Pletblødning, hvor meget, hvor længe, hvad er ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.193 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er gravid i 5. uge. Men har haft nogle pletblødninger. Har haft pletblødning siden ugen før forventet mens. Det var brunt i en uges tid. Her i uge 5 har jeg haft en blødning med rødt blod én gang om dagen i to dage. Der er kun i forbindelse med toiletbesøg. Har ingen menssmerter overhovedet. Men hvor meget må man bløde, for at det kaldes en pletblødning? Hvor længe må det vare? Er der nogen der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

baby012

Blødte to dage da jeg var 8+ .. 

Hvis det er frisk blod, og ikke gammelt , så synes jeg bestemt du skal kontakte en læge.. Få blodprøve, og få målt hcg.. Min sa startede på den måde helt uden smerter før selve sa  

så som hovedregel.. Altid kontakt læge ved flere end to dage med blod (frisk) uanset mængde .. 

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Blødte to dage da jeg var 8+ .. 

Hvis det er frisk blod, og ikke gammelt , så synes jeg bestemt du skal kontakte en læge.. Få blodprøve, og få målt hcg.. Min sa startede på den måde helt uden smerter før selve sa  

så som hovedregel.. Altid kontakt læge ved flere end to dage med blod (frisk) uanset mængde .. 

Okay. Tak for svar jeg ser lige an om der er noget imorgen så. Ellers må jeg kontakte lægen. Jeg har selv haft en SA tidligere, men det startede ikke sådan. Der havde jeg rigtig mange menssmerter i 2 dage og derefter en lille pletblødning midt på dagen og så ellers mens styrke blødning fra om aftenen. Men det kan måske godt være forskelligt fra gang til gang?

Anmeld

30. oktober 2012

baby012

Anonym skriver:

Okay. Tak for svar jeg ser lige an om der er noget imorgen så. Ellers må jeg kontakte lægen. Jeg har selv haft en SA tidligere, men det startede ikke sådan. Der havde jeg rigtig mange menssmerter i 2 dage og derefter en lille pletblødning midt på dagen og så ellers mens styrke blødning fra om aftenen. Men det kan måske godt være forskelligt fra gang til gang?

Har heldigvis kun haft en.. Og den startede desværre som en harmløs blødning  

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Har heldigvis kun haft en.. Og den startede desværre som en harmløs blødning  

Okay, men tak for svar i hvert fald kan jo kun håbe på det bedste

Anmeld

30. oktober 2012

Mettefpigen

Jeg havde pletblødninger indtil uge 12, og der var der ikk noget galt.... Men kontakt lægen og bliv tjekket...

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg havde pletblødninger indtil uge 12, og der var der ikk noget galt.... Men kontakt lægen og bliv tjekket...

Okay tak for svar havde du det hver dag indtil uge 12? Eller i perioder? Og hvor meget ad gangen? Var det også rødt blod?

Jeg vil helt sikkert have fat i lægen, hvis der stadig er noget imorgen.

Anmeld

30. oktober 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

NNe

Okay tak for svar havde du det hver dag indtil uge 12? Eller i perioder? Og hvor meget ad gangen? Var det også rødt blod?

Jeg vil helt sikkert have fat i lægen, hvis der stadig er noget imorgen.

Nej havde det ikk hver dag, mere i perioder... Det var frisk blod.... Og forskelligt hvor meget der er, nogengange bare lige når jeg tørrede mig andre gange måtte jeg bruge tampon....

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Nej havde det ikk hver dag, mere i perioder... Det var frisk blod.... Og forskelligt hvor meget der er, nogengange bare lige når jeg tørrede mig andre gange måtte jeg bruge tampon....

Okay, tusind tak for svar

Må nok under alle omstændigheder forbi lægen, hvis det fortsætter.

Anmeld

30. oktober 2012

Lady Marion <3

Som udgangspunkt må du ikke bløde i en graviditet  ville kontakte lægen selvom lægen ikke kan gøre så meget andet end at vente når ikke du er længere henne,,,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.