Lahn11 skriver:
Vi mangler noget hyggeligt herinde idag synes jeg
og nu sad jeg lige og kiggede på vores budget osv. Til julen .. Så nu vil kjeg lige høre jer herinde ..
vi skal købe gave til 19, og rengner med st skulle bruge 6000 kr på det.
Vi skal holde jul hos mine forældre 
Hvor holder i jul?
hvor mange skal i købe gave til ?
Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ?
Hvad skal i have at spise?
Hvornår køber i juletræ ?
Hvor mange børn er i til juleaften ?
gerne mere om julen, både hyggen, og det mere alvorlige
Vi holder jul hjemme i år og sådan har det egentlig altid været siden vi flyttede i hus, og så får vi en hel række gæster, mandens bror og søster + deres mænd
, svigermekanikken og hans nevøer - fra min side af familien kommer min søster, hendes mand og deres børn, min mor + papfar og min lillebror
Vi skal købe gaver til nærmeste familie hvilket vil sige 25 + hinanden og 3-4 gaver til vennekredsen
Mine forældre og Mandens forældre plejer somregelt bare og få for 100,- hver fordi de mener det er vigtigere med børnenes gaver - I år får de dog også et scanningsbillede 
Min svigerinde + hendes mand får i år for 750,-
Min søster + heneds mand får også for 750,-
Min Svoger + hans "mand" får også for 750,-
Min lillebror får i år 650,- da vi alle er gået sammen om en fælles gave ;-)
Tilbage er 14 nevøer som får for 400 kr,- hver som er fast beløb i familien
- og så er der os tilbage, her er der ikke noget beløb endnu, men vi snakker lidt om at slå os sammen og købe et ordentligt spejlrefleks kamera 
Vi skal have flæskesteg, medister og and + kartofler, sovs brunede kartofler, rødkål og alt hvad der nu hører sig til 
Derefter ris a la mande, en til de voksne med én mandel i og en til de små med en mandel til hver 
Allee mænd der skal med til juleaften, laver en mandetur den 21. hvor de henter træet og hvad de ellers laver det vides ikke, i år skal min lillebror med for første gang, det er nemlig et 18+ event 
Vi kommer til at være 14 børn allesammen drenge allesammen under 10, den ældste bliver 10 i januar og den yngste er fra Juli