Hvad skal jeg servere 2 juledag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.618 visninger
31 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2012

Muffin_girl

Ja har du nogen forslag ?

Jeg er sådan i tvivl med maden ... Kom med dine ideer..

Til dessert har jeg købt Summerbird mandler m.lakrids, hindbær, lemon og nougat.. Samt 2 plader Valhrona chokolade ..( man kan slet ikke høre jeg arbejder i en kaffe/the/chokolade biks vel?! ). Og så laver jeg selv noget juleflæsk, småkager osv 1 søndag i advent  

Og så har jeg købt noget godt vin og kaffe...

BUT BUT .. Hvad med maden ? 

Jaaaa jeg er tidligt ude.. Men jeg kigger efter tilbud.. Pengene hænger jo ikke på træerne .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

MissMona

Er det til frokost eller middag?

Til frokost kan man jo lave en alm. julefrokost med brød med pålæg til: fx fisk til forret, laks sild o.l. og så lun leverpostej med champignon og bacon, frikadeller, evt. noget lunt kød fx mørbradbøffer i lækker sovs, and, flæskesteg, lam eller lignende, en enkelt salat og så ellers et lille ostebord med lidt frugt til, til dessert. Du kan lave en sådan frokost til sammenskudsgilde, dvs du uddeler opgaver til hvad hver skal have med, hvis pengene er små!

Hvis det er til varm mad/middag, kan du lave and, kalkun, flæskesteg med rødkål og hvide/brune kartofler og sovs til, eller glaseret skinke med stuvet spinat og sødt/surt til og rødkål og brune/hvide kartofler. Til dessert kan du lave risalamande med mandel/nødegave, eller fx hjemmelavet is.

Det er det der plejer at hører til vores jul. Ikke alt sammen, men det er hvad de forskellige i vores familie serverer.

En god suppe til natmad er heller ikke ad vejen!

Anmeld

28. oktober 2012

lucas<3

AalborgPigen skriver:

Ja har du nogen forslag ?

Jeg er sådan i tvivl med maden ... Kom med dine ideer..

Til dessert har jeg købt Summerbird mandler m.lakrids, hindbær, lemon og nougat.. Samt 2 plader Valhrona chokolade ..( man kan slet ikke høre jeg arbejder i en kaffe/the/chokolade biks vel?! ). Og så laver jeg selv noget juleflæsk, småkager osv 1 søndag i advent  

Og så har jeg købt noget godt vin og kaffe...

BUT BUT .. Hvad med maden ? 

Jaaaa jeg er tidligt ude.. Men jeg kigger efter tilbud.. Pengene hænger jo ikke på træerne .. 

TARTELETTER..   mums mums mums..

hamburgerryg, frikedeller.

grønlangkål/stuethvidkål. 

Anmeld

28. oktober 2012

Pige2009

Middag eller aften

Anmeld

28. oktober 2012

Muffin_girl

MissMona skriver:

Er det til frokost eller middag?

Til frokost kan man jo lave en alm. julefrokost med brød med pålæg til: fx fisk til forret, laks sild o.l. og så lun leverpostej med champignon og bacon, frikadeller, evt. noget lunt kød fx mørbradbøffer i lækker sovs, and, flæskesteg, lam eller lignende, en enkelt salat og så ellers et lille ostebord med lidt frugt til, til dessert. Du kan lave en sådan frokost til sammenskudsgilde, dvs du uddeler opgaver til hvad hver skal have med, hvis pengene er små!

Hvis det er til varm mad/middag, kan du lave and, kalkun, flæskesteg med rødkål og hvide/brune kartofler og sovs til, eller glaseret skinke med stuvet spinat og sødt/surt til og rødkål og brune/hvide kartofler. Til dessert kan du lave risalamande med mandel/nødegave, eller fx hjemmelavet is.

Det er det der plejer at hører til vores jul. Ikke alt sammen, men det er hvad de forskellige i vores familie serverer.

En god suppe til natmad er heller ikke ad vejen!

Det er frokost.. Ca kl13.

Det er ellers bare nogle super gode forslag.. tror jeg vil lave sådan noget sammeskuds .. Men hvad kan man sige til folk de skal have med ?

Anmeld

28. oktober 2012

Muffin_girl

lucas<3 skriver:

TARTELETTER..   mums mums mums..

hamburgerryg, frikedeller.

grønlangkål/stuethvidkål. 

Jeg elsker tarteletter !! Men kan vi nok ik bare få alene ..  

Anmeld

28. oktober 2012

Muffin_girl

Baagøe skriver:

Middag eller aften

Middag ... Ca kl 13

Anmeld

28. oktober 2012

Pige2009

AalborgPigen skriver:

Middag ... Ca kl 13

Som andre har foreslået...

tarteletter

hamburgerryg med stuvet spinat/grønlangkål (eller hvad I nu foretrækker)

varm leverpostej med bacon og champignon

evt. Fisk til at starte på

Anmeld

28. oktober 2012

Muffin_girl

Baagøe skriver:

Som andre har foreslået...

tarteletter

hamburgerryg med stuvet spinat/grønlangkål (eller hvad I nu foretrækker)

varm leverpostej med bacon og champignon

evt. Fisk til at starte på

Jeg tænker hele tiden at der skal være MEGET mad... Og syntes det der lyder af såå lidt.. men jeg tror jeg har en tendens til at overdrive.. Og tænker nu skal den have max gas !

Anmeld

28. oktober 2012

Dot D

I min familie har vi altid lavet Raclette 1. juledag, mumse mums 

I Stephans familie, dem er vi sammen med 2. juledag, der kommer de med forskellige retter - der er fiskefiletter, frikadeller, æg/tomat, sild, hamburgryg med grønlangkål, leverpostej med bacon, tarteletter og frugtsalat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.