"dårlig samvittighed"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.671 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. maj 2009

SHERO

Nu blev jeg gravid ved et uheld med en fyr jeg ikke er i et forhold med, men har alligevel valgt jeg ikke kunne leve med en abort, og beholder barnet. Jeg har det sådan set godt med mit valg, og er ikke i tvivl om mine evner. MEN jeg har altså sådan en irriterne stemme der hele tiden fortæller mig jeg ikke må være glad, fordi jeg har valgt mod farens ønske. Jeg ved jeg dømmer mig selv, for har altid sagt jeg aldrig ville sidde i den her situation.

Tør ikke fortælle det til særlig mange mennesker, for jeg kommer til at fortælle det på sådan en måde (fordi jeg skammer mig tror jeg) at personen med det samme stiller spørgsmålstegn... Arrgh det er pisse irriterne fordi jeg er jo sikker på mit valg, og glad for det. Kan bare ikke smide den der følelse...

Hvordan slipper man af med den her dååårlige samvittighed?
er jeg den eneste der nok dømmer sig selv lidt...

(sorry... ved ikke lige hvor meget debat der er over det her )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2009

Smukkert

Som jeg ser det skal du ikke have dårlig samvittighed.

I havde begge sex med viden om det kan ske.

Du bliver gravid.

DU vælger at beholde det.

- derefter kan han vælge det til eller fra.
(men børnepenge slipper han jo ikke for).

Anmeld

30. maj 2009

Kvindemin

Tullen85 skriver:

Nu blev jeg gravid ved et uheld med en fyr jeg ikke er i et forhold med, men har alligevel valgt jeg ikke kunne leve med en abort, og beholder barnet. Jeg har det sådan set godt med mit valg, og er ikke i tvivl om mine evner. MEN jeg har altså sådan en irriterne stemme der hele tiden fortæller mig jeg ikke må være glad, fordi jeg har valgt mod farens ønske. Jeg ved jeg dømmer mig selv, for har altid sagt jeg aldrig ville sidde i den her situation.

Tør ikke fortælle det til særlig mange mennesker, for jeg kommer til at fortælle det på sådan en måde (fordi jeg skammer mig tror jeg) at personen med det samme stiller spørgsmålstegn... Arrgh det er pisse irriterne fordi jeg er jo sikker på mit valg, og glad for det. Kan bare ikke smide den der følelse...

Hvordan slipper man af med den her dååårlige samvittighed?
er jeg den eneste der nok dømmer sig selv lidt...

(sorry... ved ikke lige hvor meget debat der er over det her )

Hejsa Lullen.
Vi andre kan jo selvfølgelig ikke sætte os i dit sted, men samtidig vil jeg sige, at jeg forstår dig. Og jeg tror simpelthen det tager lidt tid, før det hele går op for dig, og til den tid falder det hele måske mere på plads? Det var da at håbe.
Ved faren ikke noget om det? Og har du eller ham, ikke 'lyst' til et forhold? Har han direkte sagt til dig, at han ikke ønsker at have noget med barnet at gøre?
Min broder valgte det samme fra for 2 år tilbage, pigen kontaktede min familie og Jeg, og vi så vores lille niece. Den dag i dag, har han taget sig alt ansvar for hans datter, og de har det rigtig godt. Selvfølgelig var det for sent, men bedre sent end aldrig.

Stort varmt knus

Anmeld

30. maj 2009

Honningblomst

Du har taget et valg som er rigtigt for dig, men du vil nok møde en del som ikke mener det er det rigtige valg og det kan du ikke ændre ved...du kan kun bestemme hvordan du har det med det og hvad og hvordan du vil fortælle om dit privatliv til andre. Behøver man at forklare så meget?? Og hvis folk stiller spørgsmål du ikke har lyst til at svare på, så sig du ikke ønsker at tale om det. Det er jo dit valg, kun dit.
Din dårlige samvittighed den har dit kommende barn ikke glæde af, så ud til højre med den.
Knus Eva.

Anmeld

30. maj 2009

Smukkert

Chritinap skriver:

Hejsa Lullen.
Vi andre kan jo selvfølgelig ikke sætte os i dit sted, men samtidig vil jeg sige, at jeg forstår dig. Og jeg tror simpelthen det tager lidt tid, før det hele går op for dig, og til den tid falder det hele måske mere på plads? Det var da at håbe.
Ved faren ikke noget om det? Og har du eller ham, ikke 'lyst' til et forhold? Har han direkte sagt til dig, at han ikke ønsker at have noget med barnet at gøre?
Min broder valgte det samme fra for 2 år tilbage, pigen kontaktede min familie og Jeg, og vi så vores lille niece. Den dag i dag, har han taget sig alt ansvar for hans datter, og de har det rigtig godt. Selvfølgelig var det for sent, men bedre sent end aldrig.

Stort varmt knus

Jeg kan godt sætte mig ind i det, for står/stod i samme situation.

Men uanset, så synes jeg ikke kvinder skal have det dårlig over at sætte et barn i verden af kærlighed..

Anmeld

30. maj 2009

Kvindemin

Smukkert skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i det, for står/stod i samme situation.

Men uanset, så synes jeg ikke kvinder skal have det dårlig over at sætte et barn i verden af kærlighed..

Nej langt fra.
Slet ikke, forstod man det sådan ?
Ikke meningen.
Kun alt respekt til hende, for at hun har truffet sit valg.

Anmeld

30. maj 2009

SHERO

Chritinap skriver:

Hejsa Lullen.

Stort varmt knus

Nej det er klart... :-)
Faren ved det godt, han blev ikke ligefrem lykkelig, men siger; Sådan er det jo bare...  Ved ikke helt hvad han mener, han har sagt han ikke ønsker det, men også at han jo ikke vil have det godt med at vide han har et barn et eller andet sted... så ved ærlig talt ikke helt hvor han står, andet end han synes det er unfair hvis han skal betale børnepenge.

Vi har set hinanden sådan lige on and off de sidste mange måneder, men ved nu ikke om det bliver til mere... tvivler...

Håber jeg får det bedre med mit valg senere, men synes det er svært... :-)

Anmeld

30. maj 2009

Smukkert

Chritinap skriver:

Nej langt fra.
Slet ikke, forstod man det sådan ?
Ikke meningen.
Kun alt respekt til hende, for at hun har truffet sit valg.

Nej nej, du skrev bare vi andre ikke kunne sætte os i hendes sted Det kan jeg.

Anmeld

30. maj 2009

Smukkert

Tullen85 skriver:

Nej det er klart... :-)
Faren ved det godt, han blev ikke ligefrem lykkelig, men siger; Sådan er det jo bare...  Ved ikke helt hvad han mener, han har sagt han ikke ønsker det, men også at han jo ikke vil have det godt med at vide han har et barn et eller andet sted... så ved ærlig talt ikke helt hvor han står, andet end han synes det er unfair hvis han skal betale børnepenge.

Vi har set hinanden sådan lige on and off de sidste mange måneder, men ved nu ikke om det bliver til mere... tvivler...

Håber jeg får det bedre med mit valg senere, men synes det er svært... :-)

Når du sidder med din lille guldklump i armene er jeg sikker på du tænker, at du valgte rigtigt .

Det der hjalp mig til at tænke positivt, var at kigge på faren til barnet forældre.. Altså bedsteforældrene.. Ville de være der? Var de søde?
I mit tilfælde var det dem der holdte hovedet oppe her

Anmeld

30. maj 2009

Diana...

Eva skriver:

Du har taget et valg som er rigtigt for dig, men du vil nok møde en del som ikke mener det er det rigtige valg og det kan du ikke ændre ved...du kan kun bestemme hvordan du har det med det og hvad og hvordan du vil fortælle om dit privatliv til andre. Behøver man at forklare så meget?? Og hvis folk stiller spørgsmål du ikke har lyst til at svare på, så sig du ikke ønsker at tale om det. Det er jo dit valg, kun dit.
Din dårlige samvittighed den har dit kommende barn ikke glæde af, så ud til højre med den.
Knus Eva.

Jep jep enig enig.

Helt og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.