, ville jeg nok satse på den, da i ellers skal have ny stol igen allerede om et par måneder.. mener du kan finde den ved ønskebørn..

Anmeld

31. oktober 2012

Giraffen

An&Jo skriver:

nu kan den jo bagudvendes, og derfor må i gerne bruge den til hende, men hun må ikke sidde fremadvendt endnu..

men den går dog kun til 13 kg, og skal derfor skiftes ud igen relativt hurtigt.. jeg ved at der kan købes en autostol som kan bruges fra 0-18kg, jeg ville ikke bruge så stor en stol til en helt nyfødt, men da hun jo er knap et halvt år, ville jeg nok satse på den, da i ellers skal have ny stol igen allerede om et par måneder.. mener du kan finde den ved ønskebørn..

argh ka se der er lavet en fejl på hjemmesiden autostol.dk for den ligger her:

så den ligger under "9 mdr til 4 år" men kan godt se den ikke burde være der... nå så ska det hvertfald ikke være den

Anmeld

31. oktober 2012

Giraffen

HelenaJ skriver:

Kan se hun er fra 15 marts. Hvorfor skal hun allerede i næste str?

den hun har nu er den mindste og vil gerne ha hende over i den næste når hun er 9 mdr - den er bare så svær at få hende ind i fordi hun ikke vil krummes helt sammen for at være der... den er MEGET lille til hende 

Anmeld

31. oktober 2012

An&Jo

Giraffen skriver:

argh ka se der er lavet en fejl på hjemmesiden autostol.dk for den ligger her:

så den ligger under "9 mdr til 4 år" men kan godt se den ikke burde være der... nå så ska det hvertfald ikke være den

bare sørg for at købe en der kan bagudvendes nu, og som så kan vendes om hvis det er.. eller hold jer helt til at købe en der kun kan være bagudvendt indtil hun vokser ud af den og skal på pude..
det er langt det mest sikreste, og det er faktisk lovkrav i sverige at de skal sidde bagudvendt til de er 4 år på grund af at det minimere risiko for skader ved uheld..

når vi skal have baby igen, så går jeg efter kun at få en bagudvendt stol og det er så længe som muligt..

Anmeld

31. oktober 2012

Giraffen

An&Jo skriver:

bare sørg for at købe en der kan bagudvendes nu, og som så kan vendes om hvis det er.. eller hold jer helt til at købe en der kun kan være bagudvendt indtil hun vokser ud af den og skal på pude..
det er langt det mest sikreste, og det er faktisk lovkrav i sverige at de skal sidde bagudvendt til de er 4 år på grund af at det minimere risiko for skader ved uheld..

når vi skal have baby igen, så går jeg efter kun at få en bagudvendt stol og det er så længe som muligt..

jeg leder mest efter specifikke anbefalinger - altså specifikke autostole som folk har været/er rigtig glade for

Anmeld

31. oktober 2012

An&Jo

jamen altså hvis du vil vente med at flytte hende over til hun opfylder alle krav til en fremadvendt autostol, så vil jeg klart anbefale dig rømer king plus, den har vi og vi er meget glade for den, og det samme er sønnike.. den er nem at installere i bilen med selen, og den er nem at flytte.. den vejer godt til, men det gør de fleste i den vægtklasse..

Han har siddet i den i lige knap 2 år nu, men skal have ny her til januar, for hans hovede vokser over kanten efterhånden, men han er også en lille lang fis..

Anmeld

3. november 2012

Lenats31

First Class må anvendes fra fødslen - er dog bedst når de kan sidde selv.

Hvis hun dårligt kan klemmes ned i den lille autostol i en alder af 6 måneder, Hvad har hun så på? Tykt overtøj er en ekstremt hyppig fejl på denne årstid. En fleecedragt eller et fleece-slag er rigelig godt

Men når nu du vil have en der er MEGA god (forstås sikker) så er det endu en bagudvendt du er ovre i,

har du prøvet at køre en hånd igennem revnen mellem sæde og rglæn på bagsædet? Peugeot har nemlig været ret flittige til at sætte isofix i deres biler i en lang årrække. Men du kan ikke forvente der er lavet nogen små lapper med isofix påskrevet.

Jeg kan desuden fortælle dig at din bil er en helt fin model til bagudvendte autostole. God plads indeni.

isofix er nemmest hvis man flytter stolen ofte imellem to biler. Modsat er de også ret tunge

Anmeld

3. november 2012

Giraffen

First Class må anvendes fra fødslen - er dog bedst når de kan sidde selv.

Hvis hun dårligt kan klemmes ned i den lille autostol i en alder af 6 måneder, Hvad har hun så på? Tykt overtøj er en ekstremt hyppig fejl på denne årstid. En fleecedragt eller et fleece-slag er rigelig godt

Men når nu du vil have en der er MEGA god (forstås sikker) så er det endu en bagudvendt du er ovre i,

har du prøvet at køre en hånd igennem revnen mellem sæde og rglæn på bagsædet? Peugeot har nemlig været ret flittige til at sætte isofix i deres biler i en lang årrække. Men du kan ikke forvente der er lavet nogen små lapper med isofix påskrevet.

Jeg kan desuden fortælle dig at din bil er en helt fin model til bagudvendte autostole. God plads indeni.

isofix er nemmest hvis man flytter stolen ofte imellem to biler. Modsat er de også ret tunge

vores bil har ikke isofix det ved vi og ja vi skal have en bagudvendt - men jeg er lidt gået væk fra den der jeg spurgte ind til, men vil gerne have specifikke gode navne på autostole

Hun kan sagtens være i stolen, men hun er svær at få ned i den fordi hun strækker sig ud og hiver sig op - et problem, der forsvinder når autostolen bliver mere oprejst - så nej hun har ikke det forkerte tøj på

som sagt leder jeg ikke efter generelle anbefalinger, råd og regler omkring anvendelsen af autostole og do's and dont's - men specifikke "den her autostol [indsæt navn] er go fordi...."

og rettelse til dit svar: hun er ikke 6 men snart 8 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.