Anonym skriver:
Jeg skal snart til læge igen (har været derinde én gang hvor sygeplejersken spurgte mig forskellige ting, tog blodprøver, og fik mig til at tisse i en kop... ) og har faktisk ingen anelse om, hvad jeg skal forvente.
Det eneste jeg ved er at jeg skal have taget blod igen. Det fortalte sygeplejersken mig fordi jeg lige så godt kunne være forberedt da jeg har en sindssyg forbi for nåle.
Det til side - hvad sker der ved sådan en konsulation ellers? Skal jeg tisse i flere kopper, skal jeg scannes, hvad bliver jeg spurgt af spørgsmål?
Til den tid er jeg 10+0, hvis det gør nogen forskel.
Jeg var også ved første lægebesøg i uge 10. Jeg fik taget blodprøver, tissede i en kop
, og så snakkede jeg med lægen om alvenden ting og sager, som der skal stå i vandrejournalen. Man får taget blodtryk og skal vejes. Nogle får foretaget en underlivsundersøgelse, hvis lægen finder det relevant. Jeg ikke ingen, da jeg var sikker på hvor langt jeg var.
Du skal ikke scannes, men lægen laver en henvisning og så bliver du kontaktet af obstetrisk ambulatorium, som foretager scanningerne
Sådan så det hvert fald ud, da jeg var ved lægen 
Held og lykke med det hele 
Anmeld