LuLy skriver:
Er der nogen der har nogle gode råd mod kvalme? Jeg har måtte melde mig syg på arbejde i dag da jeg har kvalme og mave smerter. Tror ikke det er baby relateret da smerterne kommer øverst i maven, og der ligger baby jo ikke endnu
Men i hvert fald er det møg irriterende! Så anyone? 
På en konkurrerende side til baby.dk fandt jeg det her:
>> Årsagen til kvalmen
Kvalmen er et fænomen, som opstår i de første 3 måneder af graviditeten. Styrken af den varierer fra person til person, nogen mærker slet ingen kvalme. Den kommer, fordi de hormonelle processer, der sker i denne tid, har den bivirkning, at blodets PH-værdi bliver mere syret. Og det er det, der kan give kvalme.
Når man skal fordøje citronsaft og anden sur mad, danner kroppen base. Moden frugt og grøntsager er således basedannende. Hvorimod f.eks. brød, ris, sukker og kød er syredannende, fordi kroppen danner syre i fordøjelsesprocessen af den slags mad.
Gravide med kvalme forsøger instinktivt at genoprette blodets PH-værdi ved at have lyst til basedannende madvarer. Og det hjælper også på kvalmen at spise en masse frugt og grønt – men mange har bare ikke så stor en appetit.<<
Jeg slog derefter op på syre/base- madevarelister fx. den her:
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=6671/spro g=1/grp=8/menu=17/ og så købte jeg de ting ind fra listen jeg bedst kunne lide fra plus-siden og jeg startede på det i går, og i dag har jeg ingen kvalme overhovedet!
Ved ikke om det var pga. det men jeg har tænkt mig at fortsætte eksperimentet, for jeg var ved at blive træt af det kvalme og jeg er endda kun 6+5!
Håber du får det bedre uanset hvad råd du følger!
Anmeld