Min fødsel:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.328 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

Ønskebarnet12

Mandag morgen mærkede jeg ikke særlig meget liv, faktisk slet ikke noget liv, jeg var gået præcis en uge over (41+0) så vi besluttede os for at tag forbi fødegangen for at sikre os at vores lille dreng havde det godt, 

Da vi kom derned kørte de en kurve og så spurgte jm om hvornår jeg har fået tid til igangsættelse, der svarede jeg torsdag d.25 oktober. Hun tilbød mig om en ingangsættelse samme dag jeg var der (mandag) jeg takkede ja, og fik en slugepille, bag efter tog mig og manden ud på shopping tur, der blev min mave sten hård og nev forfærdeligt meget. 

Kom hjem til mine forældre imens min mand var på arbejde, og det nev og jeg blev hårde og hårde i maven og fødegangen anbefalede mig om at komme forbi hvis der ikke skete noget aktivitet inde i maven.

Kl 23.00 tog vi forbi sygehuset for st tjekke om han havde det fint for havde ikke mærket ham hele dagen.  

De tjekkede mig indvendig og tilbød mig om at de ville springe fostervandet, jeg takkede ja og derefter begyndte smerterne. Kl 2.30 var jeg helt færdig og svimmel at de spurgte om jeg ville have "prinsesse stikket i ryggen" og jeg sagde hell yeah! Det gjorde pisse ondt og det hjalp med at min krop blev halv følelsesløs, kl 6-7 blev jeg tjekket indvendig og der var den nok 7-8 cm åben 

Men hver eneste gang de mærkede mig på maven kunne de ikke finde ud af hvordan han lå. 

Ved 7 tiden blev veerne så forfærdeligt at jeg råbte og skreg så højt som muligt, det aftog nemlig veerne lidt, men ved 11 tiden kom presse veer og jeg var 9 cm åben, jeg måtte ikke presse pga jeg fik pressenveer fra røven af som udviklet sig til det gjorde ondt nederst på maven og røven og lænden! Jeg græd græd og råbte om hjælp i knap 2,5 time. 

Da de tilkaldte overlæger som så at det virkelig var slemt da barnet havde lagt hovedet skævt og derfor hjorde det så ondt i røven.. 

Det føltes som om nogle knækkede ryggen af mig og jeg følte mig helt dødt og døv! Da lægerne kom ind blev der hurtigt sagt at detbliver akut kejsersnit! Jeg brød endnu mere sammen efter så mange timers smerter og jeg havde åbnet mig de 10 cm

Da jeg kom ind, bad jeg dem om at ikke fuld bedøve mig, men så mærkede jeg et snit i maven og skreg og græd, og så fik jeg ilt masken på og vågnede ca 1,5 time efter i en anden afdeling hvor jeg lå alene. 

Jeg så først min mand og søn ca. 2 timer efter fødslen, der var hårdt og jeg var helt forvirret da jeg fik min søn oppe hos mig, følte bare ikke det var mig som havde lavet ham eller født ham. Græd i flere dage men elsker hamoveralt på jorden han er det dejligste! 

Fik senere at vide, at babyens hoved lå skævt og hvis han ville blive født kunne han blive kvalt, plus min livmoder var meget tæt på at springe og barnets hjerte slog 200 :-( 

Men er en glad mor til en lille dreng, han er ekstrem dejlig og smuk! 

Blev udskrevet efter 2 dage og jeg kan slet ikke rejse mig op fra sengen, min mand skal altid stå oppe og hive mig op, mit ar gør skide ondt! Håber bare jeg får det godt igen

Min guldklump er født kl 13.18

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

Ønskebarnet12

27. oktober 2012

Fleur07

Sikke en omgang. Men tillykke med ham

Anmeld

27. oktober 2012

jeanne-skat

Hold da op en omgang. Men stort tillykke med lille manden

Anmeld

27. oktober 2012

BigHope13

Puha synes det lyder rigtig barsk, håber du hurtig kommer dig over smerterne så du kan nyde din søn fuldt udtog ellers stort tillykke med ham. Godt de fandt ud af at få ham ud en anden vej så alle de forfærdelige ting ikke var sket Føj.
Men stort stort tillykke med prinsen

Anmeld

27. oktober 2012

Frk.S

STORT tillykke med din lille dreng.

Sikke en omgang - HUSK for alt i verden at få snakket dit forløb igennem... så meget som muligt.
Jeg var selv igennem en meget traumatisk oplevelse ved min fødsel.. og det er bare møg vigtigt at få det snakket igennem. 

Skriv endelig hvis du har lyst.

KNUS - og endnu engang tillykke med din guldklump. 

Anmeld

27. oktober 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

tillykke med ham!

men nøj for en ordentlig omgang! Hvor er det godt du har fået skrevet forløbet ned, det hjælper meget på forløbet efter, hvor man skal komme sig over det,

Anmeld

27. oktober 2012

Steinbrenner

Kæmpe stort tillykke med sønnen, godt i begge har det godt nu trods alt

Anmeld

27. oktober 2012

Heidimed lea

kæmpde kram til dig og tillykke med din dejlige dreng.

jeg prøvede lidt det samme som dig for 8½ år siden  10 cm åben efter 25 timer med hårde veer kejsersnit hvor jeg endte i fuld bedøvelse fordi jeg ikke var ordentlig bedøvet.

husk at få snakket meget om det med både familie og manden og også evt lægerne.       

kram Heidi

Anmeld

27. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Puha træls at det ik gik efter planen, men godt han kom sikkert ud! 

Og hold da op det var ik rart at du ku mærke at de skar i maven! Ka godt forstå at det hele må ha virkert meget forvirrende! Sådan husker jeg det også selv, især fra de første 3 dage. 

Husk nu at sørge for at være ordenlig smerte dækket, for det hjælper altså rigtig meget på det hele. Når såret er helet fint, er det vigtigt at du husker at smøre og masserge det godt, så det ik bliver et tykt og sejt ar, men holder det blødte og smidigt!! Pas på med ik at løfte for meget og sørg for at slappe af, alt det du ka, så kommer du hurtigt på benene igen! Rigtig god bedring til dig og endnu en gang stort tillykke! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.