Hygge / alvor tråd om julen ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Nadia&Daniel

Lahn11 skriver:

Vi mangler noget hyggeligt herinde idag synes jeg  

og nu sad jeg lige og kiggede på vores budget osv. Til julen .. Så nu vil kjeg lige høre jer herinde .. 

vi skal købe gave til 19, og rengner med st skulle bruge 6000 kr på det. 

Vi skal holde jul hos mine forældre

Hvor holder i jul?

hvor mange skal i købe gave til ? 

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ? 

Hvad skal i have at spise? 

Hvornår køber i juletræ ? 

Hvor mange børn er i til juleaften ? 

gerne mere om julen, både hyggen, og det mere alvorlige  

Hvor holder i jul? Hos mine svigerforældre (vi holder jul med dem hver år, da min egen familie ikke holder jul)

hvor mange skal i købe gave til ? 7 personer (svigerfar/far, svigermor/mor, svigerinde/søster, vores datter, mandens mormor, mandens fætter og mandens kusine)

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ? Max. 2400.- (der er lavet fast budget - det samme hver år)

Svigerfar/far: 500.-

Svigermor/mor: 500.-

Svigerinde/søster: 400.-

Mandens mormor: 150.-

Mandens fætter: 150.-

Mandens kusine: 150.-

Laura's gave kostede 525.- (bobles på tilbud)

Hvad skal i have at spise? Alt mulig julemad

Hvornår køber i juletræ ? Svigerfar plejer at købe omkring 19-20 dec. (og så pynter vi den 23 om aften - samme dato hver år)

Hvor mange børn er i til juleaften ? Der er 3 under 18 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

grinny

Hvor holder i jul?
I år skal vi holde det hos mine forældre. 

Hvor mange skal i købe gave til ? 
Mor, far, sviger far, svigerfars kæreste, storebror, storebrors kæreste + hendes 3 børn, storesøster, storebrors far og hans kone, onkel + hans kæreste

Mor, far, storebror, storesøster og svigerfar får gerne for lidt mere end de andre. Men ellers får resten for 100 - 150 kr. og mig og kæresten giver hinanden får hver 500 kr. ca.. Så vi skal nok bruge omkring 3000 - 3500 kr. 

Hos mine forældre får vi altid både and og flæskesteg. Og så får vi det alt det der nu hører sig til

Hvornår køber i juletræ?
Vi køber ikke selv juletræ, for det har vi ikke plads til. Men mine forældre plejer at gøre det omkring d. 16  

Hvor mange børn er i til juleaften?
I år er vi ingen børn 

Vi skal så prøve noget helt nyt i år, nemlig at holde jul d. 23, da min storebror og hans kæreste + hendes 3 børn ikke skal holde sammen med os i år. Så derfor holde vi en lille juleaften hvor de får gaverne fra os. I stedet for julemad laver vi koldt bord til middag og hygger på den måde

Anmeld

26. oktober 2012

kriknu

Lahn11 skriver:

og nu sad jeg lige og kiggede på vores budget osv. Til julen .. Så nu vil kjeg lige høre jer herinde .. 

Hvor holder i jul?

hvor mange skal i købe gave til ? 

Hvornår køber i juletræ ? 

Hvor mange børn er i til juleaften ? 

Vi holder jul hjemme i år og sådan har det egentlig altid været siden vi flyttede i hus, og så får vi en hel række gæster, mandens bror og søster + deres mænd , svigermekanikken og hans nevøer - fra min side af familien kommer min søster, hendes mand og deres børn, min mor + papfar og min lillebror

Vi skal købe gaver til nærmeste familie hvilket vil sige 25 + hinanden og 3-4 gaver til vennekredsen

Mine forældre og Mandens forældre plejer somregelt bare og få for 100,- hver fordi de mener det er vigtigere med børnenes gaver - I år får de dog også et scanningsbillede 

Min svigerinde + hendes mand får i år for 750,-

Min søster + heneds mand får også for 750,-

Min Svoger + hans "mand" får også for 750,-

Min lillebror får i år 650,- da vi alle er gået sammen om en fælles gave ;-)

Tilbage er 14 nevøer som får for 400 kr,- hver som er fast beløb i familien

- og så er der os tilbage, her er der ikke noget beløb endnu, men vi snakker lidt om at slå os sammen og købe et ordentligt spejlrefleks kamera 

Vi skal have flæskesteg, medister og and + kartofler, sovs brunede kartofler, rødkål og alt hvad der nu hører sig til 

Derefter ris a la mande, en til de voksne med én mandel i og en til de små med en mandel til hver 

Allee mænd der skal med til juleaften, laver en mandetur den 21. hvor de henter træet og hvad de ellers laver det vides ikke, i år skal min lillebror med for første gang, det er nemlig et 18+ event 

Vi kommer til at være 14 børn allesammen drenge allesammen under 10, den ældste bliver 10 i januar og den yngste er fra Juli 

Anmeld

26. oktober 2012

Isabella_mor

vi holder jul her.. 

mig, morten og villads (og hunden selvfølgelig)

vi laver selv julegave til bedsterne, de får et foto af villads... det er ganske nemt og det bliver de glade for.

og så giver morten og jeg hinanden et eller andet, og så får villads jo selvfølgelig også og hunden...

jeg har så også tre niecer der hver får et eller andet. stille og roligt.. 

Anmeld

26. oktober 2012

henh01

Hejsa

Elsker tråde om julen

Vi skal holde julen herhjemme i år - sammen med mine forældre. Vi bliver derfor kun vores 2 børn og 4 voksne. Vi skal have and og flæskesteg med tilbehør og ris alamande til dessert.

Vi skal købe gaver til 7 ud over vores børn og hinanden. Til de 7 gaver er der sat 2500 kr af og til vores børn og os selv er der sat 6000 kr af.

Vi plejer at fælde juletræ sidste advent, men da denne ligger d 23. i år vil vi nok kører ud 2. advent og fælde det - stille det i haven og tage det ind weekenden inden jul. Vi pynter først træet juleaftens morgen

Anmeld

26. oktober 2012

baby012

Hvor er det dejligt at læse, og meget inspirerende at læse om så mange forskellige jule, de lyder hyggelige allesammen, og det er trods alt det vigtigste i denne højtid  

får lidt et indtryg af at vi måske bruger lidt for mange penge på julegaver herhjemme 

Anmeld

30. oktober 2012

Billemyre

Hvor holder i jul?
I år skal vi nok holde jul hver for sig, da mandens familie er samlet hvert andet år og det lige præcis er der hvor jeg holder med mine bedsteforældre, som er 87 og som man ikke ved hvor længe man har endnu. Så jeg bliver i min families skød indtil videre!
Derfor skal jeg være hjemme hos mine forældre sammen med min storebror, svigerinde og lille nevø og så min mormor og morfar.

Derudover samles min mors side (bedsteforældre igen, morbrødrer, onkel, tante, kusiner + deres mænd/kærester/barn) 2. juledag, hvor vi har gigantisk julebord, tænder lysene på træet og udveksler gaver.
Børnene læser kortene og deler dem ud og så skiftes vi til at åbne. Den yngste starter og så kører vi derud af - Det tager lang tid, men er så hyggeligt.
Holder meget af at vi ikke allesammen flår papiret af på samme tid i et stort pakke-kaos.. På den anden måde man kan følge med i hvad alle får, man kan grine sammen, man kan snakke om gaverne og man kan se folks ansigtsudtryk

Hvor mange skal i købe gave til?
Tror vist, vi har godt og vel 20 - Nogle af dem køber vi fælles gaver til.

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver?
Det bliver sikkert omkring 3000,-
Vi har ikke fastlagt noget beløb til de forskellige, da det kommer an på hvad de ønsker sig/hvad vi finder.
Hvis en gave, der kan bringe helt vild glæde koster f.eks. 100,- og en anden måske koster 200,-, så er det sådan det bliver.

Da det skal holdes hos mine forældre, skal vi have gås.. Mmmmmm
Det smager fantastisk!
Til gåsen kommer der lææækker sauce, hvide og brunede kartofler, rødkålssalat (af rå kål) med appelsiner, dadler og andet godt, alt muligt lækkert tilbehør (min mor er amatør-gourmet, som hun kalder sig, hehe) og så ris a la mande til dessert.
Jeg plejer at lave en stor fin marcipangris med sløjfe om maven som mandelgave...
Til kaffen/teen vil der være alt muligt forskellig konfekt og dejlige hjemmebagte brunkager og vanillekranse.

Hvornår køber i juletræ?
Manden og jeg har aldrig købt juletræ og kommer nok ikke til det, før vi måske en dag selv skal holde jul - Han har gran allergi, så det må holdes på et minimum.
Men mine forældre plejer at købe det et par dage før juleaftensdag. Det bliver så sat ind om formiddagen d. 24. og så plejer jeg at dukke op ved middagstid og pynte det, mens mine forældre tuller omkring og ordner andre ting

Hvor mange børn er i til juleaften?
I år er min lille nevø på snart 2 år med og han bliver det eneste - Men det er også helt fint

Ej, hvor blev det langt.....
Men holder nu så meget af jul

Anmeld

30. oktober 2012

MorDk

Lahn11 skriver:

Hvor holder i jul? Vi holder jul hjemme i år. Min mor og lillesøster kommer og fejre jul med os ♥

hvor mange skal i købe gave til ?  Der er nogle stykker... men der bliver en del hjemmelavede gaver. Billeder af ungerne og Bassen laver nogle fine skåle til bedsterne. Men skal nok købe en del små-gaver

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ?  Omkring 2000kr. 

Hvad skal i have at spise?  And, flæskesteg, brune og hvide kartofler, brun sovs, rødkål, vin, øl, sodavand, risalamande m.m

Hvornår køber i juletræ ?  Uha omkring den 20. dec tror jeg... hvis ik vi køber et til altanen.... som vi tager ind og pynter... så køber vi det nok før *S*

Hvor mange børn er i til juleaften ?  2 (vores unger)

Hyggelig tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.