Hvordan føles det at mærke babyen i starten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.801 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

SRP

Hej piger

Har nu rundet 18+5 og de sidste par dage er jeg overbevist om, at jeg mærker den lille, men vil lige høre, hvordan I vil beskrive følelsen? Jeg er førstegangsgravid og mange steder står der, at man først mærker liv i uge 20+. Jeg er bare sikker på det er liv, som jeg mærker. Det føles lidt som en bobbel (sådan små puf) eller som "en nerve der sidder i klemme." Skal jeg mærke liv hverdag nu eller er det først senere?

Go' søndag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

Clisolka

Hej piger

Har nu rundet 18+5 og de sidste par dage er jeg overbevist om, at jeg mærker den lille, men vil lige høre, hvordan I vil beskrive følelsen? Jeg er førstegangsgravid og mange steder står der, at man først mærker liv i uge 20+. Jeg er bare sikker på det er liv, som jeg mærker. Det føles lidt som en bobbel (sådan små puf) eller som "en nerve der sidder i klemme." Skal jeg mærke liv hverdag nu eller er det først senere?

Go' søndag

Jeg vil beskrive det som en nerve der sidder i klemme - mange beskriver det som en fisk der slår med halen, men det kunne jeg ikke relatere det til 

Det er først senere du skal mærke liv hver dag - jeg kan snart ikke huske det mere, men mener det er fra uge 23-24 stykker 

God søndag til dig også 

Anmeld

28. oktober 2012

Mettefpigen

Jeg synes det føltes lidt som om der var noget der rumsterede (staves) i maven... ;-) små puf...

Anmeld

28. oktober 2012

Camilla30

Hej Årrh hvor dejligt, det er så skønt at mærke mini for første gang og jeg er helt sikker på, at det er din baby du mærker.

Jeg mærkede også lillepigen fra uge 18-19 stykker. Det er en speciel følelse at beskrive, for man har jo ikke prøvet andet der føles helt ligesådan.

Jeg har mærket det som Babymor2010 skriver som en fisk der lige slår med halen, eller som en let og hurtig kilden på indersiden af maveskindet. I starten da jeg kunne mærke hende var det sådan, at når jeg sad på hug og derved 'maste' hende lidt reagerede hun ved at puffe til mig. Men altså det kilder lidt, føles som en lille nerve - eller en fisk - der bare lige hurtigt berører/kilder/bobler på maven indefra for så hurtigt at være væk igen 

Du vil bare komme til at mærke mere og mere til din baby fra nu af og om 1-2 uger vil du mærke oftere og mere, det er så herligt

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

28. oktober 2012

SRP

iiih det lyder jo som om det er samme oplevelse I havde første gang 

Synes det er helt fantastisk, og det gør det endnu mere virkeligt! Tusind tak for alle jeres svar.

Anmeld

28. oktober 2012

LMX

Jeg er sikker på at det er liv du mærker

Du skal først mærke liv dagligt fra uge 26+ men nogen mærker liv dagligt tidligere.

Anmeld

28. oktober 2012

Deaktiveret profil

SRP skriver:

Hej piger

Go' søndag

Jeg kan huske de første spark så tydligt, det er en helt fantastisk følelse.. Jeg mærkede dem da jeg var ca 19 uger henne, /var også førstegangsfødende.. Det føles præcis som spark, bare indenfra..  Det er svært at forklare, jeg kan bare huske at jeg sprang op fra sengen, med et sæt.. 

Anmeld

28. oktober 2012

Holbæktrunten

SRP skriver:

Hej piger

Go' søndag

jeg følte det også som en nerve der sad i klemme - eller rettere som "tics" (du ved, de der ufrivillige trækninger man kan få ved øjnene)... Jeg mærkede dem allerede fra uge 16-17 stykker, og var HELT sikker på at det var knægten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.