Mandag morgen mærkede jeg ikke særlig meget liv, faktisk slet ikke noget liv, jeg var gået præcis en uge over (41+0) så vi besluttede os for at tag forbi fødegangen for at sikre os at vores lille dreng havde det godt,
Da vi kom derned kørte de en kurve og så spurgte jm om hvornår jeg har fået tid til igangsættelse, der svarede jeg torsdag d.25 oktober. Hun tilbød mig om en ingangsættelse samme dag jeg var der (mandag) jeg takkede ja, og fik en slugepille, bag efter tog mig og manden ud på shopping tur, der blev min mave sten hård og nev forfærdeligt meget.
Kom hjem til mine forældre imens min mand var på arbejde, og det nev og jeg blev hårde og hårde i maven og fødegangen anbefalede mig om at komme forbi hvis der ikke skete noget aktivitet inde i maven.
Kl 23.00 tog vi forbi sygehuset for st tjekke om han havde det fint for havde ikke mærket ham hele dagen.
De tjekkede mig indvendig og tilbød mig om at de ville springe fostervandet, jeg takkede ja og derefter begyndte smerterne. Kl 2.30 var jeg helt færdig og svimmel at de spurgte om jeg ville have "prinsesse stikket i ryggen" og jeg sagde hell yeah! Det gjorde pisse ondt og det hjalp med at min krop blev halv følelsesløs, kl 6-7 blev jeg tjekket indvendig og der var den nok 7-8 cm åben
Men hver eneste gang de mærkede mig på maven kunne de ikke finde ud af hvordan han lå.
Ved 7 tiden blev veerne så forfærdeligt at jeg råbte og skreg så højt som muligt, det aftog nemlig veerne lidt, men ved 11 tiden kom presse veer og jeg var 9 cm åben, jeg måtte ikke presse pga jeg fik pressenveer fra røven af som udviklet sig til det gjorde ondt nederst på maven og røven og lænden! Jeg græd græd og råbte om hjælp i knap 2,5 time.
Da de tilkaldte overlæger som så at det virkelig var slemt da barnet havde lagt hovedet skævt og derfor hjorde det så ondt i røven..
Det føltes som om nogle knækkede ryggen af mig og jeg følte mig helt dødt og døv! Da lægerne kom ind blev der hurtigt sagt at detbliver akut kejsersnit! Jeg brød endnu mere sammen efter så mange timers smerter og jeg havde åbnet mig de 10 cm
Da jeg kom ind, bad jeg dem om at ikke fuld bedøve mig, men så mærkede jeg et snit i maven og skreg og græd, og så fik jeg ilt masken på og vågnede ca 1,5 time efter i en anden afdeling hvor jeg lå alene.
Jeg så først min mand og søn ca. 2 timer efter fødslen, der var hårdt og jeg var helt forvirret da jeg fik min søn oppe hos mig, følte bare ikke det var mig som havde lavet ham eller født ham. Græd i flere dage men elsker hamoveralt på jorden han er det dejligste!
Fik senere at vide, at babyens hoved lå skævt og hvis han ville blive født kunne han blive kvalt, plus min livmoder var meget tæt på at springe og barnets hjerte slog 200 :-(
Men er en glad mor til en lille dreng, han er ekstrem dejlig
og smuk!
Blev udskrevet efter 2 dage og jeg kan slet ikke rejse mig op fra sengen, min mand skal altid stå oppe og hive mig op, mit ar gør skide ondt! Håber bare jeg får det godt igen
Min guldklump er født kl 13.18