Hvordan foregår konsulation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg skal snart til læge igen (har været derinde én gang hvor sygeplejersken spurgte mig forskellige ting, tog blodprøver, og fik mig til at tisse i en kop... ) og har faktisk ingen anelse om, hvad jeg skal forvente.

Det eneste jeg ved er at jeg skal have taget blod igen. Det fortalte sygeplejersken mig fordi jeg lige så godt kunne være forberedt da jeg har en sindssyg forbi for nåle.

Det til side - hvad sker der ved sådan en konsulation ellers? Skal jeg tisse i flere kopper, skal jeg scannes, hvad bliver jeg spurgt af spørgsmål?

Til den tid er jeg 10+0, hvis det gør nogen forskel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Jeg skal snart til læge igen (har været derinde én gang hvor sygeplejersken spurgte mig forskellige ting, tog blodprøver, og fik mig til at tisse i en kop... ) og har faktisk ingen anelse om, hvad jeg skal forvente.

Det eneste jeg ved er at jeg skal have taget blod igen. Det fortalte sygeplejersken mig fordi jeg lige så godt kunne være forberedt da jeg har en sindssyg forbi for nåle.

Det til side - hvad sker der ved sådan en konsulation ellers? Skal jeg tisse i flere kopper, skal jeg scannes, hvad bliver jeg spurgt af spørgsmål?

Til den tid er jeg 10+0, hvis det gør nogen forskel.

Jeg var også ved første lægebesøg i uge 10. Jeg fik taget blodprøver, tissede i en kop , og så snakkede jeg med lægen om alvenden ting og sager, som der skal stå i vandrejournalen. Man får taget blodtryk og skal vejes. Nogle får foretaget en underlivsundersøgelse, hvis lægen finder det relevant. Jeg ikke ingen, da jeg var sikker på hvor langt jeg var. 

Du skal ikke scannes, men lægen laver en henvisning og så bliver du kontaktet af obstetrisk ambulatorium, som foretager scanningerne  

Sådan så det hvert fald ud, da jeg var ved lægen

Held og lykke med det hele 

Anmeld

28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Jeg var også ved første lægebesøg i uge 10. Jeg fik taget blodprøver, tissede i en kop , og så snakkede jeg med lægen om alvenden ting og sager, som der skal stå i vandrejournalen. Man får taget blodtryk og skal vejes. Nogle får foretaget en underlivsundersøgelse, hvis lægen finder det relevant. Jeg ikke ingen, da jeg var sikker på hvor langt jeg var. 

Du skal ikke scannes, men lægen laver en henvisning og så bliver du kontaktet af obstetrisk ambulatorium, som foretager scanningerne  

Sådan så det hvert fald ud, da jeg var ved lægen

Held og lykke med det hele 

Yay... for det der med at tisse i koppen og så rende gennem hele gangen med den for at aflevere toiletnøglen og så rende ind med koppen foran kæreste og sygeplejerske var jo ikke nok én gang...

Tak for svar, det er lidt mere beroligende at vide hvordan ting nogenlunde foregår. Også selvom det hele lyder fantastisk meget som noget, jeg ikke har lyst til. Jeg har aldrig været god til læger.

Mange tak (: Glæder mig til vi når så langt, at vi kan få en NF og faktisk fortælle det til alle (det er nu engang hvad vi har aftalt) og jeg ikke behøver mishandle anonym-funktionen konstant

Anmeld

28. oktober 2012

Nettemor

Du skal regne at skulle tisse i en kop nærmest hver gang! . Godt man i forvejen skal tisse meget når man er gravid

Anmeld

28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Du skal regne at skulle tisse i en kop nærmest hver gang! . Godt man i forvejen skal tisse meget når man er gravid

Ja, jeg skal også virkeligt hele tiden tisse - ud over når jeg skal bruge det til noget.

Det er ski lidt underligt at sidde derude og forsøge at tisse i en kop når man ved at de sidder og venter på én. Og så bare stikke den i hånden på sygeplejersken...

Taknemmeligt job, jo tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.