Spørgsmål om plukkeveer og navlestreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

SRP

Hej piger

Blev i dag scannet (tryghedsscanning). Er 18+6 og er begyndt at mærke liv, men har også haft nogle dage med, hvad jeg tror er plukkeveer (maven bliver helt hård). Ellers har jeg haft det sådan, at det stikker og strækker i underlivet, hvilket nok skyldes at det hele vokser meget lige nu.

Da jeg blev scannet lød det som om det var farligt at jeg havde plukkeveer, da det jo kan blive til rigtige veer. Når jeg læser om det synes jeg der står alle steder, at det er normalt og naturligt??? Hmmnu er jeg da helt bange for at jeg får mange plukkeveer og føder for tidligt.

Noget andet er at navlestrengen var rundt om halsen på babyen. Rykker den sig eller fødes barnet med stor sandsynlighed med den rundt om halsen?

Puha synes virkelig jeg er et nervevrag .... alt for mange bekymringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

LauraL

SRP skriver:

Hej piger

Blev i dag scannet (tryghedsscanning). Er 18+6 og er begyndt at mærke liv, men har også haft nogle dage med, hvad jeg tror er plukkeveer (maven bliver helt hård). Ellers har jeg haft det sådan, at det stikker og strækker i underlivet, hvilket nok skyldes at det hele vokser meget lige nu.

Da jeg blev scannet lød det som om det var farligt at jeg havde plukkeveer, da det jo kan blive til rigtige veer. Når jeg læser om det synes jeg der står alle steder, at det er normalt og naturligt??? Hmmnu er jeg da helt bange for at jeg får mange plukkeveer og føder for tidligt.

Noget andet er at navlestrengen var rundt om halsen på babyen. Rykker den sig eller fødes barnet med stor sandsynlighed med den rundt om halsen?

Puha synes virkelig jeg er et nervevrag .... alt for mange bekymringer.

Jeg har haft plukkeveer sådan ón-off siden uge 12 og min læge siger det er normalt men jo også et tegn fra kroppen om at man skal huske t geare lidt ned, hvilket jeg er enormt dårlig til...
Er nu 27 uger henne og plukveerne kommer stadig.... Men ikk helt så meget som tidligere...

Men pas på dig selv og lyt til kroppen...

Mht navlestrengen så har jeg ingen erfaringer...

Pøj pøj med det hele, :-)

Anmeld

29. oktober 2012

baby012

Navlrdtrengen flytter sig med barnet..  

så det er ikke sikkert barnet fødes med det om halsen.. Min datter havde hendes om halsen til md. Men ikke ved fødslen  

mht. Plukveer, bare rolig .. De skal være der, det er et sundheds tegn.. Plukveer er når livmoren øver sig til veerne

havde/har selv rigtig mange.. Og i sidste graviditet blev de smertefulde i uge 35 .. På trods af at de nu hjorde ondt og tog pusten fra mig, fødte jeg ikke før 41+0 så vær du bare glad for at de er der  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.