Hvad skal jeg servere 2 juledag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

Pige2009

AalborgPigen skriver:

Det er du ikke den første der siger ...  

Så nej er jeg ikke.. HAhahah 

Jesus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Weber

Jeg ville holde mig langt fra den fede julemad. Synes generelt folk er blevet trætte af den efter diverse julefrokoster, juleaften osv. Jeg ville istedet lave noget let mad, så man ikke behøver og sidde overmæt med mavepine igen igen.

Fiskebord

Tapas

Smørrebrød

Anmeld

30. oktober 2012

Billemyre

I min familie holder vi stor julefrokost 2. juledag og hvert par/familie medbringer lidt til det store bord...
Vi får bl.a.:
Hjemmelavede sild (karry, krydder og marinerede), laks, frikadeller, sprængt oksebryst med peberrodscreme, sylte, anderillette, juleskinke (med sennep og brun farin), lun leverpostej, frikadeller, hjemmelavet agurkesalat, masser af lækre salater (tit noget med bl.a. rød- og grønkål, rødbeder, appelsiner, nødder, granatæble kerner og dadler), hjemmelavet hønse- og rejesalat, hjemmebagt brød (både rug og fransk) og alle mulige slags oste - Specielt er mandelost populært.
Flødeost (naturel og ikke light) blandes med smuttede groft hakkede mandler og et skvæt Noilly Prat, Martini eller hvidvin (kan også laves med mælk istedet, men det smager altså ikke lige så godt) og så lidt salt og peber... GUF!

Der er altid mega meget mad og noget af det allerbedste er når det hele pakkes sammen igen, så bliver der lavet 'madpakker' til alle (specielt de sultne og fattige unge, hehe)....
Det er en virkelig god idé at alle spæder til

God fornøjelse

Anmeld

30. oktober 2012

Muffin_girl

Weber skriver:

Jeg ville holde mig langt fra den fede julemad. Synes generelt folk er blevet trætte af den efter diverse julefrokoster, juleaften osv. Jeg ville istedet lave noget let mad, så man ikke behøver og sidde overmæt med mavepine igen igen.

Fiskebord

Tapas

Smørrebrød

Jeg har faktisk tænkt på tapas.. 

Men hvad kunne jeg lave ?

Anmeld

30. oktober 2012

Muffin_girl

Billemyre skriver:

I min familie holder vi stor julefrokost 2. juledag og hvert par/familie medbringer lidt til det store bord...
Vi får bl.a.:
Hjemmelavede sild (karry, krydder og marinerede), laks, frikadeller, sprængt oksebryst med peberrodscreme, sylte, anderillette, juleskinke (med sennep og brun farin), lun leverpostej, frikadeller, hjemmelavet agurkesalat, masser af lækre salater (tit noget med bl.a. rød- og grønkål, rødbeder, appelsiner, nødder, granatæble kerner og dadler), hjemmelavet hønse- og rejesalat, hjemmebagt brød (både rug og fransk) og alle mulige slags oste - Specielt er mandelost populært.
Flødeost (naturel og ikke light) blandes med smuttede groft hakkede mandler og et skvæt Noilly Prat, Martini eller hvidvin (kan også laves med mælk istedet, men det smager altså ikke lige så godt) og så lidt salt og peber... GUF!

Der er altid mega meget mad og noget af det allerbedste er når det hele pakkes sammen igen, så bliver der lavet 'madpakker' til alle (specielt de sultne og fattige unge, hehe)....
Det er en virkelig god idé at alle spæder til

God fornøjelse

Ej hvor lyder det spændende og lækkert ! Alt dette kan jeg nok ikke få arrangeret.. men noget der ligner ..  

Mandelost lyder dælme specielt.. Men noget jeg må prøve en dag ..  

Anmeld

30. oktober 2012

Billemyre

Ej hvor lyder det spændende og lækkert ! Alt dette kan jeg nok ikke få arrangeret.. men noget der ligner ..  

Mandelost lyder dælme specielt.. Men noget jeg må prøve en dag ..  

Der er også noget, vi har gjort altid, og alle ved hvem der laver hvad, så det er ikke længere så besværligt at få styr på det hele.. Men ja, der er meget at se til!
Der er i hvert fald lidt til inspiration

Det smager virkelig godt - Specielt på franskbrød!
Prøv det

Anmeld

30. oktober 2012

Muffin_girl

Billemyre skriver:

Der er også noget, vi har gjort altid, og alle ved hvem der laver hvad, så det er ikke længere så besværligt at få styr på det hele.. Men ja, der er meget at se til!
Der er i hvert fald lidt til inspiration

Det smager virkelig godt - Specielt på franskbrød!
Prøv det

Jeg vil se hvad jeg kan få arrangeret  

Tak for din inspiration .. 

Anmeld

30. oktober 2012

SaNiNa

Her er vi til julefrokost i min familie vi skiftes til at ligge stue (altid 1 juledag) til og så har vi hver i sær noget med

en ost

fisk

lunt

brød/kikis

æg og rejer

Sodavand/øl

snaps

Det er på samme måde 2 juledage hos mandens familie og må sige at efter 3 dage med julemad så gider jeg heller ikke mere + der har været rigelig med julefrokoster hele december

Så måske noget som ikke er direkte jul, det tror jeg ville falde i god jord

Anmeld

30. oktober 2012

Billemyre

AalborgPigen skriver:

Jeg vil se hvad jeg kan få arrangeret  

Tak for din inspiration .. 

Selv tak - Og god fornøjelse

Anmeld

30. oktober 2012

Weber

AalborgPigen skriver:

Jeg har faktisk tænkt på tapas.. 

Men hvad kunne jeg lave ?

Her er nogle af de ting vi varierer mellem når vi laver tapas. Man kan jo sammensætte som man har lyst til

lakseroulade (spinat/æggedej, flødeost og laks)

Tigerrejer lynstegt i hvidløg og persille

De der små tørre brød toast med laks, cremefraice og rogn

let kogte grønne asparges vendt i citron, olivenolie og lidt salt (serveres kolde el. lune)

tun mousse

dadler i bacon ( mange, da de er favoritter)

Sauterede grøntsager (kan laves efter årstiden eller så det passer til kødet)

Smørstegte små kartofler

fyldte champignoner

Oksesmåkød stegt med løg, peberfrugt og gulerødder

hvedeklid salat

filodej ruller m. hakket oksekød, revet gulerød, squash og aubergine

appelsin- og fenikelsalat

agurkestykker med humus på toppen

broccolisalat

kyllinge stykker marineret i citron

salat af agurk, rabarber og vaniliesalat Lyder underligt, men smager super godt

Rødkålssalat m. kanel, appelsin og valnødder (jul på en anderledes måde.

Vi serverer altid med godt brød, pesto og oliventapenade(staves)

Der var ihvertfald lidt forskellige ideer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.