Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Gravid i uge 25+4 og influenza.
Skal man være bekymret over det?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
LMX skriver: Gravid i uge 25+4 og influenza. Skal man være bekymret over det?
Det kommer an på hvor hårdt du er ramt.
Vi var inde og tale med vores fødselslæge i tirsdags og han råedede alle gravide fra 2 trimester til at bliver inflenza vaccineret, han sagde at man godt kunne blive slemt ramt af det.
Vaccinen fåes gratis hos egen læge iflg Sundhedstyrelsen.dk , man skal bare bestille tid hos egen læge.
Fidus skriver: Det kommer an på hvor hårdt du er ramt. Vi var inde og tale med vores fødselslæge i tirsdags og han råedede alle gravide fra 2 trimester til at bliver inflenza vaccineret, han sagde at man godt kunne blive slemt ramt af det. Vaccinen fåes gratis hos egen læge iflg Sundhedstyrelsen.dk , man skal bare bestille tid hos egen læge.
Det er bare lidt sent nu hvor jeg ligger midt i det
Jeg var ved læge i sidste uge og hun spurgte om jeg ville vacc. men hun gav samtidig udtryk for at det ikke var en nødvendighed.
LMX skriver: Det er bare lidt sent nu hvor jeg ligger midt i det Jeg var ved læge i sidste uge og hun spurgte om jeg ville vacc. men hun gav samtidig udtryk for at det ikke var en nødvendighed.
Øv, det lyder ikke godt jeg ved ikke om det ville hjælpe dig, men jeg vil nok tage imod vaccinen under alle omstændigheder , hvis du nu skulle være uheldig at få det igen, efter at du er blevet rask efter denne her omgang.
Jeg har været forkølet siden 01.september er det stadig ringede derfor til fødegangen for at høre dem om, baby ville tage skade af det, fordi jeg hoster konstant og får krampe i maven hver gang, det gør bare avs.. De sagde at det gjorde baby ikke, men at jeg nok skulle regne med at der ville gå længere tid før jeg ville blive fit for fight igen, da jeg ikke måtte tage noget for det overhoved pga. graviditeten ens emunforsvar skulle selv bekæmpe det..øvøvhåber at din krop hurtig bekæmer det
Rigtig god bedring.
Fidus skriver: Øv, det lyder ikke godt jeg ved ikke om det ville hjælpe dig, men jeg vil nok tage imod vaccinen under alle omstændigheder , hvis du nu skulle være uheldig at få det igen, efter at du er blevet rask efter denne her omgang. Jeg har været forkølet siden 01.september er det stadig ringede derfor til fødegangen for at høre dem om, baby ville tage skade af det, fordi jeg hoster konstant og får krampe i maven hver gang, det gør bare avs.. De sagde at det gjorde baby ikke, men at jeg nok skulle regne med at der ville gå længere tid før jeg ville blive fit for fight igen, da jeg ikke måtte tage noget for det overhoved pga. graviditeten ens emunforsvar skulle selv bekæmpe det..øvøvhåber at din krop hurtig bekæmer det Rigtig god bedring.
Jeg ringede lige til vagthavende JDM.. Årh hun var sød
Hun siger at det ikke er farligt og det er kun mig der er syg og ikke baby. Pyyyh.. Lettelse.
Hun sagde dog at det er vigtigt at man gør hvad man kan for at slå feberen ned da baby's hjerne ikke har godt af den forhøjede temp.
Så hun anbefalede faktisk panodil.
Og så længe jeg mærker hende som jeg plejer så er alt iorden
Så fik man lidt ro i sjælen
Gravid i uge 25+4 og influenza. Skal man være bekymret over det?
Jeg har haft influenza i begge mine tidligere graviditeter, noget jeg ellers sjældent bliver ramt af.. Og specielt første gang, var jeg hårdt ramt - og det var hårdt ikke at kunne tage et par panodiler for at slå feberen ned Men det er ikke farligt for baby at du har influenza
Jeg ville nu ikke tage imod vaccinen, hvis jeg fik den tilbudt - men det er jo en smagssag
Rigtig god bedring søde!!!
/ Taco78
Taco78 skriver: Jeg har haft influenza i begge mine tidligere graviditeter, noget jeg ellers sjældent bliver ramt af.. Og specielt første gang, var jeg hårdt ramt - og det var hårdt ikke at kunne tage et par panodiler for at slå feberen ned Men det er ikke farligt for baby at du har influenza Jeg ville nu ikke tage imod vaccinen, hvis jeg fik den tilbudt - men det er jo en smagssag Rigtig god bedring søde!!!
Vagthavende JDM har lige sagt i telefonen at jeg skulle tage panodil for at slå feberen ned?
Og tak Sweety.. Håber alt er vel hos jer
LMX skriver: Vagthavende JDM har lige sagt i telefonen at jeg skulle tage panodil for at slå feberen ned? Og tak Sweety.. Håber alt er vel hos jer
Åh, det var da godt, hun sagde det med panodil - det kan lige tage toppen - håber jeg virkelig
Her går det godt Jeg er dog begyndt at få ondt nede ved skamlæberne ??? Jeg ved da ikke lige, hvad det er for noget... Jeg har 7 uger tilbage, før jeg går på barsel. Det skal nok blive godt
Taco78 skriver: Åh, det var da godt, hun sagde det med panodil - det kan lige tage toppen - håber jeg virkelig Her går det godt Jeg er dog begyndt at få ondt nede ved skamlæberne ??? Jeg ved da ikke lige, hvad det er for noget... Jeg har 7 uger tilbage, før jeg går på barsel. Det skal nok blive godt
Ej!? Den følelse har jeg også ind imellem. Sådan lidt jagende? Kommer mest hvis jeg anstrenger mig. Hjælper hvis jeg står med let spredte ben og går lidt ned i knæ.
Panodilerne har allerede taget toppen
Ej!? Den følelse har jeg også ind imellem. Sådan lidt jagende? Kommer mest hvis jeg anstrenger mig. Hjælper hvis jeg står med let spredte ben og går lidt ned i knæ. Panodilerne har allerede taget toppen
Ja, her kommer det også mest sidst på dagen, eller når jeg har gået meget.. Og det gør jeg jo som pædagog... Så jeg er glad for, at jeg kan gå fra 8 uger før og ikke kun 4 uger
Jeg er glad for at høre, at de allerede virker!! Håber ikke det bliver en alt for slem omgang!!!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128