Min bedste og ældste venindes morfar døde i nat...
Han døde af kræft som langsomt har drænet ham fra liv igennem de sidste 11-12 år.. Her de sidste 2 år er det dog gået stærkt, men ikke stærkt nok efter min mening...
Han har altid været som en far for hende, for hendes far har aldrig været meget at samle på... Så hendes mormor og morfar har faktisk været mere forældre for hende end hendes rigtige forældre...
Hun ringede så til mig i nat kl. 23.55 og jeg tog den ikke, for jeg sov, men da jeg lige tænkte igennem hvorfor hun dog ringede på det tidspunkt, så kunne jeg godt regne ud hvad der var sket, så skulle lige til at ringe tilbage til hende og så ringede hun igen... Og rigtig nok, hendes elskede morfar er død.
Problemet er, jeg bor i jylland og hun bor på sjælland og det jeg allerhelst vil lige nu er at kramme hende og være der for hende, snakke med hende og holde om hende... Hendes mand skal nok hjælpe hende igennem det her, men ja, vi er vokset op sammen, hende og jeg og derfor kender jeg bare til mange af de ting i hendes fortid sådan på førstehånd, som han desværre nok ikke kan sætte sig helt ind i...
Nu sidder jeg virkelig og ikke helt ved hvad jeg skal gøre... For jeg vil selvfølgelig gerne snakke i telefon med hende, men jeg føler bare slet ikke at jeg kan hjælpe igennem telefonenen, andet end at jeg siger jeg er her og så snakker eller græder hun bare.. Men jeg kender følelsen af at skulle gøre det igennem telefonen på den måde og det er ikke sjovt når man allermest bare har lyst til at holde om den person man ringer til...
Vi har desværre ikke penge til at jeg bare sådan lige uden videre smutter til sjælland, selvom det virkelig er det jeg allermest har lyst til, så hvordan trøster jeg hende bedst??
Hvordan kan jeg hjælpe hende uden at være der??
Anmeld